אא

עמי פדרמן מתריע בפני חברי הכנסת על המשבר בתיירות הנכנסת

במכתב לראשי הסיעות בכנסת דורש פדרמן להקצות משאבים דחופים נוכח השלכות המשבר: פיטורים, האטה בתיירות והפסדים כספיים לכל גורמי התעשייה

Shutterstock Shutterstock
נוכח המשבר בתיירות הנכנסת מאז מבצע 'עמוד ענן' פונה עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות, בקריאה דחופה לראשי הסיעות בכנסת לפעול בדחיפות לשיקום מעמדה של ישראל בעולם ולעידוד התיירות הנכנסת.

להלן נוסח המכתב:
לכבוד
ראשי כל הסיעות בכנסת

הנדון : המשבר בענף התיירות – נדרשים צעדים מיידיים!
אני פונה אליך בבהילות ומבקש להביא לתשומת ליבך את המשבר החמור בתעשיית התיירות ואת החשש מהחרפתו ומהשלכותיו על המשק והחברה בישראל.

מאז מבצע 'עמוד ענן', וכתוצאה ממנו, אנו מתמודדים עם משבר בתנועת התיירות הנכנסת עקב תדמיתנו בעולם של מדינה מסוכנת ולא בטוחה. לצערי, לא רק שמשבר זה לא נעלם עם תום המבצע, אלא הוא הולך ומחמיר.

המגמה המדאיגה נמשכת ומעמידה בספק גדול את כל שנת 2013. למרבה הדאגה, אף מתחילה להסתמן הססנות מצד מקבלי ההחלטות של התיירות הנכנסת בחו"ל גם לשנת 2014 .

באופן בלתי נמנע, השלכות הירידה בתיירות הנכנסת מגיעות במהירה לתחום התעסוקה והתוצר הלאומי, לפרידה כואבת מעובדים, לדילול השורות, למאזנים שליליים ולקשיים אובייקטים של כל גורמי התעשייה .

על מנת התמודד עם המשבר וכדי לצמצם את נזקיו לטווח הארוך, על מדינת ישראל להגביר באופן מיידי את מאמצי השיווק בעולם. אלא שלצערנו, למרות שהסכום הנדרש לשיקום התיירות הנכנסת בטל בשישים ביחס לנזק הנגרם, מדינת ישראל משותקת.

נוכח המציאות הפוליטית ובהעדר תקציב מדינה לשנת 2013, אנו משוללי יכולת ליצור ביקוש ותמיכה בשווקים בחו"ל. במקום שמדינת ישראל תצא כעת בקמפיין משמעותי, ישנה דממה שיווקית בחו"ל. יתר על כן, המדינה, באמצעות משרד התיירות, נמנעת מלחדש או ליזום הסכמי שיווק חדשים עם גורמי התיירות בעולם בשל חוסר היכולת להתחייב על מדיניות ותקציבים.

בימים האחרונים פניתי לשר האוצר ולראש הממשלה בבקשה להפגין גמישות מחשבתית ויצירתיות כדי למצוא את התקציב הנדרש לשם שיקום תנועת התיירות הנכנסת.

אני פונה בזאת גם אליך כדי להפנות תשומת ליבך לנושא ולהפציר בך לסייע לנו בכל דרך בכדי למצוא פתרון לסבך בו אנו מצויים.

בכבוד רב
ו ב ב ר כ ה,

עמי פדרמן
נשיא התאחדות המלונות בישראל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: