אא

ברוורמן: "יש לבחון מחדש את הטלת המע"מ על תיירות"

יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת אמר את הדברים בישיבת חירום בעקבות גזירות משרד האוצר המתוכננות

|| ||

וועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה אחר הצהריים (שלישי) לדיון חירום בנוגע לאפשרות להטלת מע"מ על התיירות הישראלית.

יו"ר הוועדה, ח"כ ופרופ' אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה חשף בפתח הישיבה פערים משמעותיים בין הנתונים הכלכליים של בנק ישראל הגורסים כי הטלת מע"מ תצמצם את התיירות לישראל במידה זניחה, לעומת מסקנותיו של דוד בועז, מי ששימש בעברו כממונה על התקציבים באוצר וכיום כלכלן ויועץ בכיר, לפיו "הטלת מע"מ על התיירות תביא לאובדן תוצר של 1.7 מיליארד שקל כל שנה ולמספר מבהיל של 7600 מפוטרים".

ברוורמן ששמע את סקירתו של בועז במהלך הישיבה לא נותר אדיש ושלח עקיצה לשר האוצר, יאיר לפיד. "עם מספרים כאלה, מפיו של אדם עם מוניטין שכזה, הייתי מציע לשר האוצר לשקול מחדש את המהלך", הבהיר. "כדאי שהאנשים במשרד האוצר יעברו הלילה על העבודה של בועז לעומק". גורמים בוועדת הכלכלה סיפרו ל-"פספורט" כי ידרשו ממשרד האוצר לבחון מחדש באופן בהול את הנתונים שהביאו להחלטה להטיל מע"מ על ענף התיירות לצד מתן מענה מסודר עד יום שני הקרוב לגבי הפערים המהותיים בין נתוני משרד האוצר לטענותיו של דוד בועז.

בישיבה נכח גם שר התיירות, עוזי לנדאו שהביע בטון זועף את משמעות הטלת המע"מ הצפויה. "ענף התיירות מעסיק 200 אלף איש. מעל 80 אחוזים מהתיירות היא תיירות נכנסת, כלומר מדובר בענף ייצוא לכל דבר. יש היום 2 מיליארד השקעות בצנרת שעלולות לרדת לטמיון במידה והמע"מ יוטל על התיירות. המאבק נגד החלטת האוצר הוא לטובת השכל הישר ובעד האדם העובד. אפשר להגיע מ-3.5 מיליון תיירים ל-5 אם נעבוד נכון. זה אפשרי".

במשרד האוצר מנגד שומרים על עמימות בנוגע לגזירות הצפויות גם בתחום התיירות ובחרו שלא להגיב לכתבה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: