אא

לומדים מהחרמון: יוזמה להקמת רכבל בירושלים

ראש עיריית י-ם ניר ברקת מקדם תכנון להקמת רכבל מודרני

| |

חיזוק משמעותי לתיירות הירושלמית. לידי "פספורט" נודע כי בתקופה האחרונה מקיים ראש העיר, ניר ברקת, דיונים נמרצים במטרה להוביל יוזמה להקמת רכבל חדש אשר יחבר בין שלושה אתרים מרכזיים בעיר: החאן, הכותל המערבי והר הזיתים.

התוכניות להקמת הרכבל כבר נמצאות בשלבי הכנה סופיים על ידי צוותים ממשרד התחבורה, הרשות לפיתוח ירושלים ואנשי מחלקת התכנון העירונית, כאשר על פי התכנון יוכל הרכבל לשאת כ-4000-6000 נוסעים בשעה. כמו כן זמן הנסיעה בו מקצה אחד לשני יעמוד על כארבע דקות ומסלולו המתוכנן יתפרס על פני 1.6 ק"מ.

המהלך צפוי להניב פירות עבור קהל המבקרים הפוקד את ירושלים לכל אורך ימות השנה ולסייע בנגישות התושבים לאזורים התיירותים כמענה תחבורתי משלים לקווי הרכבת הקלה הבאים שיוקמו בעיר, הרכבות והאוטובוסים.

יש לציין כי הרכבל העתידי יספק שורה של יתרונות עבור המבקרים בעיר, החל בפרק הזמן הקצר שבו יוקם וכזה שלא יפגע בשגרת החיים בעיר (בניגוד לאמצעי הסעת המונים אחרים). הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא יהווה אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה אשר יפחית מטרדי רעש וזיהום אוויר, יקל על עומס התנועה ואף ישתלב בטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: