אא

זריקת עידוד יוונית: 17 מיליון תיירים בשירות מחיקת החוב הלאומי

משאירים אבק לתיירות הישראלית: הבנק המרכזי במדינה מדווח על עלייה של 21 אחוזים ברווחים מתיירות ליותר מ-3.3 מיליארד אירו השנה. הסיבות לגידול המרשים: הורדות מחירים בבתי המלון והעסקים במדינה לצד השקעה בתיירות הפנים. מקור מרבית התיירות הנכנסת: רוסיה, בריטניה וגרמניה

| |

האם יוון בדרך להתאוששות מהמשבר הכלכלי? התשובה על כך אמנם טרם ידועה, אולם מנתונים עליהם מדווח היום (שלישי) הבנק המרכזי במדינה באשר להכנסות המדינה מתיירות נכנסת, נדמה כי אכן יש מקום לאופטימיות באשר ליכולת כיסוי חלק מהחוב הלאומי.

ענף הזמנת החופשות והנופשונים המהווה את מקור ההכנסה העיקרי ביוון רשמה עד עתה ב-2013 עלייה יוצאת דופן של 18 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המשמעות: הכנסה של 3.32 מיליארד אירו מתיירות נכנסת (מתוכם 1.59 מיליארד רק בחודש יוני האחרון).

גם התחזית לגבי תיירות פנים בהחלט מעודדת (צפי לעלייה של 10 אחוזים ב-2013) ומשלימה שנה של שגשוג תיירותי יוצא דופן ביוון שעתידה להסתכם בהגעה של 17 מיליון תיירים למדינה והכנסות בהיקף שנאמד בסביבות 11 מיליארד אירו. 

הגידול כפי שדווח השבוע בסוכנות הידיעות רויטרס נובעת מהשקעה יתרה בתיירות הפנים ארצית לרבות האיים השונים וכתוצאה מיכולת מיתוג של מוצרי תעשייה שונים. בהמשך לכך ועל פי הציפיות צפוי להצטמק החוב הלאומי בכ-4.2 אחוזים.

הסברים נוספים לצמיחה המעוררת השתהות טמונה בהורדת המחירים שביצעו המלונות, המסעדות והעסקים המקומיים במדינה במטרה למשוך כמות גדולה יותר של תיירים לאחר המשבר הכלכלי הקשה הפוקד את יוון עד ימים אלו ממש. 

בגזרת התיירות הנכנסת, ממשיכה להוליך בראש התיירים הרוסים שמדברים ברגליים. על פי נתוני הבנק המרכזי היווני למחצית הראשונה של השנה, חל גידול של 34 אחוזים בכמות התיירים הרוסים שהגיעו לנפוש במדינה. את צמרת המדינות מהן מגיעים התיירים למדינה סוגרות בריטניה וגרמניה.

בכך למעשה הצליחה יוון להרחיב את עודף המזמונים הלאומי השנה רק בחודש יוני האחרון לסכום של 663 מיליון אירו (884 מיליון דולר) לעומת 73.1 מיליון אירו בלבד בחודש המקביל ב-2012.

ואיך אפשר כמובן מבלי הזווית הישראלית. בשעה שהשר עוזי לנדאו ופמלייתו במשרד התיירות מתפארים במספר של כשלושה מיליון תיירים בשנה, ניכר כי דווקא ביוון השכנה ומוכת הבעיות 17 מיליון תיירים מסייעים לקדם את הכלכלה. בקרוב אצלנו?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: