אא

דני ליפמן, מבעלי רשת מלונות אטלס: "הייתה לנו שנה פנומנאלית"

ליפמן בראיון מיוחד ל-"פספורטניוז" לראש השנה. "נחושים לשמור על איכותנו"

| |

זאת בהחלט הייתה השנה של דני ליפמן ושותפו לסלי אדלר, בעלי רשת המלונות אטלס שממשיכה להתרחב בקצב מסחרר. מלון ארתור בירושלים וביי קלאב בחיפה נחנכו, יתרת המלונות בתל אביב המשיכו לצבור תאוצה ויחדיו אלו מעמידים את מצבת המלונות של של הרשת על 11, כאשר במקביל כבר ב-2014 אמורים להיפתח 2-3 מלונות נוספים בתל אביב, יפו ובאזורים נוספים ברחבי הארץ.

רגע לפני ראש השנה והמשך פיתוח הרשת תפסנו השבוע לראיון צפוף את ליפמן לשיחה נוסטלגית בה התפנה לפרוס את סיפור חייו החל מעבודתו כפקיד קבלה זוטר במלון בזל הוותיק ועד למעמדו בהווה כאחד מבכירי ענף המלונאות בישראל. "האמת שלענף הגעתי במקרה לחלוטין", הוא משחזר. "הייתי סטודנט, ממש אחרי השירות הצבאי, אחד שמחפש עבודות מזדמנות. יום אחד פגש אותי חבר שלחץ עליי לנסות ולשמש כפקיד קבלה. מיד התאהבתי בענף. גיליתי שאני מסוגל לייצר אינטרקציה טובה עם האורחים ומשם הכול היסטוריה".

ואכן היסטוריה. מאז ליפמן (61 כיום, תושב ת"א, נשוי+2) המשיך להתקדם בסולם התפקידים ולאחר לימודי מינהל בתי מלון בטכניון, הפך בצוותא עם אדלר (ששימש בתחילת דרכו בענף כממונה עליו) ב-1987 לבעלים ומנהלי רשת המלונות אטלס, בדגש על הפיכתה כרשת מלונות בוטיק ייעודית.

"עם תחילת המילניום הרחנו לאן נושבת הרוח בענף המלונאות העולמי. בניגוד למצב הקודם שבו הדגש שהמלונות בארץ נתנו על לינה נטו, הצבנו לעצמנו מטרה לספק חווית לינה איכותית, כזו שתשאיר חותם על אורחינו ואני בהחלט מאמין שהצלחנו בכך. במקביל יישרנו קו עם התפתחות האינטרנט. למעשה היינו הראשונים שהציעו אינטרנט אלחוטי (WI-FI) בחינם, או ארוחות קלות בשעות אחה"צ-ערב בחינם המכונות "HAPPY HOUR" (כוללות לרוב כריכים, פירות, קינוחים ושתייה חמה) אלו מחוות קטנות שמבדילות אותנו מאחרים".

"עם יד על הלב, אני בהחלט מרגיש בר מזל על היכולת לסגור מעגל בצורה כל כך מדהימה", מבהיר ליפמן בראיון גלוי ל-"פספורטניוז". "לא כל אחד זוכה לעשות את מה שהוא אוהב בחיים, ולכן אני יודע שזכיתי. זה ממש לא דבר של מה בכך בעיניי".

החשש מסוריה? "מרגישים ירידה בהזמנות"

אולם למרות ההצלחה הכבירה עבור ליפמן ושותפיו לרשת, ניכר כי האחרון לא קופא על השמרים וחושב קדימה. "אני לא אדם שמציב יעדים קונקרטיים, אבל אני בהחלט רואה אותנו ממשיכים להתרחב בשנים הקרובות. אם צריך לכמת זאת הייתי משער שתוך פחות מעשור נחצה את רף 20 המלונות. זהו חלק טבעי מתהליך הצמיחה של הרשת שלנו".

איך אתם מתמודדים עם התחרות מול יתר הרשתות?

"כל מלון שמציע חדרים הוא מתחרה פוטנציאלי עבורנו, אבל בניגוד למקומות אחרים אנחנו שמים דגש על איכות ולא על כמות. חשוב לנו ליצור חווית אירוח שתגרום לחזרה של לקוחות אלינו. זוהי מטרת העל עבורנו".

התייחסותך לרוחות המלחמה שנושבות מכיוון סוריה. יש לכך השפעה על הרשת?

"לצערי כן. ישנם ביטולים וירידה מצומצמת בהזמנות. לא מדובר כמובן בקטסטרופה, אבל מצד שני אנחנו בהחלט חוששים. המדינה שלנו למודת מלחמות ומשברים, ניאלץ להתמודד עם זה".

פוטנציאל ענף המלונאות הישראלי ממומש לדעתך?

"לטעמי עדיין רחוק מכך, ענף המלונאות כיום מצוי במשבר שקשור במהותו למחסור בכח אדם איכותי. מעבר להצהרות הרגילות לגבי הפחתת הארנונה והשקעה יתרה של המדינה בתיירות, אני מאמין שעל הנושא הזה יקום ויפול עתיד הענף בשנים הקרובות. מצוקת כח האדם רק הולכת וגוברת. חייבים להקים עוד בתי ספר להכשרות מקצועיות של עובדים, זוהי הדרך היחידה להתאים את עצמנו לסטנדרטים העולמיים בענף".

במבט לאחור, איך אתה מסכם את השנה שחלפה?

"ללא ספק מדובר בשנה פנומנאלית עבור רשת מלונות אטלס, גם מבחינה עסקית וגם בעצם יכולתנו להמשיך ולמתג את הרשת. כולי תקווה כי נשכיל להמשיך ולהתקדם גם בשנים הבאות, בתקווה להמשך שנה רגועה ושקטה לכל עם ישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: