הנוסעים זכאים להחזר וסיוע אם טיסה בוטלה, נדחתה או הוקדמה
עו"ד גיל מיכלס : "איחור של בין 5 ל-8 שעות מזכה בהשבת התמורה בעד הכרטיס או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע, וכן למזון ומשקאות בשדה, ובמידת הצורך לסידורי לינה"
|
חברות אל-על, ארקיע וישראייר פתחו בשביתה במחאה על האישור המסתמן של רפורמת שמיים פתוחים שעשויה להוזיל את מחיר הטיסות, אך בד בבד פוגעת ברווחיות החברות הישראליות בענף. חלק מהטיסות הוקדמו לשעות טרום השביתה, שהחלה ב-5:00 בבוקר, ובכך מזכות את הטסים בפיצויים עבור שינוי מועד הטיסה. שאר הטיסות התבטלו, או נדחו עקב השביתה. נוסע שטיסתו המריאה באיחור של בין 5 ל-8 שעות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה וקיבל על כך הודעה פחות מ-14 יום לפני מועדה זכאי להשבת התמורה בעד הכרטיס או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו. אם בחר הנוסע לקבל כרטיס טיסה חלופי ליום המחרת, הוא יהיה זכאי אף לקבלת שירותי לינה והסעה לשדה. אם התקיימו תנאים אלו בטיסה חזור, יהיה זכאי הנוסע למחצית התמורה הכוללת ששולמה בעד כרטיס הטיסה", כך לדברי עו"ד גיל מיכלס ממשרד עורכי הדין גיל מיכלס ושות', המתמחה בדיני הנזיקין והביטוח ובייצוג תובעים מול חברות תעופה. לדברי עו"ד מיכלס, "נוסע שטיסתו בוטלה יהיה זכאי לקבל מחברת התעופה שרותי סיוע ללא תשלום כמזון ומשקאות לתקופת שהותו בשדה, שירותי הסעה בין שדה התעופה למלון, או שדה התעופה לביתו, אמצעי תקשורת, ואם מדובר בטיסה חזור – סידורי לינה. נציין עם זאת שבמקרה של הקדמת טיסה של עד 5 שעות אין הנוסע זכאי לדבר, במקרה של איחור הטיסה הוא זכאי למזון או משקאות בלבד". בדרך כלל מעבר לשירותי סיוע ולהחזר עלות הכרטיס או מתן כרטיס טיסה חלופי, זכאי הנוסע לפיצוי נוסף אם הוקדם, או אוחר מועד הטיסה ביותר מ-8 שעות או שהטיסה בוטלה; אך, מסביר עו"ד מיכלס "פיצוי נוסף זה לא יהיה תקף במקרה של שביתה מוגנת, שככל הנראה מתקיימת במקרה הנוכחי". אם לא מדובר בשביתה מוגנת, הפיצוי יתקיים לפי המפתח הזה: ק"מ ליעד פיצוי עד 2,000 ק"מ 1,250 עד 4,500 2,000 מעל 4,500 3,000 מתי הנוסע יקבל את הכסף? החזר עלות כרטיס הטיסה צריך להיות משולם ללקוח בתוך 21 ימי עבודה מאז שפנה בכתב לחברת התעופה, פיצוי כספי יינתן בתוך 45 ימי עבודה, וכל זאת בהעברה כספית, המחאה בנקאית או במזומן. מה אם חברת התעופה מערימה קשיים בנוגע למימוש זכיותיכם, לא נותנת את מלוא תמורת הכרטיס, שירותי סיוע, מזון ומשקאות או פיצוי לפי מרחק היעד כאמור בחוק? במקרה זה הינכם זכאים לכל אלו, ובנוסף גם לסכום של עד 10,000 שקלים ללא הוכחת כל נזק. חשוב לציין שנוסע אשר רכש את הכרטיס מסוכנויות נסיעות רשאי לדרוש מהסוכן שהוא אשר יעמוד בקשר מול חברת התעופה ויוודא קבלת המגיע לנוסע כחוק.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}