אא

בשורה למלונאים: יוקם צוות משותף בנושא הכשרות מקצועיות

כך הכריז הבוקר שר התיירות, עוזי לנדאו בדיון בו לקחו חלק בכירי הענף. "לא נסתפק בקולינריה וטבחות. הגישה צריכה להיות יסודית יותר". תקציב בתי הספר למלונאות ב-2014: 15 מיליון שקלים

| |

עם הפנים לעתידשר התיירות, עוזי לנדאו ערך הבוקר (שני) דיון רב משתתפים בו הכריז על הקמת צוות משותף לגיבוש מדיניות ארוכת טווח משופרת להכשרות מקצועיות בתחום המלונאות. הצוות שיכלול נציגים ממשרד התיירות, משרד הכלכלה, אגף התקציבים במשרד האוצר ואת החשב הכללי, יידרש לגבש מדיניות ארוכת טווח בנושא.

עוד בדיון הושגה הסכמה על מתווה המגדיר תקציב לשנה וחצי הקרובות לכלל בתי הספר להכשרות מקצועיות. על פי המתווה התקציב יישאר בקנה מידה דומה לשנים האחרונות (7.5 מיליון שקלים ל-2013 ו-15 מיליון שקלים ל-2014)

"אני רואה חשיבות רבה בהכשרות המקצועיות בתחום המלונאות והקולינריה", הבהיר לנדאו בפתח דבריו היום. "באמצעות המתווה החדש נסדיר לא רק את מקצועות הטבחות והקולינריה אלא גם הכשרות מקצועיות נוספות הרלבנטיות לענף".

עוד הוסיף לנדאו כי "משרד התיירות נטל על עצמו אחריות בנושא ההכשרות המקצועיות. היה לנו חשוב לרתום את המערכת לטובת העניין ובין השאר גם את משרדי האוצר והכלכלה. יש לאמץ גישה יסודית יותר מזו הקיימת, לא להסתפק רק בקולינריה וטבחות. עלינו לפעול למימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בתחום המלונאות".

גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי התייחס להחלטות שהתקבלו בדיון ואמר: "זיהינו שמדובר בבעיה בוערת ושמנו את ההכשרות המקצועיות בראש סדר העדיפויות של המשרד. כשניתחנו את השוק הזה הבנו שהוא השתנה בשנים האחרונות ועל כן הממשלה צריכה למצוא את המתווה שנכון להיום.

המטרה שלנו היא לבנות הכשרה מקצועית וטובה שתהיה פרוסה על פי ביקוש ברחבי הארץ. כך למשל, בים המלח יש ביקוש רב אבל אין הכשרות. אי אפשר לתקן את כל נזקי העבר בבת אחת, אבל את תדמור ניקח לכיוון חדש שבו הכול פתוח בהתאם להצעות שנקבל מהשוק. המצב כיום מחייב לקבל החלטות אמיצות".

בין השמות שנטלו חלק בדיון עם שר התיירות אמיר הלוי (מנכ"ל משרד התיירות), עדי מאור (מנכ"ל מלונות דן כרמל ודן פנורמה חיפה), יואב בכר (סמנכ"ל התאחדות בתי המלון), סמדר נמרודי (יו"ר רשת מלונות רימונים ומרכזת וועדת הכשרה בהתאחדות המלונות) שי ברמן (יו"ר איגוד המסעדות).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: