אא

קבוצת פתאל רוכשת 20 בתי מלון בגרמניה

היקף העסקה – 1.5 מיליארד שקלים. דוד פתאל: "זוהי גאווה ישראלית להפוך את 'לאונרדו' לאחד המותגים המובילים והמוכרים בתיירות באירופה"

Shutterstock Shutterstock


קבוצת פתאל, בראשותו של דוד פתאל, חתמה עם קבוצת משקיעים על עסקת המלונאות הגדולות ביותר שיצאה מישראל, והגדולה ביותר שנעשתה באירופה בשנתיים האחרונות.
הרשת מרחיבה את היקף פעילותה בחו"ל ורוכשת מידי הבנק העולמי גולדמן זאקס את חברת QMH המחזיקה בפורטפוליו של 20 בתי מלון בגרמניה, בעסקה שהיקפה מוערך בכ- 1.5 מיליארד שקלים.
העסקה כוללת 15 בתי מלון הפועלים תחת המותג 'הולידיי אין' ו-5 נוספים הפועלים תחת המותג best western. למעשה, מפעילה כיום הולידיי אין 40 בתי מלון בגרמניה, כך שפתאל למעשה רוכש חצי ממלונות הרשת הפועלים במדינה.
בין הערים שבהם ממוקמים המלונות החדשים: ברלין, מינכן, המבורג, פרנקפורט, מאנהיים, האנובר, באדן-באדן ועוד. מדובר על מלונות בעלי פוטנציאל גבוה אשר סיימו את שנת 2011 עם יחס תפוסה של 67% והכנסה כוללת של 107 מיליון יורו.
עם השלמת העסקה, יחזיק פתאל רשת של 55 בתי מלון באירופה. כ-45 ממלונות הרשת יפעלו בגרמניה. בכך הופכת פתאל לאחד מגורמי התיירות המרכזיים במדינה.
בכוונת פתאל להפוך באופן מיידי 13 מהמלונות שנרכשו למותג האירופאי של הרשת 'לאונרדו' ו-7 יישארו כרגע תחת המותג הקיים 'הולידיי אין'.
רשת מלונות פתאל נכנסה לפעילות באירופה בשנת 2006 על ידי רכישה וניהול מלונות בגרמניה ובשנת 2007 באמצעות קרן השקעות שהקימה Fattal fund. כיום שותפות בקרן החברות דלק נדל"ן, מגדל, מבטחים, ליברטי ומנורה.
נכון להיום מחזיקה החברה 34 מלונות באירופה - 19 מהם באמצעות הקרן ו- 15 מהם בבעלות/שכירות של הרשת . כל המלונות מנוהלים על ידי הרשת, תחת המותג 'לאונרדו'. מחזור המכירות של הרשת באירופה עומד על כ-150מיליון יורו, והיא מעסיקה 1800 עובדים. לאחר העסקה יעמוד מחזור המכירות על כ-250 מיליון יורו.


הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: