אא

הוקם פורום לשיתוף פעולה בין מלונאי מדינות מזרח הים התיכון

עוד לפני שיחת הטלפון המפורסמת בין נתניהו וארדואן, התקיימה ביריד התיירות ITB  בברלין פגישה של ראשי התאחדויות המלונות של ישראל וטורקיה, יחד עם עמיתיהם ממצרים, מהרשות הפלסטינית, מיוון ומקפריסין

| |
ההפשרה ביחסים בין ישראל לטורקיה לא החלה בשיחת הטלפון המפורסמת של נתניהו לארדואן. מסתבר שגורמים פרטיים עסקיים בישראל ובטורקיה שיתפו פעולה ביניהם גם בשנים האחרונות. ראשי התאחדות המלונות של ישראל וראשי התאחדות המלונות של איסטנבול , מעולם לא הפסיקו לקיים ביניהם קשרים חמים, גם כששררה מתיחות בין המדינות. ביריד התיירות הבינלאומי - ITB, שהתקיים בברלין , נערכה פגישה ביוזמת ראשי התאחדויות המלונות של ישראל וטורקיה, בהשתתפות נציגים ממצרים, הרשות הפלסטינית, יוון וקפריסין. לאחרונה, על רקע ההפשרה ביחסי ישראל טורקיה, אישרו משתתפי הפגישה לנשיא התאחדות המלונות הישראלי, עמי פדרמן, לפרסם את דבר קיומה.

בפגישה בברלין החליטו הצדדים לייסד פורום קבוע של גורמי תיירות במדינות מזרח הים התיכון, שייקרא: EMTF . הפורום יקיים פגישות מעת לעת, על מנת לדון בנושאים בעלי עניין משותף ולקדם שיתופי פעולה בין המדינות. כמו כן, הוחלט שהפורום יפעל לצירוף גורמי תיירות ממדינות נוספות במזרח הים התיכון. המשתתפים הביעו בפגישה דאגה מתדמית האזור ומהשלכות דימוי זה על ביקושי התיירות. כמו כן, דנו בהשלכות המשבר הכלכלי בגוש היורו על התיירות למזרח התיכון, עסקו במדיניות התעופה הבינלאומית – בצורך בליברליזציה ובאימוץ מדיניות 'שמים פתוחים'. בנוסף, סוכם שיש יתרון בשיווק מדינות האזור במשותף, בשווקי התיירות בארצות המזרח הרחוק ובדרום אמריקה . מדינות אלה, מהוות שוק מתפתח שעקב המרחק, מחפש תיור ביותר מיעד אחד.

לדברי עמי פדרמן: 'הקמת הפורום החדש חשובה מאחר וביכולתם של גורמים פרטיים להקדים ולעשות את מה שממשלות אינן יכולות לעשות. מזרח הים התיכון הוא ערש התרבות והציביליזציה המערבית, מקום הולדת המונותיאיזם, הפילוסופיה והדמוקרטיה וכמובן גם מרכז עולמי של היסטוריה וארכיאולוגיה. בתנאים של יציבות ושלום, האזור הוא אטרקציה תיירותית בלתי רגילה עם פוטנציאל כמעט בלתי מוגבל. האזור מצטיין בגיאוגרפיה מעניינת, באנשים מרתקים ובאקלים שמתאים לתיירות במהלך כל עונות השנה'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: