אא

זמן לסיכום ביניים: שר התיירות סוגר חמישה חודשים בתפקיד

במסגרת הרמת כוסית עם עיתונאים לרגל ראש השנה התייחס השר לנדאו לנושאים החמים בענף. דירוג בתי המלון ("שיטה אירופאית שנותנת מידע חלקי"), הסכם השמים הפתוחים ("אל על תצטרך להתאים את עצמה למצב החדש ולהרוויח מהקווים ארוכי הטווח") ולכלכלת אילת ("לא צריכה להתבסס רק על תיירות")

| |

"תיירות זה לא חלטורה. גם אם חושבים שזה בירה, ים, נופש ותחום של מותרות, מסתבר שזה הרבה יותר מורכב וחשוב". כך תיאר שר התיירות, עוזי לנדאו, הבוקר (רביעי) מקצת ממסקנותיו, במסגרת סיכום חמישה חודשים בתפקיד שר התיירות, מתחילת הקדנציה עד היום.

במסגרת מפגש עיתונאים סקר השר את הנושאים העיקריים שהמשרד מטפל בהם. עיקר הפעילות עד עתה התרכזה בטיפול בבלת"מים. המאבקים הראשונים כשר היו למניעת הטלת מע"מ ובנושא התקציב.

השר ציין כי הוא נמצא כעת בשלב סיום הלימוד והכנת התכניות, והיום הוא יכול להגיד שמדובר בתחום עם מנוע צמיחה כלכלי ממדרגה ראשונה. "זה בעצם משרד תעסוקה, שמעסיק כ-200 אלף איש באופן ישיר ועקיף, חלק ניכר מהמועסקים בפריפריה. אלו האנשים הראשונים שעלולים להפלט משוק העבודה בתקופה של אי ודאות כלכלית. לכן זו תעשיה שקל יחסית לקלוט לתוכה עובדים".

תיירות הפנים והתיירות הנכנסת מניבות כ-28-30 מיליון שקל בשנה ו-8 מיליון נוספים מגיעים מהתיירות היוצאת.

השר ציין גם את החשיבות של התיירים שחוזרים לארצותיהם ומשמשים כשגרירים. "צריך לראות בתיירות גשר בין תרבויות. הכלים כדוגמת האינטרנט מעבירים עולם קר ומנוכר. התיירות מביאה להכרות וקירוב לבבות ודיאלוג ואולי יביא להשגים היכן שהפולטיקאים מתקשים".

דירוג בתי המלון
הוחלט להמשיך בקו שקבעה הממשלה הקודמת. השר ציין כי הצרכנים והמלונאים ירוויחו בכך ומקווה שזה יסייע להחזיר את אמון הצרכן. השיטה האירופית, לדבריו, נותנת מידע חלקי. השיטה תספק תנאי הכרחי שאינו מספיק. תתקבל החלטה לגבי הזוכה על סוף חודש ינואר והדירוג יחל באפריל.

השמים הפתוחים
השר ציין כי הוא שמח שההסכם עבר בממשלה ועדכן כי בשיחות עם סמנכ"ל ריינאייר הוא התחייב להפעיל 10 טיסות בשבוע, בתנאי שאפשר יהיה להוריד את אגרות הנחיתה. הוסכם, בהוראת שר התחבורה, כי עבור נחיתות בעובדה, לגבי כל חברות השכר שיביאו תיירים לאילת, יהיו פטורים מתשלום אגרה.
לגבי השפעת הסכם השמים הפתוחים על אל על, השר מציין כי החברה תצטרך להתאים את עצמה למצב החדש. לדבריו החברה תוכל להרוויח בעיקר מהקווים ארוכי הטווח והם אלו שיסבסדו את הקווים הקצרים, שכן מול חברות הלואו קוסט יהיה קשה לחברה להתחרות

תדמור והכשרות מקצועיות
מדובר במוסד שנמצא במצוקה כספית קשה ועקב כך שובשו הלימודים שבו. השר ציין כי המקום הוא תקוותם האחרונה של בני נוער לפני שיתגלגלו לפתחם של משרדי הרווחה ובטחון הפנים. עקב מגבלות תקציב לא ניתן היה להעביר כספים למיזמים, שהממשלה התחייבה. סוכם כי עד סוף שנת 2014 ימשכו ההכשרות במקום כסדרן ובזמן הזה יחפשו פתרון, בשיתוף עם משרד האוצר התמ"ת והתיירות.

ים המלח
מקווה שבתוך שנתיים יהיה אפשר להראות מוצר תיירותי לאורך חופי ים המלח ולספק מוצרים תיירותיים ושיווק מדינת ישראל.

שיווק
עקב הקיצוץ בתקציבי השיווק תהיה התמקדות בשיווק דיגיטלי, תוך התמקדות בקבוצות מטרה. השיווק הכללי ימשך, אך פרסום כללי יפחת לטובת התמקדות בקבוצות המטרה. השר ציין את הציבור האוונגליסטים, שהוא קהל מטרה חשוב ביותר שמעוניינים לבצע שיווק ממוקד אליו, ואפילו הציעו לעשות מעין פרוייקט 'תגלית' לציבור, הזה גם כדי להביאם לארץ כתיירים וגם כדי שישמשו שגרירים בארצם.

הוזלת מחירי הנופש והרגולציה
את הנושא הזה מתאר השר כ'מלחמה בשטח עירוני'. נדרש טיפול בהרבה נושאים קטנים שדורשים התייחסות. מכל העבודה שהממשלה הקודמת עשתה, בראשות נועז בר ניר, הדבר היחיד שיצא זה הפטור במפעילי חדר כושר. משרד התיירות מטפל בהוזלת עלויות המלונות במגוון אפיקים. החל מביטול הצורך במאבטחים חמושים במלונות ועד לנסיון לשכנע את משרד הפנים להחיל שיטה של גביית ארנונה גמישה, לקשור את זה להכנסות המלונות ולעונות ולא גבייה קשיחה לאורך כל השנה.

תיירות מעבר לקו הירוק
השר ציין כי אינו רואה בקו ירוק מגבלה לצורך השקעה וישקיע בכל מקום שימשוך תיירים, כולל קריית ארבע וחברון.

מצב בטחוני וירי טילים
השר ציין כי בזמן שנופלים טילים במקום מסויים התיירים עוזבים אבל מיד כששב השקט הם חוזרים. אנשים מקבלים החלטות קצרות טווח וכשיש יעד לא יקר ומושך הם מגיעים ורואים את העלייה.

הסכם בין ישראל וסין
בהסכם שנחתם לאחרונה סוכם כי כל מדינה תוכל להפעיל עד 14 טיסות שבועיות בין המדינות, כאשר חלק מהטיסות יגיעו לשדה תעופה המרוחק 100 ק"מ מבייג'ין. "כעת צריך לשכנע את אל על להסכים לטוס לשם", אמר השר.

אילת
נושא מפתח זה טיסות שכר ישירות לאילת. דבר שיביא, לדברי השר, לשינוי באופי התיירות שתגיע לעיר, שכן נכון להיום יש באילת הרבה מאוד תיירות פנים שהביאה את המלונות להציע עסקאות הכל כלול, דבר שמזיק למסעדות ולעסקים המקומיים. "אילת זה לא פרוייקט תיירות בלבד", אמר השר. "מדובר בעיר ש-75-80% מההכנסות שלה מבוססים על תיירות וצריך להביא לכך שכלכלת העיר לא תהיה מושתתת רק על תיירות". כמו כן צויין כי משרד התיירות השקיע באילת בשלוש השנים האחרונות  103 מיליון שקל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: