אא

שמואל מרום: "3 מיליון תיירים בשנה זה כשלון"

הדברים נאמרו בפתיחת האספה הכללית של לשכת מארגני תיירות נכנסת, הבוקר (ה'), במלון דן תל אביב. בארוע השתתף גם שר התיירות, עוזי לנדאו, שאמר: "יש לנו מה ללמוד מיוון שיש לה 12 מיליון תיירים בשנה למרות שזו מדינה מתמוטטת"

|||||| ||||||

לשכת מארגני תיירות נכנסת קיימה הבוקר (ה') את האספה הכללית השנתית במלון דן תל אביב. באירוע השתתפו, בין השאר, שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, מנכ"ל המשרד אמיר הלוי, יו"ר הלשכה, שמואל מרום, המנכ"ל עמי אתגר וחברי הלשכה.

שמואל מרום פתח את דבריו והודה לשר התיירות על פעולתו האסרטיבית והנחושה ב-100 הימים הראשונים בתפקיד ועל תקיפת שלושה נושאים חשובים: השמים הפתוחים, אי הטלת מע"מ על תיירות ונושא התקציב, שלמרות הקיצוץ מקווה שיועבר המסר והמצב ישתנה.

מרום: "מספר התיירים השנתי נע סביב 3.5 מיליון. אנחנו באותו מקום כבר מספר שנים וזה לא בסדר. אני מתחיל לחשוש שחלק מאיתנו מאושרים מהמצב הקיים. בעיני זה חמור. אני רואה בכך כשלון של כולנו כי אם רואים מה קורה במדינות מסביב: מצרים, ירדן, טורקיה, יוון וקפריסין, שם היתה צמיחה דרמטית ולא אצלנו. בנושאים רבים אנחנו מתפתחים אבל לא בתיירות. 5 מיליון תיירים זה מספר מינימום בשנתיים הקרובות ויש תשתיות מספיקות למספר זה. בשלב זה אני מצפה לראות 8 מיליון תיירים ב-10 השנים הבאות וזה לא מספר דרמטי. בוועידת ירושלים ראש הממשלה דיבר על 10 מיליון ומנכ"ל אל על דיבר על 25 מיליון. כך ששמונה מיליון זה בר השגה. זה יהיה שינוי דרמטי השאלה איך עושים את זה.

ראש הממשלה אוהב לנסוע ואוהב תיירות צריך להמחיש את זה. צריך לשנות את הדיסקט. ברגע שתקבלו החלטה במשרד התיירות צריך לפנות ליזמים בכל העולם ולשכנע אותם להשקיע בישראל. הממשלה צריכה לתרום את חלקה, להעניק סיוע ומציאת פתרונות שיניעו אותם להגיע לכאן. אני פונה לממשלה לתמוך בתשתית לצורך כך. מי שחושב שיזם יקנה דונם אדמה בעשרה מיליון לחצי דונם ויקים עליו מלון זו טעות בגלל יוקר המחיה והעלויות .

כלכלת ישראל צריכה להשען על מספר מנועים אבל התיירות צריכה להיות אחד מהם. היא צריכה לקבל את הממד הראשון.

אדוני השר זה לא בשמים צריך לשנות את המציאות של 3-4 מיליון. כל מספר מסביב למספר זה יהיה כשלון. אני מבקש ממך לעשות את השינוי ומודה לך על מה שעשית ב-100 הימים האחרונים ועל מה שתעשה בעתיד".

עמי אתגר הודה לנועז בר ניר, בשם הלשכה, והעניקו לו את ספר השירים של יהודה עמיחי. 

שר התיירות, בהופעה ראשונה, אמר: "המסר שלי בשלב זה הוא כפול. אני בתיירות 24/6. כל יום פרט לשבת. והמסר השני זה שאני עדיין סטודנט לתיירות. שנה ראשונה וסמסטר ראשון.

אני חושב שאעשה אי צדק אם אנקוב עכשיו במספר התיירים. צריך לפתח את התשתית הקולטת, תשתיות שלוקח שנים לפתח. מועד ההתכנסות הוא רגע אחרי מאבקי התקציב בממשלה אבל רגע לפני האישור בכנסת. עד שהתקציב לא יעבור בכנסת אל לנו להרגע. הקייס שלנו חזק.

אני חושב שגם אם המבט הוא על המתרחש במקומות אחרים, חלק מהאנשים שמגיעים למקומות אלו הם פליטים. ביוון זה אחרת לגמרי. יש לנו מה ללמוד מיוון שיש לה 12 מיליון תיירים בשנה למרות שזו מדינה מתמוטטת.

כשאנחנו יושבים על מיתוג בעולם רואים שיש לנו נקודות עוגן ואני חושב שניתן לעשות דברים חשובים ביותר. אחד הדברים החשובים זה העלאת המודעות שענף התיירות הוא ענף מחולל צמיחה עם חשיבות רבה בחיבור המרכז והפריפריה. אני חושב שיש בתעשיית דבר חשוב לשינוי דימויה של ישראל בעולם.

מעבר לנושא המע"מ זו מלחמה על הבית. אנחנו מאמינים שזה חיוני וזה חשוב. השמים הפתוחים זהו הישג חשוב. אנחנו הצטרפנו. עכשיו צריך לפרוט את ההצלחה. איזי ג'ט הראשונים שהודיעו על פתיחת הקו לרומא ופותחת קמפיין. על אל על צריך לשמור. חשוב לציין את תרומתו של ראש הממשלה. הוא רואה את חשיבות התיירות לא רק כמנוע צמיחה אלא גם הסברתית ופוליטית. אני גם מסיר את הכובע בפני שר האוצר, שאני חושב ששוכנע אבל נצטרך עוד להשקיע מאמץ.

התיירים שחוזרים מהארץ למדינתם הם שגרירים. הם מספרים שהם לא חוזרים משדה קרבות. אני רואה חשיבות לשבת איתם ולקבל אותם ואחר כך שומע אותם מדבר בהתלהבות על מה שראו. חשוב מאוד מי מדריך התיירים ואני שומע שנגרם נזק לא קטן. אני מבקש רעיונות איך לטפל בבעיה הקשה הזו שלפנינו.

במשרד אנחנו עוסקים בבניית תוכנית עבודה לשנים הקרובות ואנחנו נחליט לאחר שיאושר התקציב. אני כבר יודע שמה שיוצא מהממשלה זה לא בהכרח מה שיוצא מהכנסת. התקציב עכשיו יהיה מצומצם יותר ואני מבין את המחוייבות שלנו להטות שכם. נרצה לשמר את מה שיש ולראות באיזה תחומים נרצה לרכז מאמץ. אני לא שולף . למשל לגבי תיירות נוצרית אוונגלית יש צמיחה בתיירות הזו . ראש הממשלה מתעניין מאד גם בתיירות מסין. יש תיירות אוונגלית דלת תקציב צריך לחשוב על איזה מדינות שנוכל לוותר על ויזות מהם, בלי להסתכן בהמון עובדים זרים שיגיעו לכאן".

כמו כן ציין השר את עבודת בר ניר בנושא הרגולציה וההחלטה לוותר על חובת מדריך כושר במלונות ולראות כיצד לצמצם את האבטחה, שלא צריכה להיות כמו בימי האינטיפדה. בתחומים האלה זה יהיה צעד אחר צעד כיצד אפשר להקל על הנטל.

השר הוסיף עוד כי הוא רואה חשיבות ביצירת תיירות נישות: "אני נכנס למשרד ורואה את תיירות הנישות. נצטרך לראות איך אנחנו בונים משהו שהוא מעבר לתיירות של ארץ הקודש. רעיון ששמעתי הוא הפיכת צפת למרכז רוחני עולמי.

לגבי הטכניקה. צריך לבחון דברים בראייה ארוכת טווח אבל צריך לקבל החלטות מה אתה עושה עכשיו. אחת הדרכים שפעלנו זה שולחנות עגולים. זו מתכונת שבה התעשייה מדברת והממשלה מקשיבה. עיקר המלאכה עדיין לפנינו. אני מצפה מכולכם להיות מעורבים בתהליכי החשיבה לטובת המדינה. אני מאחל לכולנו שנת עבודה פוריה ומוצלחת".

במהלך האירוע הוענקו תעודות הוקרה לארבע רשתות מלון: רשת ישרוטל, רשת פתאל, רשת אטלס ורשת טמרס, על תרומתם לפיתוח המוצר התיירותי. כמו כן, הוענקה תעודת הוקרה לרשות התעופה האזרחית על חלקה בהסכם השמיים הפתוחים. מוזיאון ישראל ורשות הטבע והגנים קיבלו תעודת הוקרה על פעילותם לקידום התיירות בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: