עליה מתונה בכניסות התיירים לישראל במרץ - אפריל
בחודש אפריל 2013 נרשם גידול של 1% במספר התיירים לעומת 2012 ו-8% יותר מ-2011
התאוששות מתונה בתיירות הנכנסת לישראל לאחר ירידה משמעותית בעקבות מבצע עמוד ענן באמצע נובמבר שנה שעברה.
בחודש אפריל 2013 נרשמו 354 אלף כניסות של מבקרים, דומה לאפריל 2012, גבוה ב- 19% מאפריל 2011, וב-12% מאפריל 2010.
מתוך כניסות אלה, 300 אלף היו כניסות של תיירים, 1% יותר מאפריל 2012, 15% יותר מאפריל 2011, ו- 12% יותר מאפריל 2010. דרך האוויר נרשמו 254 אלף כניסות (עליה של 2% בהשוואה לאפריל 2012), וגבוה מאפריל 2011 ו- 2010. מתוכן 8,500 תיירים באו בטיסות ישירות לאילת ועובדה (לנופש באילת), ירידה של 3% בהשוואה לאפריל 2012.
46 אלף כניסות תיירים היו דרך היבשה, 1% יותר מאפריל 2012, 34 אלף כניסות היו דרך תחנות הגבול עם ירדן (עליה של 8%), ו- 12 אלף כניסות נרשמו מטאבה לאילת, 15% פחות מאפריל 2012. 54 אלף כניסות היו ביקורי יום, 8% פחות מאפריל 2012. מתוך ביקורים אלה, 20 אלף היו ביקורים של נוסעים באניות שייט, ירידה של 29% בהשוואה לאפריל 2012. 30 אלף כניסות היו דרך הגבולות היבשתיים, 14% יותר מאפריל 2012, וכ- 3,100 כניסות נרשמו דרך האוויר, דומה לאפריל 2012.
שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, אמר: "התיירות מהווה מנוע צמיחה חיוני למשק. עלייה במספר התיירים פירושה מקומות עבודה בפריפריה והכנסה לקופת המדינה. ירידה במספר התיירים פירושה אלפים רבים של מובטלים - כבר בשנה הקרובה, לצד אובדן הכנסות בטווח המיידי והקצר. התיירות מכניסה למדינה כ- 30 מיליארד ₪ בשנה ומהווה גורם קריטי ליציבות הפריפריה. אני מחוייב לפעול בכל הכוח במטרה למנוע הטלת מע"מ על התיירות - לטובת 200,000 העובדים בענף, לטובת הפריפריה ולטובת קופת המדינה".
מנכ"ל משרד התיירות היוצא, נועז בר ניר, אמר: "אני שמח לסיים תפקיד כאשר הנתונים מראים שיא של כל הזמנים בתיירות נכנסת לחודשיים האחרונים. הדבר מעיד שהמהלך השיווקי המאסיבי שנעשה, במטרה לצאת ממשבר עמוד ענן הצליח. בדרך זו הוכחנו כי למרות הקשיים הגיאופוליטיים ואחרים, התיירות מהווה מנוע צמיחה חשוב למשק ויש לשמרה ככזאת - הן למען הכלכלה והן למען שיפור תדמיתה של ישראל בעולם".
במשרד התיירות סבורים, כי ההתאוששות חלה בעקבות תגבור פעולות השיווק בעולם בעלות של כ-34 מיליון שקלים, מיד לאחר מבצע עמוד ענן. במהלך החודשיים האחרונים, יצא המשרד בקמפיין באמצעי המדיה השונים בארה"ב וברוסיה שעודד ביקור בישראל. כמו כן תוגברו פעולות שיווק במדינות רבות, ביניהן גרמניה, צרפת, בריטניה סקנדינביה והולנד.