אא

איזי שאטל הגישה תביעה נגד ישראייר בגין הפרת הסכם וחוסר תום לב

בתביעה טוענת איזי שאטל, בין השאר, כי ישראייר התרשלה בניהול תקין של הנה"ח של הפעילות המשותפת, בביצוע תשלומים לספקים ובגביית תקבולים מלקוחות. תגובת ישראייר: "ישראייר סגרה את פעילות איזי שאטל בראשית 2012, משום שלא מצאה יתרון יחסי לתפעול לחברת בת שמכרה שירותי הסעה בארץ יעד. טענות הצדדים יתבררו בבית המשפט"

Shutterstock Shutterstock
חברת איזי שאטל הגישה לבית המשפט השלום בפ"ת תביעה נגד חברת ישראייר, על סך של כמיליון שקל לצרכי אגרה בלבד.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין, זוהר לנדה, נועה הבדלה, לוי מצ'ניק, טוענת איזי שאטל, בבעלות מיקי רז, כי ישראייר הפרה את ההסכם שבין החברות.

יש לציין כי ישראייר הגישה לא מכבר תביעה כספית לבית המשפט נגד איזי שאטל, על סך של 3 מיליון שקל, וכעת איזי שאטל הגישה תביעה נגדית ובה האשמות כלפי התנהלות ישראייר.

בין השאר נטען בכתב התביעה שהגישה איזי שאטל נגד ישראייר כי: "התברר לתובעת, כי הנתבעת כלל לא הייתה ערוכה לקליטת הפעילות המשותפת ולא הכשירה כנדרש את משרדיה ואת מערכותיה, לרבות מערכת הנהלת החשבונות וההזמנות מטעמה לשם קליטת הפעילות. כך, בין היתר, התרשלה הנתבעת בניהול תקין של הנהלת החשבונות של הפעילות המשותפת, הן בביצוע תשלומים והן בגבייה של תקבולים מלקוחות".

בין השאר מאשימה איזי שאטל את ישראייר בכתב התביעה כי: "טרפדה את בדיקת רואה החשבון את מערכת הנהלת החשבונות של הפעילות המשותפת, הגם שהתחייבה לאפשר זאת בהסכם. התחמקה מלחלק את הרווחים מהפעילות המשותפת, ואף נמנעה מלהמציא לתובעת דוחות חשבונאים בהתאם להתחייבויותיה ההסכמיות וחרף דרישות התובעת".

עוד טוענת איזי שאטל בתביעה כי: "לאחר שהנתבעת עשתה שימוש בקניינה של התובעת, היא הפעילות המועברת, נהנתה והפיקה ממנה הכנסות רבות, הנאמדות על ידי התובעת במיליוני שקל, החליטה היא לנשל את התובעת מחלקה בפירות הפעילות המועברת במהלך תקופת הניסיון והכל בניגוד להתחייבויותיה בהתאם למערכת ההסכמית, תוך שהיא גורמת לתובעת נזקים ניכרים".

על ההתנהלות החשבונית של ישראייר נטען בכתב התביעה כי: "נראה כי ישראייר ניהלה באופן רשלני את מערכת הנהלת החשבונות, באופן שהתרשלה בגביית התקבולים מלקוחות, העמיסה הוצאות שלא כדין ובניגוד להסכם על הפעילות המשותפת , ושילמה את ההוצאות לספקים באיחור ניכר או לעיתים כלל לא שולמו, עד אשר נאלצה איזי שאטל לשלמם עצמה".

עוד טוענת איזי שאטל כי נגרמו לה נזקים כבדים בגלל התנהלות ישראייר: "ישראייר דרסה ברגל גסה מערכות יחסים שעליהם עמלה במשך שנים איזי שאטל, תוך שהיא משלמת באיחורים ניכרים את התשלומים לנהגים ולחברות הסעות ולעיתים אף כלל לא שילמה את מלוא החוב, תוך שאיזי שאטל נאלצת להסדיר בעצמה את התשלומים לאותם נהגים. הדברים הגיעו לידי כך כי הנהגים פשוט סירבו לאסוף לקוחות, אשר הזמינו את שירותי ההסעה ושילמו בגין שירותים אלו לישראייר, ולאחר נחיתתם אלו נשארו בשדה התעופה ללא שירותי הסעה, חלק מהנהגים אף דיווחו ללקוחות כי לא הועבר להם התשלום ולכן לא יאספו אותם ליעדם".

איזי שאטל טוענת כי נאלצה לשלם ללקוחות פיצויים בגין התנהלות זו, והיא חשופה לתביעות עתידיות.

תגובת ישראייר לתביעה: "ישראייר סגרה את פעילות איזי שאטל בראשית 2012, משום שלא מצאה יתרון יחסי לתפעול לחברת בת שמכרה שירותי הסעה בארץ יעד. טענות הצדדים יתבררו בבית המשפט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: