אא

מזרח תיכון חדש: תחזית אופטימית לתעשיית התיירות הרפואית

על פי סקר צפויה למשוך 753 אלף תיירים עם הכנסות של 2 מיליארד דולר 2016. סעודיה צפויה לקלוט למעלה מ-100 אלף תיירים. גם ישראל ברשימה

| |

תעשיית התיירות הרפואית עתידה לצמוח ולנסוק במזרח התיכון עד לסך הכנסות של שני מיליארד דולר עד לשנת 2016, כך עולה ממחקר מיוחד שנעשה בנושא מטעם חברת RESEARCH AND MARKETS ופורסם בדאבלין, בירת אירלנד. על פי המחקר תעשיית התיירות הרפואית עתידה למשוך 753,500 תיירים רפואים במזרח התיכון.

הנתון המפתיע טמון בסימונה של ירדן כמי שתוביל את רשימת המדינות המצטיינות בתחום, זאת לאור מתן שירותים רפואיים נרחבים ב-106 בתי חולים הפזורים ברחבי המדינה למטופלים ממדינות שונות בעולם הערבי, ביניהן עירק, סוריה, תימן ועוד.

המיקום האסטרטגי של טורקיה הופך גם אותה ליעד נחשב עבור התיירות הרפואית. המדינה על פי התחזית תדורג במקום השני במונחים של כניסות התיירים הרפואיות ובנוסף גם שנייה בגודלה במונחים של הכנסות שהופקו בזכות תיירות רפואית. עפ"י התחזית התיירות הרפואית אמורה להעשיר את הקופה הטורקית בסכום של 408 מיליון דולר עד 2016. גם איראן, חרף שלל בעיותיה צפויה למשוך 1000 תיירים רפואיים מעירק, סוריה ולבנון ולייצר הכנסות של כמיליון דולר.

בסעודיה מספר כניסות התיירים הרפואיים צפוי לגדול ל-105 אלף (קצב שנתי של גידול המוערך ב-20 אחוזים). גם איחוד האמירויות הערביות עשויה לשחק תפקיד משמעותי בתעשייה, זאת בזכות התבססותה של דובאי כעיר הבריאות.

ומה באשר לישראל? המחקר טוען כי ישראל מיצבה את עצמה כחלוצה בטיפולי הפריה חוץ גופית, סרטן ורפואה גרעינית. בנוסף לכך בזכות רמתם הגבוהה של בתי החולים הממשלתיים והפרטיים עשויים לגדול ההכנסות מתיירות רפואית עד 2016 ב-5.7 אחוזים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: