אא

האם יסגרו בתי"ס למלונאות וקולינריה?

האוצר טרם העביר כספים לאגף ההכשרה המקצועית במשרד הכלכלה, צעד שעורר את זעמו של מנכ"ל התאחדות המלונות: "צעד שישלח מאות הביתה"

| |

משבר חדש בפתח? מנכ"ל התאחדות המלונות, שמואל צוראל תקף היום (ראשון) בחריפות את קברניטי משרד האוצר זאת בשל היעדר תקצוב בתי הספר למלונאות וקולינריה. "מהלך שכזה יוביל לחיסול פתרון תעסוקתי לקבוצות אוכלוסייה הנזקקות לו ביותר", הבהיר.

טענותיו של צוראל מקורן בהיעדר העברת תקציב מיועד ממשרד האוצר השנה עבור האגף להכשרות מקצועיות במשרד הכלכלה שפירושו הטלת עננה כבדה סביב המשך פעילותם של בתי הספר למלונאות וקולינריה. "דווקא בימים אלו בהם מנסה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בצוותא עם הגורמים היצרניים במשק לקדם את נושא ההכשרה המקצועית, מוצא האוצר לנכון לנקוט בצעד שמשמעותו פגיעה אנושה בלימודי מלונאות ובעיקר טבחות.

לזכור שללימודים אלו מגיעים לרוב מגוון רחב של אוכלוסיות, רובם מהפריפריה כולל עולים חדשים, אימהות חד הוריות ומובטלים המתקשים למצוא עבודה.הממשלה מתקצבת ומממנת בסכומי עתק לימודים באקדמיה ובמכללות ציבוריות, גם במקצועות שתרומתם לתעסוקה מועטה ואילו דווקא קורסים המכשירים עובדים לענפים נדרשים - אותם מייבשים".

צוראל המשיך לשפוך את זעמו. "האבסורד הוא שאחוזי ההשמה המקצועית מגיעים כמעט למאה אחוזים. סגירה של בתי הספר הללו עלולה לשלוח הביתה מאות עובדים ותלמידים, צעד אשר יפגע במלונות ישראל בפרט ובענף ההסעדה כלל שנסמך ברובו על בוגרי בתי הספר הללו. כבר היום קיים מחסור של מאות רבות של טבחים וקונדיטורים. בקצב הזה, המחסור רק יגדל וניאלץ שוב לגייס עובדים זרים".

בנוסף עידכן צוראל כי התאחדות המלונות פנתה לאחרונה אל שר האוצר, יאיר לפיד ואל שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט במטרה לבטל את קריסת מוסדות ההכשרה למלונאות וקולינריה.

כזכור, רק בשבוע שעבר הודיעה המכללה הטכנולוגית בבאר שבע על סגירת המטבח הלימודי הפועל משנת 1992 שהכשיר במרוצת השנים אלפי טבחים וקונדיטורים בדוואים ובני מיעוטים מאזור הנגב. בנוסף הבהירו בהתאחדות כי גם בתי ספר מהרצליה (תדמור), חיפה ואילת למלונאות וקולינריה נמצאים בסכנת סגירה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לכתבה: "משרד האוצר ביחד עם משרד הכלכלה מבצעים עבודת מטה שעניינה התאמת הקורסים המקצועיים לצרכי השוק תוך שיתוף המעסיקים באופן אקטיבי בהכשרה ובקליטה של בוגרי הקורסים בשכר הראוי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: