אא

מהמזרח באהבה: כיצד הפכה תאילנד לאימפריית תיירות בינלאומית

המדינה האקזוטית הנמנית בין רשימת המדינות התיירותיות ביותר בעולם, ממשיכה למתג את עצמה. תפעל להגברת משיכת תיירים ישראלים, מוסלמים והומוסקסואלים לתחומה. נתון: למעלה מ-120 אלף ישראלים ביקרו בתאילנד ב-2012

| |

עושה בית ספר לתיירות. תאילנד מודל 2013 ידועה כבר למעלה מעשור כאחת מספקיות שירותי התיירות המצטיינות בעולם, תוצאה של מיליוני תיירים הפוקדים את אתרי הנופש והקייט במדינה שבמזרח מדי שנה.

אולם נשאלת השאלה מהו סוד ההצלחה של ארץ סיאם לשעבר במשיכת מטיילים מכל רחבי הגלובוס ומהו הערך המוסף אותו היא מספקת להן לעומת מדינות אחרות.

אל אותה נישה נכנסה בעת האחרונה רשת אל ערבייה אשר החליטה לחקור את אותן שאלות לעומק תוך התמקדות בוורסטיליות המאפיינת את קבלת התייר במדינה על ידי התמקדות בשלושה סקטורים מרכזיים: שוק הישראלים, המוסלמים והקהילה ההומו-לסבית.

תחילה כפטריוטים גאים נפתח בארץ הקודש. כבר למעלה מעשור מחזיקה תאילנד בתואר היוקרתי כיעד חם וחזק במיוחד עבור תיירים ומבקרים מישראל. על פי נתוני משרד התיירות המקומי, למעלה מ-120 אלף ישראלים טיילו ברחבי המדינה במהלך 2012, כאשר המספר צפוי להמשיך ולהאמיר גם השנה. ו

בכל זאת, כאשר מדובר על מוסלמים המספרים גבוהים בהרבה ומגיעים למאות אלפים ואף ללמעלה ממיליון תיירים בשנה. הסיבה לכך נעוצה בהיותה של תאילנד ידידותית כלפי הדת המוסלמית על ידי יצירת חציצה בין נשים וגברים בחלק מן החופים, מאכלים אותנטיים ועוד.

"ארץ החיוכים"

אחד שיכול להעיד מקרוב על איכות היעד עבור קהל התיירים הישראלי הוא זאב הארונס שנמצא בחמש השנים האחרונות מבלה את עיקר זמנו בתאילנד. הסיבה: פתיחת מושבה ישראלית על ידו בדמות בעלות על משרד נסיעות, השכרת אופנועים ומסעדה בעיר פוקט.

"התאהבתי בתאילנד בזמן טיול", מסביר הארונס השבוע ל-"פספורטניוז" בשיחה טראנס אטלנטית. "מצאתי לתומי גן עדן שקט ללא מלחמות, חופים מרהיבים ביופיים, אוכל משובח ואוויר נקי. בוא נאמר שלא סתם מכונה תאילנד כ-"ארץ החיוכים". גם כאשר אין כסף וחלק נכבד מהאוכלוסייה עובר להתגורר בפחונים, גם במצבים הללו החיוך פשוט מסרב לרדת מהפנים שלהם וזה נפלא בעיניי".

בנוסף על פי חוקרי תעשיית הטיולים העולמית מהווה תאילנד את המדינה היחידה הזוכה למימון ממשלתי מלא לצרכי תיירות, לרבות הסלוגן: "תהיה עצמך בתאילנד" הפונה לקהילת הלהט"ב ההומוסקסואלית, זאת בעוד מדינות אחרות בדרום מזרח אסיה כמו מלזיה, סינגפור ומיאנמר, אוסרות על קיומו של כל קשר חד מיני. כך לדוגמא מחזות גברים או נשים מחזיקים ידיים במקומות ציבוריים סטייל תל אביב כבר הפכו לעניין שבשגרה במדינה.

"אנחנו חיים במדינה פתוחה ודי ליברלית. למעשה קשה לי לחשוב אפילו על שוק אחד שלא יתקבל אצלנו בברכה", מבהיר וויסוט ביצ'האום, מנכ"ל משרד התיירות התאילנדי בעיר צ'יאנג מאי שבצפון המדינה, בראיון שהעניק לעיתון "ניו יורק טיימס".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיותפספורט תאילנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: