אא

ענף בהתאוששות: למעלה מ-2 מיליון לינות תיירים בחודש מאי

עכשיו זה רשמי: חודש מאי הוכתר כחודש הטוב ביותר בלינת תיירים מאז 2008. ירושלים מוליכה בקליטת תיירים במלונות (עלייה של 10 אחוזים), נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן: "מקווים שפג אפקט עמוד ענן"

| |

האם ענף המלונאות חוזר לעצמו? אם להסתמך על חודש מאי האחרון נדמה כי אכן אלו הם פני הדברים. במסגרת הדו"ח החודשי אותו עורכת התאחדות המלונות בישראל מדי חודש, רשמו מלונות ישראל קליטה מרשימה של למעלה מ-2 מיליון לינות.

הנתון כולל עלייה של 4% של למעלה ממיליון לינות תיירים לעומת התקופה המקבילה אשתקד וכ-1.05 מיליון לינות ישראלים (עלייה של 7% לעומת מאי אשתקד). סה"כ נרשמו במלונות לינות של 2.05 לינות אשר גם הם מהווים עלייה מרשימה של 5% בהקבלה למאי 2012. 

המצטיינת בקליטת אורחי חוץ ופנים עפ"י התפלגות הדו"ח הן ירושלים עם 270 אלף לינות (+10%) ותל-אביב עם 238 אלף לינות (+3%). את הרשימה המרשימה משלימות אילת עם 96 אלף לינות (+17) וטבריה עם 88 אלף (+4%).

מאידך נרשמה ירידה בלינות בחיפה (23 אלף, 13%-), נצרת (23 אלף, 14%-), בגליל (עשרת אלפים לינות, 7%-) ובים המלח (76 אלף, 1%-).

מי שהתייחס לנתונים המעודדים השבוע היה נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, שסיפר: "אנחנו חוזרים לראות את רמות התיירות המקובלות לעונה זו ומקווים כי אפקט "עמוד ענן" על התיירות הנכנסת תם. כולנו תקווה גם כי השקט הבטחוני יישמר ויאפשר את המשך התפתחות התיירות ושגשוגה".

פדרמן המשיך והחמיא למאמצי הממשלה ומשרד התיירות למען הענף בחודשים האחרונים. "הכרת הממשלה בחשיבות התיירות ובפוטנציאל הטמון בה מתבטאת בסדרת החלטות כמו אימוץ מסקנות ועדת בר ניר להורדת עלויות תפעול המלונות, חתימת הסכם התעופה עם האיחוד האירופי "שמיים פתוחים" וביטול הכוונה להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת, כולן מפיחות אופטימיות ותקווה בקרב העוסקים בענף לגבי העתיד".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: