אא

פנינת המגזר: נצרת כובשת את התיירים

שילוב של פסיפס תרבותי, מטעמים וישוע אחד נצרת כשמה השני מהווה עיר בשורה עבור אוכלוסיית התיירים - "פספורטניוז" התאהב

|||||| ||||||

מרחק חמש דקות מעפולה על רכס הרי הגליל התחתון שוכנת עיר היסטורית ויוצאת דופן. "פספורטניוז" עורך לכם היכרות השבוע עם נצרת, פנינת המגזר הערבי שמתהווה בשנים האחרונות כאחד מיעדי התיירות הנחשקים בישראל.

הידעתם? נצרת הינה העיר הערבית הגדולה בישראל בה מתגוררים למעלה מ-70 אלף בני אדם, מרביתם מוסלמים. במהלך 2012 ביקרו בעיר כ-1,200,000 תיירים. לפני ארבע שנים (מאי 2009) ביקר בעיר האפיפיור לשעבר, בנדיקטוס השישה עשר.

קצת היסטוריה: ציר הזמן של נצרת מתחיל כבר בשנת 50,000 לפני הספירה וממשיך בתקופה הרומית בה גדל בעיר ישוע הנוצרי בצוותא עם אימו מרים ובעלה יוסף הנגר. בתקופה הביזנטית התפתחה דת הנצרות כאשר הלנה המלכה הייתה זו שקבעה את המקומות המקודשים לנצרות בעיר. במשך השנים העיר עברה תחת ידיהם של בעלים רבים ביניהם הערבים, הצלבנים, הממלוכים והעות'מאנים.

עיר קדושה: בנצרת הידועה בכינויה גם כעיר הבשורה מצויים אתרים חשובים לנצרות בהתאם לברית החדשה, בהם הנגרייה של יוסף, ביתה של מרים והמשפחה הקדושה אשר גידלה את ישוע, המעיין שממנו שאבה מרים מים ועד לבית הכנסת שבו התפללו. באשר לאתרים המקודשים לנצרות אי אפשר לפספס את כנסיית הבשורה הקתולית/בזיליקת הבשורה הנחשבת לאחת הכנסיות הקדושות ביותר בעולם הנוצרי ומהווה מקור עליה לרגל לתיירים נוצרים מרחבי העולם. במפלס התחתון של הכנסייה מצוי קודש הקודשים: מערת מרים אשר כידוע בה התגלה עפ"י המסורת הנוצרית-קתולית המלאך גבריאל ובישר למרים כי היא עתידה לשאת ברחמה את המשיח. אתרים מרשימים נוספים הם כנסיית הבשורה האורתודוכסית, בית הבישוף היווני, כנסיית סנט ג'וזף (יוסף הנגר) והמנזר הפרנציסקאני. כאמור הרוב בעיר הוא איסלאמי, מה שהפך את נצרת גם למרכז מסגדים רחב היקף. המרכזי שבהם הוא מסגד אלג'אמע אלאביר (המסגד הלבן) המהווה מרכז תרבותי-דתי חשוב בנצרת. זהו המסגד העתיק ביותר בעיר הממוקם בתוך השוק ומנוהל ע"י משפחת פאהום, אחת מהמשפחות המכובדות בעיר.

אטרקציות: חובה לבקר בבית כלי החרס של פאחורת מוסמאר אשר פתח בתחילת המאה שעברה את אחד ממפעלי הקדרות המרשימים בארץ. שווה לקפוץ גם לכפר נצרת המדמה את החיים בעיר בתקופה הרומית ואת חייו של ישוע ומשפחתו בעיר. הביקור בכפר כולל סיור לילי לאור מנורות שמן ותוכניות מיוחדות בחגים. חובבי האקסטרים ישמחו לגלות כי בעיר קיים גם מועדון פיינטבול על כביש עפולה-נצרת הישן.

משהו לנשנש: רעבים לא תצאו מנצרת. מדובר באחת הערים הקולינאריות הבכירות בישראל. זהו המקום ללמוד על הג'יבנה, הלוא היא גבינת צאן לבנה וחצי קשה המשמשת גם להכנת כנאפה. אל תוותרו גם על חומוס עפיף סאיג שעל פי טעמי האישי בהחלט יכול להתחרות על מקום של כבוד בין חמשת החומוסיות הטובות בישראל. אם חובבי מתוק אתם, סביר להניח שלא תסבלו ממחסור בסוכרים מביקורכם בעיר. מבחר מפעלים וחנויות המתמחות בממתקים הערביים החל מכנאפה, בקלוואה, קדאיף בורמה וחלבה יגרמו לכם ללקק את האצבעות ולצבור עוד כמה קילוגרמים עודפים. מומלץ לבקר גם בשוק העירוני המציג אווירת קניות ססגונית ומלאת צבעים של תבלינים, שווארמה עסיסית, פירות וירקות טריים למשעי ועד לארומת קפה המעלפת.

לשים את הראש: בעיר קיימים כ-1500 חדרי אירוח במגוון רמות החל ממלונות ארבעה כוכבים כדוגמת מלון קראון פלאזה וגולדן קראון, כלה בבתי הארחה אותנטיים (סנט לורד, אלמוטראן) וצימרים מפנקים.

איך מגיעים: מתל אביב: נוסעים בכביש 5 ובמחלף קסם עולים על כביש 6. במחלף עירון עולים על כביש 65 ומשם פונים שמאלה בכביש 60 אל העיר (דרך נוספת אפשרית: נסיעה בכביש 2 עד למחלף קיסריה, פנייה ימינה לכביש 65 וההמשך דומה). מירושלים: נוסעים בכביש 1 ועולים על כביש 6 עד למחלף עירון, שם פונים ימינה לכביש 65 ושמאלה לכביש 60 אל העיר. מחיפה: נוסעים בכביש 75 עד לכניסה המערבית לנצרת.

המלצת "פספורטניוז": עיר תיירותית ממדרגה ראשונה ובעלת פוטנציאל עצום. אחוז האוכלוסייה היהודית המבקרת בה עדיין טעון שיפור משמעותי. קשה שלא להתפעל משפע התרבויות, המשמעויות ובעיקר האנשים שהופכים אותה לאחת מן הערים המסקרנות והמעשירות ביותר בישאל. אנחנו התאהבנו, עכשיו תורכם.

 * צילומים: ג'מאל כיוואן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: