אא

תחקיר התרסקות המטוס באילת: שני הנוסעים ניצלו תודות לתושית צוותי החירום

כך עולה מתחקיר ראשוני שפורסם הבוקר (רביעי) לאחר התרסקות המטוס בשבוע שעבר בסמוך לכיכר הכניסה לעיר, בו נספה למוות יגאל בריטמן ז"ל

| |

מתחילים לחקור. רשות שדות התעופה התירה לפרסום הבוקר (רביעי) פרטים מתחקיר ראשוני לבדיקת נסיבות אירוע החירום בסמוך לכיכר הכניסה לעיר אילת, אשר בסמוך אליה התרסקו בחמישי האחרון רואה החשבון יגאל בריטמן ז"ל ושני נוסעים נוספים שהצליחו לשרוד את הטראומה ולהישאר בחיים.

ההתרסקות על פי התחקיר אירעה כאשר המטוס התמקם בגישה סופית לנחיתה (FINAL). באותן שניות זיהה מנהל מגדל הפיקוח את המטוס שהגיע לנחיתה מצפון למסלול 21 בהליך סטנדרטי לחלוטין, אך זה לפתע סטה ימינה ונעלם מן האופק. 

אופי הפנייה החדה הוביל את אנשי מגדל הפיקוח להסיק כי המטוס לא יוכל לנחות בשלום על המסלול ולהפעיל באופן מיידי את פעמון החירום תוך הזנקה ברשת הקשר של כוחות הכיבוי וההצלה של נמל התעופה אל מחוץ למתחם השדה.

כוחות החירום של נמל התעופה הגיעו למקום האירוע תוך שתי דקות בנסיעה כנגד כיוון התנועה ומצאו את המטוס הפוך לצידו של הכביש. הצוות החל מיד במלאכת חילוץ הנפגעים, אשר מתבררת בדיעבד כקריטית וכזו שהצליחה להציל את חייהם של שניים מתוך שלושת הנוסעים ששהו במטוס. הצוות זיהה במקביל דליפת דלק והחלו מיידית בפיזור קצף. בנוסף דלתות המטוס הנעולות נפרצו לצורך חילוץ הנוסעים.

במקביל, הגיח באותה עת מטוס מסוג ATR-72 של חברת ישראייר, אך זה נאלץ להמתין דקות ארוכות לאחר שנתבקש לכך מאנשי מגדל הפיקוח בשל אירוע החירום.

עם סיום האירוע שיבח סמנכ"ל מסופים ושיתופי פעולה אוויריים ברשות שדות התעופה, שלמה אורן, את תפקודם של הצוותים השונים במהלך האירוע וציין את פעילותם המקצועית אשר "הביאה להצלת חיי אדם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: