אא

משרד התיירות מבטיח: "עד ספטמבר 2014 ידורגו המלונות"

מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי אמר את הדברים במסגרת ישיבה מיוחדת בנושא

| |

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, דנה היום בקידום הדירוג של בתי המלון בישראל, לנוכח הודעת משרד התיירות על ביטול המכרז לבחירת הגוף שאמור לבצע את הדירוג.

בפתח הישיבה הזכיר היו"ר, פרופ' ברוורמן, כי ב-6 באוגוסט 2012 העביר שר התיירות הקודם, סטס מיסז'ניקוב, את התקנות לוועדה וביקש לאשרן בדחיפות, כדי לאפשר דירוג אובייקטיבי לטובת התיירים הזרים והישראלים. ב-14 באוגוסט האחרון כונסה הוועדה, בזמן פגרת הכנסת, ואישרה את התקנות, שנועדו לאפשר למשרד התיירות לצאת למכרז. עם זאת התברר כי התקנות פורסמו רק בינואר 2013 ולפני כשבועיים התברר שהמכרז נכשל.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר כי רק אתמול קיים שר התיירות הנוכחי, עוזי לנדאו, ישיבה במתכונת של שולחן עגול יחד עם אנשי המקצוע כדי ללמוד את הנושא. לדבריו, 4 חברות ניגשו למכרז אולם אף אחת מהן לא עמדה בתנאי הסף. עם זאת הוא הוסיף כי לאחר הישיבה עם השר אתמול הוחלט להמשיך בדירוג לפי שיטת Hotelstars. "המטרה היא להתחיל בפרסום מכרז חדש עד סוף החודש הזה, ואנחנו מקיים שעד סוף 2013 תיבחר החברה הזוכה ועד ספטמבר 2014 נהייה מוכנים עם הדירוג".

בתשובה לשאלות היו"ר ברוורמן התייחס היועץ המשפטי של משרד התיירות, עובד קדמי, לתהליך המכרז. הוא הסביר כי המכרז פורסם ב-29 בנובמבר 2011, כשהתשובות היו אמורות להתקבל עד ה-7 בפברואר 2013. במהלך התקופה, הוסיף קדמי, התקיימו בחירות והיה צורך באישורים מיוחדים להמשיך בהליך. "בסופו של דבר התברר שאף אחת מתוך 4 החברות שניגשו למכרז לא עמדה בתנאי הסף ובסוף מאי 2013 החליטה ועדת המכרזים לפסול את כל ההצעות". לדבריו, אחד מתנאי הסף שהחברות לא עמדו בו היה ניסיון בתכנון וביצוע דירוג של לפחות 100 בתי מלון לפי שיטת Hotelstars. קדמי הוסיף כי כעת הותאמו דרישות המכרז. נ

נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, אמר כי קיים פער בין הדחיפות שבה כונס הדיון הקודם לבין ההשתהות ביישום התקנות. לדבריו, הדחיפות נבעה מכך שהנושא היה חשוב לשר הקודם מיסז'ניקוב. עם זאת הוא טען כי הדירוג אמנם יספק הרבה עבודה להמון אנשים, אך הציבור לא יצא נשכר ממנו.

היו"ר פרופ' ברוורמן אמר כי הדירוג נועד להגביר את השקיפות ויהיה בכוחו גם להוזיל את מחירי הנופש. פדרמן הגיב ואמר כי הקריטריונים האירופים אינם מחמירים. הוא אף הזהיר מפני עלייה במחירי הנופש, ואמר כי מלונות שיקבלו 4 כוכבים, למשל, ידרגו עצמם כמלונות 5 כוכבים.

יו"ר אגודת מורי הדרך, יעקב מיטרני, אמר כי הדירוג נחוץ בעיקר לטובת התיירים מחו"ל. לדבריו, רבים מהם נבוכים כשהם מגיעים למלונות בישראל ונתקלים בפער בין מה שציפו לקבל בתמורה לכספם לבין מה שקיבלו בפועל. המשנה למנכ"ל לשכת מארגני התיירות, עודד גרופמן, הוסיף כי תיירים מחו"ל של א מרוצים לא יחזרו לישראל. לדבריו, בתי המלון מדרגים את עצמים בדירוג כוכבים, ואף קובעים מחיר לפי הדירוג, למרות שהחוק והתקנות אוסרים עליהם לעשות זאת. ח"כ מיכל רוזין אמרה כי הישראלים צובאים על נתב"ג כי הם מחפשים אפשרויות לחופשות נורמלית במחיר סביר, ולמצב המלונות בישראל יש חלק בכך. "לא רק התיירים מחו"ל בהלם, הפער בין המחיר לתמורה לכסף לא עומד בסטנדרטים של מקומות אחרים בעולם", אמרה רוזין. לדבריה, יש לטפל גם בענף הצימרים, להגביר את השקיפות, לדאוג לדירוג אובייקטיבי ולפקח על הפרסום. מנכ"ל משרד התיירות אמר בתגובה כי לאחר הטיפול בדירוג בתי המלון, בכוונת המשרד לטפל גם בנושא הצימרים ובנושא השכרת דירות לתיירים.

 יו"ר הוועדה פרופ' ברוורמן סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה ממתינה בדריכות לפרסום המכרז החדש וסיומו בהקדם. כמו כן הוא ביקש כי תנאי הסף אכן יותאמו, כך שניתן יהיה למצוא חברה שתוכל לבצע את הדירוג. כמו כן ביקש פרופ' ברוורמן ממשרד התיירות להעביר לוועדה מידע לגבי אכיפת החוק והתקנות בנושא, ואמר כי "אם אין מערכת יעילה של בקרה ואכיפה אין תועלת בתקנות והן לא תבוצענה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: