אא

מנכ"ל התאחדות המלונות: ביטול הפטור על המע"מ לתיירים זהו צעד הזוי

לקראת כינוס החירום של התאחדות המלונות, שיתקיים היום (א'), נוכח כוונת הממשלה לבטל את הפטור מתשלום מע"מ על שירותי תיירות לתיירות נכנסת, שמואל צוראל יוצא נגד כוונת הממשלה.

| |

בהתאחדות המלונות זועמים על כוונת הממשלה לבטל את הפטור מתשלום מע"מ על שרותי תיירות לתיירות נכנסת.

נוכח הפגיעה הקשה, שלטענת המלונאים ייגרם לענף המלונאות בעקבות אישור צעד זה על ידי הממשלה, מקיימת היום בצהריים (א') התאחדות המלונות כינוס חירום, כדי להחליט על הצעדים שבכוונתה לנקוט כדי למנוע את אישור ההחלטה.

בהתאחדות המלונות חוששים עוד שם מהלך זה יאושר, ייקטן עוד יותר מספר התיירים המגיעים לישראל. בינתיים המלונאים ניזונים מדיסאינפורמציה וחושים מאד מהעומד לקרות. גם כך חודש אפריל לא נגמר טוב מבחינת לינות התיירים במלונות. להתאחדות המלונות עדיין אין את נתוני החודש שהסתיים, אך עפ“י המגמה ונתונים ראשוניים, אפריל לא הסתיים טוב מבחינתם של המלונאים.

שמואל צוראל, מנכ“ל התאחדות המלונות, אמר בעניין המע“מ כי: "אנחנו בטוחים כי הטלת המע“מ הוא לא על דעת הממשלה ויתברר כי זה ספין ולא יותר מזה. ממשלה אחראית לא עושה שטויות, ואנחנו רוצים להאמין שזה מה שיקרה עם הממשלה הנוכחית. ביטול הפטור של 17% מע“מ לתיירים זהו צעד הזוי ושטות שאסור שתקרה".

צוראל המשיך ואמר בעניין כי: "בשביל מה פתחו את השמיים, אם רוצים לבטל את הפטור על מע“מ? יש מספר מדינות באירופה שביטלו את הפטור, אך עשו זאת רק במחצית ולא ביטלו לגמרי, הם התחשבו. גם כך יש נסיגה בלינות התיירים, משבר כלכלי בעולם, סיטואציה ביטחונית, לא שקט עם כל מה שקורה עם סוריה, עם עזה, הדולר ממשיך להישחק, ודבר כזה יגרום נזק גדול מאד למלונאים".

צוראל מציין עוד: "הכריזו על הוזלת הנופש בישראל. דבר כזה ייקר אותו. אז בשביל מה עשו את הוועדה הזו?"

המלונאים מגלים עצבנות רבה לקראת ההכרעה בנושא, וזאת לאחר שלפני כשבועיים הם בירכו על הסכם 'שמיים פתוחים'. אחד המלונאים אמר כי: ”הממשלה כביכול עזרה לנו עם השמיים הפתוחים, עם אי ביטול המע“מ באילת, ועכשיו רוצים כנראה שנבוא לעזרתה בעניין מע“מ התיירים“.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: