אא

נשיא בית המשפט המחוזי בב"ש: אירוח סוכנים בבתי מלון אינו דורש תשלום מס

זאת במסגרת ערעור של רשת ישרוטל בגין שומות מס נגד מס הכנסה, כאשר בית המשפט קיבל חלק מהערעור ,בית המשפט קבע: הסוכן אינו מתחייב להביא למלון בתמורה לאירוח, אורחים או תיירים

| |

נשיא בית המשפט המחוזי בב"ש, יוסף אלון, נתן פרשנות מעניינת בגין אירוח סוכנים ונותני שירותים במלונות על חשבון הבית.

זאת במסגרת ערעור שהגישה רשת ישרוטל בגין שומות מס שנקבעו לה בין השנים 2004-2007.

רו"ח, אלכס שפירא ניתח את פסק הדין שניתן בבית המשפט, בו קיבל הנשיא אלון חלק מהערעור של ישרוטל, והיא תצטרך לשלם כ-15 מיליון שקל.

עניינו של פסק הדין במספר מחלוקות שנתגלו בין ישרוטל המנהלת רשת של בתי מלון, לבין פקיד-שומה אילת, בעיקר לפרשנות הוראות סעיף 12 לחוק אזור סחר חופשי באילת. (פטורים ומתן הנחות ממיסים).

סעיף זה מקנה הטבת מס ל "מעסיק תושב תחום העיר אילת המשלם הכנסת עבודה לעבוד בעד עבודה המתבצעת בתחום העיר אילת", כאשר סכום ההטבה מופחת מהסכום שהמעסיק חייב לנכות מהנסת העבודה של העובד.

חלק מעניין עוסק בפסק הדין באירוח סוכני הנסיעות על חשבון ישרוטל. בתי המלון של ישרוטל נוהגים לארח על חשבונם סוכני נסיעות או גורמי שיווק אחרים בענף התיירות, וזאת על מנת לקדם בדרך זו את שיווק המלון לקבוצות ומגזרי תיירים, נופשים ואורחים. מס הכנסה, לא חלק כי מדובר באמצעי שיווק, אך טען, כאשר מדובר באירוח חינם של יותר מלילה אחד, הופך האירוח ל"תמורה" הניתנת מהמלון לסוכן במסגרת עסקת חליפין "באטר", ועל-כן על המלון לנבות מס במקור את שווי אותו אירוח.

הנשיא אלון דחה את עמדת מס הכנסה וקבע, כי לא רק שההבחנה השרירותית בין שהיית לילה אחד לשהיית שני לילות ויותר הינה בלתי-סבירה, אלא שגם קשה להשלים עם מסקנתו הנחרצת של המשיב כי אירוח חינם של סוכנים למטרת שיווק העולה על לילה אחד יוצר "עסקת חליפין" בין המלון לבין הסוכן וגורר עמו חובת ניכוי מס במקור. שהרי, "הסוכן איננו מתחייב וכלל לא נטען כך, להביא למלון בתמורה ל"אירוח השיווק" הנ"ל תמורה, אורחים או תיירים", וממילא משוואת "עסקת החליפין" לה טוען מ הכנסה נמצאת כמשוואה שצידה האחד קיים ומסוים (אירוח החינם) ואילו צדה האחר הבאת תיירים כמצופה בעתיד אינה מסוימת, אינה מחייבת ולמעשה אינה קיימת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: