אא

התאחדות סוכני הנסיעות: פניית התאחדות המלונות בנושא משכירי דירות לתיירים נגועה בחוסר תום לב ובצביעות

הדברים נאמרו לאחר פניית התאחדות בתי המלון לרשות המסים בבקשה לנקיטת פעולות אכיפה כנגד משכירי דירות לתיירים: "תמוה מאד שהתאחדות המלונות, אשר פועלת נמרצות להגברת התחרות בתחום התעופה, אינה בוחלת באמצעים למניעת תחרות בתחום המלונאות"

חטיבת תיירות נכנסת של התאחדות סוכני הנסיעות מגיבה היום למכתב ששלח אתמול שמוליק צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, לדורון ארבלי, מנהל רשות המיסים, בו הוא מפנה תשומת לב לתופעה של השכרת דירות לתיירים ברחבי הארץ, דבר שלטענתו יוצר מצב של חוסר שוויון בכושר התחרות בין המלונות לבין משכירי הדירות לתיירות, תוך אפליה לרעה למלונות ופגיעה בעסקיהם ואף מעלה חשש של העלמת הכנסות החייבות במס בחוק, וגרימת נזק להכנסות המדינה. צוראל ביקש בפנייתו כי ינקטו פעולות האכיפה הנדרשות להסדרת תחום האכסון התיירותי בדירות.

מחטיבת תיירות נכנסת של התאחדות סוכני הנסיעות נמסר בתגובה כי: "תמוה מאד שהתאחדות המלונות, אשר פועלת נמרצות להגברת התחרות בתחום התעופה, אינה בוחלת באמצעים למניעת תחרות בתחום המלונאות".

מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר כי הפניה למנהל רשות המסים חושפת את כשל השוק המרכזי במחירי חבילות הנופש לישראל, שהוא חוסר בחדרי בתי מלון יחד עם ריכוזיות גבוהה מאד בתחום וכי "התאחדות המלונות, התומכת בתחרות חופשית ואף פרועה בתחום התעופה, גם על חשבון עצם קיומה של תעופה ישראלית, ראוי שלא תילחם בפתיחת השוק לגורמים מתחרים בתחום הלינה לתיירים, ולא תנסה לחסום את התפתחות שוק הדירות להשכרה על ידי שיסוי רשויות המס במתחרים פוטנציאליים בבתי המלון".

עם זאת מבהירים בהתאחדות סוכני הנסיעות, כי "חובת תשלום מס כחוק הינה נורמה מחייבת וברורה שאיננה זקוקה לתמיכה או הכוונה מטעם התאחדות בתי המלון. חזקה על הרשות שהיא עושה ותעשה את עבודתה נאמנה לתפיסת פורעי חוק. ההכללה בהודעת התאחדות המלונות מטילה כתם פסול בעוסקים רבים המשכירים דירות לתיירים ופועלים כחוק".

תגובת שמואל צוראל להודעת סוכני הנסיעות: "התאחדות המלונות מאמינה שקיומה של תחרות במשק, בכלל, ובענף התיירות, בפרט, תקדם את ענף התיירות ותגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל. במסגרת זאת מקדמת ההתאחדות את פתיחת השמיים לתחרות והוזלת מחירי הנופש בישראל. קיום תחרות אינו תחליף לעמידה בהוראות החוק מכל מי שמבקש להלין ולארח תיירים. בימים אלו יצא האוצר במבצע נרחב למלחמה בהעלמות מס, אנו בטוחים שסוכני הנסיעות מתנגדים כמונו לתופעה זאת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: