אא

אי ירוק בים: נהירת הישראלים לכרתים נמשכת

עשרות אלפי ישראלים בחרו לבלות את חופשת הקיץ בין כותלי האי הגדול ביוון. ואסיליס פראגולקיס, מנהל מלון אלדמר רויאל מארה בעיר חרסוניסוס המארח מאות ישראלים מדי שבוע, מנסה להסביר את התופעה בראיון בלעדי ל-"פספורטניוז": "אצלנו אפשר להרגיש בטוחים". יומן מסע חלק א'

|||||| ||||||

זה כבר הפך לעניין של הרגל בשנים האחרונות. אנחנו מתכוונים כמובן למחזות בדמות עשרות אלפי ישראלים הצובאים על סוכנויות הנסיעות ואתרי האינטרנט מדי עונת קיץ במטרה אחת ברורה: להגיע ולנפוש באי הקסום כרתים.

במטרה לתהות על קנקנה של התופעה, החליט גם עבדכם הנאמן להצטרף השבוע אל העדר. לאחר אריזת חפצים זריזה, מצאתי את עצמי תוך מספר שעות בדרך לביקור באי היווני המקסים המשלב נופים ירוקים ואקזוטיים, אווירה כפרית ושלווה המטעינה מחדש את המצברים הנפשיים.

שדה התעופה: "שומעים רק עברית"

הידעתם? מספר התיירים בכרתים הקיץ חצה את רף 2.5 מיליון התיירים - כמעט פי חמש מכמות התושבים באי (כ-623 אלף). 

על כל פנים, אחד היתרונות הגדולים בבחירה בכרתים בפרט וביוון בכלל כיעד אולטימטיבי לחופשה טמון בזמן הטיסה הקצרצר אל היעד האורך כשעה וחצי, כאשר הטיסה אל שדה התעופה על שם "ניקוס קאזאנטיקיס" (אחד מגדולי הסופרים היוונים) בעיר הבירה הרקליון חולפת עוד בטרם הספקתם להגיד ג'ק רובינסון. אמנם בטיסת אג'יאן אירליינס (Aegean Airlines) אליה הצטרפתי לא הוגש אף לו סנדוויץ', אך לא נהיה גרידיים. בכל זאת, שעה וחצי טיסה כבר אמרנו.

כמות הישראלים בשדה מבהילה ומפעימה בו זמנית. "שלומי, תביא את הפספורט", "אמא מתי מגיעים למלון" או "אני חייבת לתפוס צבע כבר בים" היוו רק חלק זעיר מן שלל הקולות שהשתלבו להם יחדיו במעין הרמוניה ישראלית משובחת.


רצועת החוף בחרסוניסוס

מים וששון

לאחר הורדה במלונות הגעתי אל מלון אלדמר רויאל מארה (Aldemar Royal Mare) המפואר ברמת חמישה כוכבים. מארה ביוונית פירושו מים וכיאה להגדרה מכיל המלון למעלה מ-20 בריכות ציבוריות ופרטיות המעניקות אווירה מרגיעה ויוצאת דופן. 

המלון הנחשב לאחד הטובים באיי יוון מצוי כיום ועד סוף ספטמבר ב-100 אחוזי תפוסה על שלל 384 חדריו, מתוכם יותר מ-120 מארחים תיירים ישראלים. המשמעות: כמעט שליש מאורחי המלון - ישראלים (!).

"זה לא סוד שהישראלים הם אחד מפלחי השוק המרכזיים עליהם אנו מתבססים", מבהיר מנכ"ל המלון, ואסיליס פראגולקיס בראיון בלעדי ל-"פספורטניוז" ודואג לפרגן ללקוחותיו מארץ הקודש. "אין הבדלים תרבותיים מהותיים בין ישראל ליוון. בסופו של יום כולנו רוצים את אותו דבר. שמש, ים, בריכה, קניות ואוכל טוב. את כולם אפשר למצוא כאן בכרתים ובשפע".

ובכל זאת, איך אתה מסביר את נהירת הישראלים לאי?

"אני חושב שזהו שילוב של מספר אלמנטים. מרחק הטיסה הקצר, מזג האוויר הים תיכוני שדומה לישראל ובעיקר תחושת הביטחון. כאן הישראלים יכולים לנוע בבטחה, לשכור רכב ולחצות את העיר לאורכו ולרוחבו מבלי לחשוש. זהו בהחלט אינו דבר של מה בכך".

מה לגבי המחירים? המשבר הכלכלי ביוון השפיע גם על התיירות?

"בחלק מן המקומות ביוון אפשר בהחלט להרגיש בהוזלות ובמחירים נוחים יותר. לגבי כרתים המחירים לא השתנו משמעותית, אבל אני יכול לומר בפה מלא שהמחירים אינם יקרים. כך לדוגמר מחיר לחדר סטנדרטי במלון שלנו נע הינו באיזור 120 יורו, מחיר הגיוני למדי בהתאם לעונה כמובן".

כרתים תמשיך למשוך את הישראלים גם בעתיד לדעתך?

"אין לי ספק. ככל שהשנים חולפות הקהל הישראלי מכיר טוב יותר את האי. יש לנו לא מעט אורחים שבחרו לחזור ולהתארח אצלנו אחרי שכבר שהו כאן בעבר או במקום אחר באי. בנוסף, בשנים הקרובות עתיד להיבנות שדה תעופה בעיר קסטלי שיוכל להעניק מענה לכמות התיירים שרק הולכת ותופחת, כך שהישראלים יוכלו להמשיך וליהנות מחופשה מושלמת בכרתים ולחזור הביתה מאושרים".


נמל הרקליון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: