אא

"לוודא כי זכויות הצרכנים לא יקופחו"

התאחדות סוכני הנסיעות דורשת ליישם סעיפים מהותיים בהסכם השמיים הפתוחים

| |

התאחדות סוכני הנסיעות הגישה היום (רביעי) נייר עמדה מפורט לוועדה לבחינת היבטים והשלכות הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי.

בקשתה העיקרית של ההתאחדות, כפי שהתבטא בנייר נסובה סביב חשש מפני אי החלת חוקי הגנת הצרכן על כלל חברות התעופה שיבקשו להגיע לארץ. "יש לוודא כי במסגרת יישום ההסכם לא יקופחו זכויות הצרכנים והחברות הישראליות", נכתב. המקור לפנייה נבע בעקבות המציאות נוכחית במסגרתה לטענת ההתאחדות, אין המדינה אוכפת את חוקי הגנת הצרכן על חברות זרות וכך נוצר מצב שבו הלקוחות המבקשים לממש את זכויותיהם מוצאים עצמם חסרי הגנה".

עוד ציינה ההתאחדות בפנייתה את נושא החלת כללי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע) גם על החברות הזרות, קרי חיוב אותן חברות למנות נציג רשמי בעל סמכות אמיתית לטפל בכל ענייניהן בהתאם לחוק, בניגוד למצב כיום בו חברות מסתפקות בכתובת פיקטיבית בישראל.

כמו כן ביקשה בהתאחדות להקדיש תשומת לב מיוחדת לתשעת היעדים המהווים בסיסים מרכזיים לחברות הזרות, כדי להבטיח שהחברות הישראליות לא יידחקו מהם וכך למנוע השתלטות ברית תעופה או חברת לואו קוסט על השוק הישראלי. בנוסף ציינו בהתאחדות כי על המדינה לקבוע מנגנונים ובקרות שיזהו מראש אפשרות של קריסת חברת התעופה הישראלית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: