אא

גן עדן יווני: כרתים כובשת את התייר הישראלי

רצועות החוף המדהימות, האוכל המשובח ועד לאי המצורעים. "פספורטניוז" מסכם סופ"ש מפנק באי כרתים. איפה כדאי ללון, מה שווה לאכול ומדוע היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטורקיה. לגזור ולשמור

|||||||||| ||||||||||

הקיץ כבר כאן ועימו גם לבטי ההורים והמשפחות בנוגע לזהות יעד החופשה הקרוב. על מנת לענות בדיוק על אותה שאלת מיליון הדולר, התלווה בסוף השבוע האחרון "פספורטניוז" אל נבכי האי הקסום כרתים אשר צפוי גם השנה למשוך אליו עשרות אלפי ישראלים לחופשה שכולה שמש קופחת, ים תכול ואטמוספירה ים תיכונית.

רקע: למעלה מ-2.5 מיליון תיירים פוקדים מדי שנה את האי כרתים, המהווים כמעט פי 5 מאוכלוסיית האי המונה 650 אלף תושבים. עונת התיירות בה מתחילה במהלך חודש מאי ומסתיימת באזור אוקטובר ומושכת תיירים מכל קצוות אירופה, בדגש על אנגליה, רוסיה ומדינות סקנדינביה. המתכננים נופש באי וודאי ישמחו לגלות כי מדובר באי הגדול ביותר באיי יוון והשני בגודלו אחרי קפריסין. כרתים מאופיינת ברכס הררי החוצה את האי ממזרח למערב ויוצרת מחזות טבע מרהיבים.

קצת שקט: ביקשתם שלווה, התכוונתם לאיוס ניקולאוס, ריתמינו וחאניה. שלושת הערים מאופיינות במלונות משפחתיים וקלאבים אטרקטיביים שיהוו עבורכם גן עדן פרטי עלי אדמות. לצד רביצה בחופי הים מומלץ לנצל את השהות גם עבור טרקים ושיטוט בשווקים המקומיים.

צעירים: אלפי בני נוער וצעירים אחרי צבא מגיעים להשתחרר באי המאופיין בשפע של מסיבות, אלכוהול ואפשרות להשיג סטוץ ללילה אחד. את הרשימה הזו ניתן למצוא בשלושה מוקדים מרכזיים (הרקליון, חרסוניסוס ומאליה) אשר מהווים מוקד משיכה מרכזי של חיי הלילה באי. מי שמאס בפאבים/מועדונים יוכל לבחור בין עשרות הטברנות הפרוסות על האי המציעות ערבי פולקולור בניחוח יווני.

מלונות בהם ביקרנו במהלך הסיור:

1. אלדמר רויאל מארה (חרסוניסוס) – במילה אחת: חלום. מלון ספא יוקרתי ברמת 5 כוכבים הנמצא בחלקו הצפוני של האי ומספק חוויה של כפר נופש עצום עם לא פחות מ-22 בריכות פרטיות, חוף ים סמוך, 7 מגרשי טניס, חדר כושר מהודר, ספא מפנק, שני חדרי אוכל והרשימה עוד ארוכה. בקיצור, אם חפצים אתם בשקט. אלדמר הוא המלון בשבילכם. טווח המחירים נע בין 400-600 יורו לאדם לשלושה לילות בסופ"ש.

דבר המנכ"ל, ואסיליס פרגולאקיס: "המלון שלנו מארח מדי שנה למעלה מ-2500 ישראלים. הקיץ נקווה להעלות את הרף. בניגוד לטורקיה, הישראלים יוכלו להרגיש אצלנו בטוחים, ללא כל חשש לצאת החוצה ולהסתובב בחופשיות. יחד עם זאת, החוויה בכרתים היא ייחודית ומספקת נופים עוצרי נשימה, אוכל טוב ומנטאליות ים תיכונית שמתהווים ביחד לחופשה מושלמת. אני קורא לישראלים שהפכו כבר מזמן למשפחה כאן בכרתים, להמשיך ולבחור בנו גם השנה".

 2. אקווילה פורטו רטימו (ריתמינו) – מלון רגוע ושליו המציע 200 חדרים עם נוף קסום לחוף הים הסמוך/לשלוש בריכות הפרוסות ברחבי המלון. אחד היתרונות המרכזיים של המלון מצוי בקרבתו למרכז המסחרי ולמדרחוב של ריתמינו (600 מטרים) המאפשר הליכה רגלית אל המסעדות, בתי הקפה והפאבים. המלון מציע אפשרות מיוחדת גם לזוגות המעוניינים לחגוג ירח דבש להתארח בסוויטות מפוארות.

דבר המנהל, מרגריטקיס אנטוניס: "אנחנו מציעים לישראלים להגיע ולצפות במסורת היוונית עתירת השנים. בואו לראות את ההיסטוריה העצומה שלנו באחד האיים הגדולים ועוצרי הנשימה של הים התיכון".

3. מיטסיס לגונה (אניסרא): ריסורט נופש מפנק במיוחד הממוקם 3 קילומטרים בלבד מחרסוניסוס. הערך המוסף במלון טמון בביתני הבונגלו העשויים מעץ אשר יוצרים אווירה כפרית. חדרי האירוח השונים במלון כוללים טלויזיות LCD עם ערוצי לווין, מרפסת, מוצרי טיפוח ואפילו משקל.

מילים ללקסיקון: שלום – יה סס, תודה – אף חריסטו, סליחה – סיגנומי, בבקשה – פראקלו, אוהב אותך – סגאפו פולי, לחיים – יאמאס, קלימרה – בוקר טוב, קליספרה – ערב טוב, קליניקטה – לילה טוב.

אוכל: המטבח המקומי מספק אפשרויות מגוונות ויוצאות דופן למען גווני האוכלוסייה השונים, כאשר עבור חובבי הבשר שביניכם מדובר בהחלט בגן עדן קולינארי. אל תפספסו את הגירוס, הלוא הוא השווארמה המקומית המוגשת בפיתה זעירה וחצי מטוגנת. ניתן לבחור את סוג הגירוס המועדף עליכם בין עוף, כבש או חזיר. שומרי הכשרות ייאלצו לחפש אופציה אחרת כיוון שהמנה מוגשת עם יוגורט. גם שיפודי העוף המכונים "סופלאקי" יגרמו לכם ללקק את האצבעות. מעבר לכך שפע הדגים של האי הנאפים בגריל או בתנור לצד משקאות האוזו והראקי האלכוהוליים ישלימו טיול ערב לחיך ורווי בקלוריות.

אטרקציות: אי המצורעים ספינלונגה המצוי במפרץ אלונדה והידוע גם כמקור ההשראה לכתיבת הספר "האי של סופיה" מספק הצצה מרתקת אל ההיסטוריה של כרתים. אל האי היו נוהגים היוונים להגלות את חולי הצרעת במטרה להרחיקם מהסביבה ולהימנע מהידבקות במחלה בסוף המאה ה-19 ותחילת ה-20. כיום חמישים שנים לאחר פינוי המצורעים ניתן לצפות בשכונות ובבתים הצפופים שהקימו המצורעים על האי לצד הסבר מקיף על חייהם בעידן העות'מאני ומלחמת העולם השנייה. אל האי ניתן להגיע במעבורת היוצאת כל מספר שעות מנמל אגיוס ניקולאוס שבמזרח כרתים – מומלץ (!).

 לחובבי הספורט המוטורי ניתן לשכור קטנועים בערים המרכזיות (חרסוניסוס, הרקליון וחאניה) במחירים נמוכים למספר שעות/ימים (יש צורך ברשיון נהיגה). כמו כן מומלץ לשכור רכב ולנסוע לאורך למעלה מ-200 קילומטרים לצד מראות חוף הים עוצרי הנשימה.

שופינג: כרתים איננה ידועה כאתר שופינג מרשים במיוחד. למרות זאת, בהרקליון תוכלו למצוא שדרת חנויות מותגים (ZARA, BERSHKA) לצד חנויות רוכלים מקומיות במחירים נוחים במיוחד.

טוב לדעת: ניתן לחסוך מאות שקלים באמצעות פנייה ישירה אל סוכן הנסיעות בהזמנת חבילת נופש לאי. כמו כן רצוי לוותר על טיסות ליליות כיוון שהצ'ק אין לחדרים במרבית המלונות נעשים רק החל משעה 14:00.

דבר המומחה, מדריך הטיולים איזק בן (5 שנים באי): "כרתים הינה יעד מיוחד בעיקר עבור הצעירים שבשנים האחרונות התחילו לגלות אותו. במשך שלושה חודשים נוהרים לאי עשרות אלפי צעירים בגילאי 16-25. בעיר חרסוניסוס קיימים בשני רחובות כ-320 ברים שהופכים את חיי הלילה כאן לקרנבל אחד גדול. מי שרוצה לעשות חיים, לשכוח מהכול וליהנות עד הסוף חייב להגיע לכרתים הקיץ".

צל"ש – מחירים: כמעט כל אדם שני שתפגשו באי יביע את מורת רוחו מהמעבר ליורו ומסוף עידן הדראכמה הנוסטלגית. אלא שלמרות הביקורת וכנראה בגלל התיירות הגואה, משקיעים באי מאמץ עליון בשמירה על מחירים הוגנים לכל כיס. כך לדוגמא על בקבוק חצי ליטר מים במלון אלדמר 5 כוכבים בחרסוניסוס תשלמו חצי יורו בלבד, לעומת 2.5 בשדה התעופה. מומלץ להסתובב ולערוך סקר שוק קצרצר במסעדות ובבתי הקפה על מנת להשיג ארוחות זולות ואיכותיות. כמו כן קיימת אפשרות להתמקח בחלק מן המקומות האותנטיים.

טר"ש – שד"ת הרקליון: כנראה שליוונים בכל זאת יש עוד מה ללמוד מנתב"ג. דוחק בלתי נסבל בתורי הבידוק הביטחוני, חוסר שירותיות מצד העובדים המקומיים ואפילו קפה שהשאיר טעם לוואי. גם הדיוטי פרי המקומי אכזב ובגדול עם חנות אחת בלבד שהזכירה יותר את התחנה המרכזית החדשה.

המלצת "פספורטניוז": לא נעז להתווכח עם המשורר היווני הדגול, הומרוס שטען כי מדובר באי האלוהים. מומלץ בחום.

ציון "פספורטניוז": 8 מתוך 10.

* הסיור אורגן ע"י חברת קווי חופשה הפועלת כחברה סיטונאית בתחום חבילות נופש וטיסות שכר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: