אא

בית המשפט הוציא צו מניעה האוסר על בריטיש איירווייס לנתק סוכנויות מהמערכות

בית המשפט המחוזי הוציא צו מניעה בתובענת שני משרדי נסיעות כנגד בריטיש איירווייס. על פי הנטען במסגרת כתבי הטענות, חברת התעופה הודיעה לחברות על ניתוקן ממערכת מכירת כרטיסי החברה, באופן חד צדדי וללא מסירת נימוקים

Shutterstock Shutterstock
שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, שושנה אלמגור, נעתרה לבקשת שתי סוכנויות נסיעות והוציאה צו מניעה זמני, אשר מונע את ניתוקן ממערכת מכירת כרטיסי חברת התעופה, בריטיש איירווייס, וזאת עד לקיום דיון במעמד שני הצדדים, בחודש יולי הקרוב.

העתירה הוגשה לאחר שהסוכנויות, האחת רשומה כסוכנת יאט"א מזה 25 שנה ופועלת בת"א והשנייה אף היא סוכנת יאט"א מאושרת מזה כ-10 שנים ומפעילה משרד נסיעות בלונדון, קיבלו הודעה מחברת התעופה הבריטית על ניתוקן ממערכת מכירת הכרטיסים של החברה החל מיום 21.3.13.

על פי הנטען במסגרת כתבי טענות הסוכנויות, עד לקבלת הודעת בריטיש האמורה לא קדמו חיכוכים כלשהם בין הסוכנויות לבין חברת התעופה והנהלת בריטיש בלונדון, וכי בריטיש איירוויס לא נימקה בהודעתה את החלטתה לנתק את הסוכנויות באופן חד צדדי ממערכת מכירת הכרטיסים.

בנוסף, הסוכניות טוענות במסגרת כתבי הטענות, כי מספר פניות מצד בעלי הסוכנויות אל הנהלת בריטיש בדרישה להנמקת החלטתה החד צדדית והמפתיעה, לא נענו אלא בהודעה חוזרת כי ההחלטה נתקבלה ואין בכוונת בריטיש לחזור בה ממנה. כמו כן נטען כי המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, יעל קטן, לא נתנה פרטים אודות הסיבה שהובילה להחלטת החברה.

לבקשת הסוכנויות ולצורך ההליך המשפטי ניתנה על ידי מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, חוות דעת מקצועית אודות השלכות הניתוק ממערכת מכירת הכרטיסים על הסוכנויות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: