אא

הטורקים מכוונים בגדול: למעלה מ-50 מיליון תיירים תוך חמש שנים

יותר מ-30 מיליון תיירים פקדו את גבולות המדינה השנה, נתון שלא גורם לרשויות הטורקיות לנוח על זרי הדפנה. בתכנון: אירוח האולימפיאדה ב-2020 באיסטנבול, הקמת נמל תעופה חדש והמסגד הגדול בעולם. הרווחים מתיירות נכנסת השנה: 23.4 מיליארד דולר. 150 אלף ישראלים ביקרו השנה בטורקיה

|איסטנבול|| |איסטנבול||

מכוונים גבוה. על אף קיץ לא פשוט שעובר על טורקיה, לרבות הפגנות מבית ולצד זעזועים רבים במזרח התיכון, מפרסם הבוקר (שני) משרד התיירות הטורקי תחזית עתידית וחיובית למדי, במסגרתה הוא מתעתד לקלוט תוך חמש שנים (2018) סדר גודל של מעל ל-50 מיליון תיירים מרחבי העולם (לעומת 31.8 מיליון כיום)

כיום מדורגת טורקיה במקום ה-17 מבין מדינות העולם המצטיינות במשיכת תיירים. גורמים במדינה הבהירו נחרצות כי עד ל-2023 ישאפו להיכנס לעשירייה המובילה, זאת לרגל שנת העצמאות המאה של הרפובליקה הטורקית.

ב-2012 הכנסות המדינה מתיירות הסתכמו ב-23.4 מיליארד דולרים, סכום אותו שואפים הטורקים להכפיל תוך חמש שנים ליותר מ-45 מיליארד דולרים. נתונים באשר לרבעון הראשון של השנה ממשיכות לחייך לארדואן, כאשר ענף התיירות הצליח לסיימו עם רווחים של 6.9 מיליון דולרים המהווים עלייה של 28.4 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

הסיבה לעלייה ברווחים מתבססת על השקעה מרובה של הרשויות הטורקיות בתשתיות תיירותיות. כך לדוגמא אם ב-1970 הייתה המדינה מצויידת ב-28 אלף מיטות ב-292 מלונות מוכרזים, הרי ביחס להווה חלה עלייה של מאות ואלפי אחוזים עם מספר מפלצתי נכון ל-2013 של 706,019 מיטות ב-2870 מלונות מוכרזים.

טורקיה הידועה בנוסף גם כאחת המדינות החזקות ביותר בעולם האיסלאמי מתכננת למשוך מוסלמים רבים באמצעות בניית המסגד הגדול בעולם באיסטנבול, פתיחת נמל תעופה חדש המסוגל לאכלס 150 מיליון נוסעים בשנה ובנוסף הקמת תעלה שתחבר בין הים השחור והמרמרה. בנוסף מקווים לארח באיסטנבול את האולימפיאדה ב-2020 (מתחרים מול מדריד וטוקיו), מהלך שעשוי להגביר משמעותית את נהירת התיירים למדינה.

ומה לגבי הישראלים? חרף אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור וזכרונות משט המרמרה, דיברו כ-150 אלף מהם ברגליים והגיעו לנפוש השנה בטורקיה. סימן לבאות? נחכה ונראה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: