שנת שיא בתיירות הנכנסת לעיר תל אביב
עמותת התיירות תל אביב יפו השקיעה בעשור האחרון למעלה מ-25,000,000 ש"ח לשיווק העיר בעולם. בשנת 2008 נרשמו 200,000 לינות של תיירים מרוסיה
שנת 2008 הינה שנת שיא בתיירות הנכנסת לתל אביב ועומדת על 2,150,000 לינות מתיירות נכנסת בלבד. כך עולה מנתוני התאחדות המלונות. מספר התיירים היה אף גבוה ממספרם בשנת המילניום שכללה את ביקור האפיפיור. חשוב לציין שלמרות המשבר הכלכלי העולמי, כבר בחודש נובמבר חל גידול משמעותי של למעלה מ-10%בלינות תיירים בתל אביב.
אתי גרגיר מנכ"ל עמותת תיירות תל אביב יפו מציינת שעל מנת להגיע לתוצאות אלה, השקיעה עמותת תיירות תל אביב בעשור האחרון למעלה מ- 25,000,000 ₪ לטובת שיווק התיירות לעיר. לדבריה הכניסות הרבות של תיירים לעיר מייצרות הכנסה בענפי הבילוי, התרבות, המזון והקניות בעיר. מספר תהליכים מתחומי התיירות הביא לגידולים בכניסות ממספר יעדים: בשנת 2008 נרשמו 200,000 לינות של תיירים מרוסיה, גידול עצום שחל בעקבות ביטול הצורך בויזות לישראל.
נרשם גידול של 35% מגרמניה לאחר שהתיירות משם נעצרה אחרי מלחמת לבנון השנייה. בשנת 2008 נרשמו 250,000 לינות של תיירים מאנגליה לעומת 150,000 בשנה שעברה. מניתוח הנתונים ארה"ב צועדת בראש עם 647 אלף לינות, צרפת עם 370 אלף לינות, אנגליה עם 260,000 לינות רוסיה עם 200,000 לינות, גרמניה עם 160,000 לינות ומיתר המדינות 513 אלף לינות. לא רק תיירים מגיעים לתל אביב, גם הקהל הישראלי נוהר לבקר בתל אביב לבילוי וקניות, ומוציא מידי שנה כ-23 מיליארד שקל שהם כ – 6,600 ₪ לאדם.
סקר ההוצאות בעיר תל אביב נערך ע"י מכון המחקר "מרקטווטש" עבור עמותת התיירות תל אביב יפו. הוא נערך על מדגם ארצי מייצג של 500 מרואיינים בגיל 16 ומעלה שאינם תושבי תל אביב ואינם מגיעים לעיר לצורך עבודה. מן הסקר עולה כי ציבור זה המונה כ - 4 מיליון איש, נוהג לפקוד את העיר בממוצע אחת לשלושה שבועות ומוציא בה 22,980,000,000 ₪ בשנה.
42% מהנשאלים מגיעים לתל אביב אחת לחודש עד מספר חודשים, 18% מגיעים אחת לשבוע, 10% מגיעים אחת לכמה שבועות, 14% מגיעים אחת לשנה והיתר אחת לכמה שנים. רוב ההוצאה של המבקרים בעיר 42% היא על קניות, 30% על בידור, תרבות, נופש ופנאי, 14% על מזון , 3% על תחבורה ציבורית, 7% על תחבורה פרטית ו – 4% על טיפוח.