אא

קובי קרני בכנס פלאנטו: ''פלאנטו חשובה לשמירת מבנה הענף''

כנס פלאנטו נפתח הבוקר במלון דן פנורמה, בהשתתפות כ-300 סוכנים, ספקים ונציגי חברות תעופה. איציק פנסו, בראיון מיוחד בגיליון 'פספורט', המתפרסם היום: ״המבנה העסקי של פלאנטו שונה מהמבנה העסקי של הרשתות האחרות, והוא שעוזר לה לשמור על מעמדה הבכיר בשוק המשרדים היאטאים"

Shutterstock Shutterstock
הבוקר נפתח כנס פלנטו במלון דן פנורמה בתל אביב, בהשתתפות כ-300 סוכנים, ספקים ונציגי חברות תעופה. באירוע נמצאים, בין השאר, אבנר גורדון מנכ"ל סוויס בישראל, אסתי הרשקוביץ מנכ"לית דלתא בישראל, קובי זוסמן מנכ"ל יאט"א וכן עופר גת סמנכ"ל המכירות העולמי של אל על ואייה מגן מנהלת סניף ישראל של אל על

בתוכנית, בין היתר, עופר גת, סמנכ"ל מכירות עולמי של אל על, ירצה על מגמות בתעופה העולמית, מומחה בינלאומי להתאגדויות ורשתות בתחום משרדי הנסיעות בעולם ירצה על חשיבות ההתאגדות בעידן של שינויים, קצין הביטחון של ישראכרט ירצה על הקטנת הסיכויים לעוקץ בעסקאות בכרטיסי אשראי ואבנר גורדון, מנכ"ל סוויס, ידבר על המגמות בתעופה העולמית.

לרגל הכנס, מתפרסם היום גיליון מיוחד של 'פספורט', הכולל ראיון נרחב עם איציק פנסו, מנכ"ל פלאנטו, שאומר בין השאר, כי "המבנה העסקי של פלאנטו שונה מהמבנה העסקי של הרשתות האחרות, והוא שעוזר לה לשמור על מעמדה הבכיר בשוק המשרדים היאטאים". על הורדת עמלת הבסיס של אל על אומר פנסו "הורדת העמלה של אל על יכולה לסכן את יציבות משרדי הנסיעות. החלטת אל על נפלה על הסוכנים כרעם ביום בהיר". בנושא המכירות הישירות הוא אומר: "אני חושב שתמיד מכירות הצ'רטר בעוגת המכירות תמשיך לרדת בשל המכירות הישירות".

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, אמר בכנס כי "פלאנטו חשובה לשמירת מבנה הענף" והוסיף עוד, כי "בעבר היתה תקופה שבה העמלה היתה 15% ועמלת היתר היתה עוד 15%. היה 30% עמלה ומתוך זה 20% נתנו הנחה לנוסע והיתה תקופה של המערב הפרוע, ג'ונגל, אז לא היה שיווק ישיר".

"המציאות יותר חזקה מכל חוק. השאלה מה אנחנו עושים בזמן הזה, איך נערכים קדימה. כל דבר הוא זמני. יש כאלה שנערכים לשלב הבא ויש כאלה שנותנים לעסק שלהם לגסוס".

"אם אני הייתי יכול להציע לדור הבא, כל אחד שיושב פה צריך להסתכל על המידע והנתונים שיש אצלו במשרד. יש לו אוסף כזה של נתונים, שמגיע לבסיס נתונים אחד והופך את הארגון לכח בלתי רגיל".

קרני אמר כי הוא לא מתכוון לדבר בכנס על אל על

עופר גת אמר בכנס על החלטתה להפחית את עמלת הבסיס המשולמת לסוכנים כי "המהלך יצא לפועל לאחר שיקול דעת ארוך. היו אלטרנטיבות יותר קיצוניות. המהלך לא קיצוני מידי, שנועד לשמר את  מערכת התגמולים של סוכני הנסיעות. אל על נמצאת פי שתיים ממה שקורה בעולם מבחינת תגמולים. חלק חלק מההורדה נחזיר בעמלות יתר, שזה ידרוש מכם להתאמץ קשות"

עופר גת אמר לסוכנים: "אנחנו ממשיכים לראות בכם ערוץ מכירה עיקרי, מעל 85% מהמכירות של אל על נעשות דרך סוכני נסיעות".

גת ציין כי "אל על הקטינה בעולם את כח האדם שלה ב-50% בעשור האחרון וחסכה מיליוני דולרים ולמרות הצמצום היא הגדילה את המכירות ב-25% בעולם".

בעניין השמיים הפתוחים גת אמר כי "אם זה יקרה במתכונת הנוכחית זה לא יפגע רק בחברות התעופה הישראליות אלא גם בסוכנים . זה ידרוש לשנות מיד את הפעילות של כולם באופן דרמטי וקיצוני".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: