אא

מלונאי ירושלים מוחים: "לא לגביית ארנונה על מגרשי חנייה"

המלונאים בעיר חוששים ממחלת הפוליו ומתחרות בלתי הוגנת מול מלונות בית לחם

| |

האם מסתמנת מכה לענף המלונאות בירושלים? גזירה מתוכננת חדשה של עיריית ירושלים מצליחה להדיר בימים האחרונים שינה מעיניהם של המלונאים ובעלי עסקים אחרים בעיר. הסיבה: כוונת העירייה לגבות ארנונה בשווי מיליוני שקלים בעבור מגרשי החניה של בתי המלון ומספר עסקים נוספים בעיר.

הכוונה עוסקת בחניונים פרטיים של בתי המלון שהוצעו עד כה בחינם לתיירים ולמבקרים בהם כחלק אינטגרלי מהשירות.

על פי מנכ"ל התאחדות בתי המלון בירושלים, אריה זומר, הגזירה החדשה עשויה לגבות עשרות שקלים למ"ר של חנייה, כאשר בסך הכולל מוערכת עלות הארנונה לחניות בבתי המלון בעיר במיליוני שקלים. עוד הוסיף כי בימים אלו נאבקת התאחדות התעשיינים במטרה לטרפד את הגזירה המתכוננת.

לאור דבריו של זומר ועל מנת לנסות וליישר את ההדורים בין הצדדים, קיימה היום (שלישי) מחזיקת תיק התיירות וקשרי החוץ בעיריית ירושלים, סימי מור, פגישה עם האחרון במסגרתה הבטיחה לבדוק את המאפיינים ואת השלכות ההליך אל מול ראש העיר, ניר ברקת, ומול גורמים נוספים בעיריה המעורבים בנושא. "אני מחוייבת לקידומה ולפיתוחה של התיירות בעיר", הצהירה מור בתום הפגישה. "לפיכך יש מקום לבחון סוגיה זו לעומק במטרה למצוא פתרון הולם למלונאים, לתיירים המגיעים לעיר ולצרכי העירייה".

עוד מחששות המלונאים: השלכות מחלת הפוליו והמחירים במלונות בית לחם

 

חרף התפוסה המרשימה למדי בשיא עונת הקיץ במלונות עיר הבירה (בין 80-100 אחוזים, ממוצע התפוסה השנתית: 65-67 אחוזים), מציגים המלונאים בעיר מספר תלונות נוספות.

הראשונה שבהן מתייחסת ל-"תחרות בלתי הוגנת" אל מול המלונות בבית לחם הסמוכה המשווקים חדרים לתיירים במחירים נמוכים במיוחד של 40-50 דולר ללילה. הסיבה לכך נעוצה בהיעדר הוצאות של המלונות הללו על סידורי ביטחון, כשרות, מיסים וארנונה החלים על המלונות בבירה.

בנוסף הביע זומר במהלך פגישתו עם מור את חשש המלונאים מפני השלכות מחלת הפוליו שעלתה בעת האחרונה לכותרות ועלולה במקרה קיצוני להביא לביטולים מצד תיירים מחו"ל ומשמעותם פגיעה בענף המלונאות בירושלים בפרט ובמדינה בכלל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: