אא

טיול לשבת: מכתש רמון

נופים מרהיבים מפגש עם יעלים ומרכז מבקרים חדיש. ההמלצה של פספורט לטיול בסופ"ש: מכתש רמון

| |

עזבו אתכם מתנומת צהריים, זנחו את הרביצה מול הטלוויזיה, הניחו לסמארטפונים. מכתש רמון קורא לכם. רגע לפני השבת "פספורט" מציע להקדיש את סוף השבוע עבור אחד מפלאי הטבע היפים בישראל המספק שפע של אפשרויות: החל ממסלולי הליכה, מוזיאון מבקרים ואפילו מפגש עם יעלים.

במכתש רמון המהווה שמורת טבע פתוחה הסמוכה למצפה רמון, עוברים מדי שנה מאות אלפי מטיילים אשר לעיתים שוהים בו גם בלילה, בדרך כלל כתחנת עצירה ארעית לפני ירידה לאילת או חזרה הביתה. תופעה אשר גורמת לאתר לפספס מטיילים פוטנציאליים רבים.

איך מגיעים? נסיעה על כביש 40 בקטע דרומה עד הקטע שבין באר שבע לאילת, פנייה שמאלה בצומת הנגב לכיוון ירוחם (כביש 224), המשך באמצעות השילוט המוביל למכתש (כביש 225). כ-3.5 ק"מ מהיציאה מהעיר יתפתל הכביש לירידה מסוכנת וצרה לכיוון המכתש. סעו בזהירות (!).

מסלול מומלץ: גבעת חרוט ונחל ארדון– הגבעה היא תוצאה של התפרצות געשית החוצה את הגבעה לשניים בין חלקה הצפוני והדרומי בפסגה ובכך מגן עליה מפני סכנה של סחיפה. מומלץ להשקיע מאמץ ולטפס עד לפסגת הגבעה המשקיפה על המכתש. כמו ההליכה במסלול מספקת תמונה מרהיבה של שכבות סלע צבעוניות לצד עצי השיטה שתחתיהם רצוי לבצע עצירה למנוחה/שתייה.

אסור לפספס: קשה לדעת מאין להתחיל, זאת בעקבות השפע הרב שמספק האזור. נתחיל במנסרה, המהווה תופעה גיאולוגית מרתקת. למעשה מדובר בגבעת אבן חול אשר בראשה מחשופי אבן המונחים בערימה ויוצרים תבנית של מעין לוחות עץ בנגרייה באמצעות גושי קוורץ שהותכו. ההמלצה שלנו: חובה להגיע עם מצלמה, אסור להפסיד מחזה שכזה. אתר מרתק נוסף באזור הוא חאן הסהרונים , מצודה נבטית על דרך הבשמים הנמצאת במרכז המכתש וקרויה על שמו של שיח הסהרונים אשר גדל על מצוקיו. החאן עצמו שימש כחניון לילי עבור אורחות הגמלים אשר עשו את דרכם מפטרה לעזה בדרך הבשמים. מרחק של כמאה מטרים מהחאן נמצא גם עין הסהרונים ששימש מקום מים לעוברים והשבים.

במהלך השנה האחרונה התווסף לחווית הטיול באזור גם מרכז מבקרים אקסקלוסיבי המופעל ע"י אנשי רשות הטבע והגנים. המרכז עצמו בנוי על אחד ממצוקיו של מכתש רמון ומספק נוף מהפנט על אחד מפלאי הטבע המרשימים ביותר הקיימים בישראל ומשלב הסבר מקיף אודות התופעה הגיאולוגית הייחודית בקנה מידה עולמי של האתר לבין סיפור חייו של האסטרונאוט הישראלי, אילן רמון. הקונספט הרעיוני בהקשר זה נועד לחבר בין השמיים וארץ ולהנציח את אחד מסמלי הגאווה הישראליים שנפל בעת מילוי תפקידו.

הערך המוסף: יעלים – אחד הסממנים המרכזיים של המכתש טמון בבעל החיים הנפוץ ביותר המתקיים בו, הלוא הוא היעל הידוע בחוצפתו הישראלית. ניתן למצוא את היעלים בעלי הקרניים העבות מתהלכים ביתר שאת על הכבישים באזור. הטיפ לנהגים: יש להיאזר בסבלנות.

* מדי סופ"ש יעלה "פספורטניוז" המלצה מקיפה לטיולים ברחבי הארץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: