אא

רגעי הדרמה: מהלילות המותחים בתולדות נתב"ג

מיוחד ל-"פספורטניוז": פירוט האירועים דקה אחר דקה מאירוע מעצר המשאית

| |

העיקר שנגמר בשלום. לאחר דקות מורטות עצבים שעברו בשעות הבוקר המוקדמות בנתב"ג נוכח אירוע ניסיון הפריצה של שני פלשתינאים למתחם, חזר הנמל לשגרה רגילה אך מותחת. 

מתחקיר ראשוני שערך מנהל חטיבת הביטחון בנתב"ג, זוהר גפן, עולה כי סמוך לשעה 03:10 לפנות בוקר, פרצה המשאית אשר נגנבה בבית דגן על ידי שני פלשתינאים בשנות העשרים לחייהם, תושבי ג'נין וקלקיליה, את מחסום השער המהיר בנתב"ג.

המשאית ועליה שני בני מיעוטים התקרבה אל שער הכניסה לנתב"ג מכיוון כביש ירושלים-תל אביב. עובדת הביטחון שעמדה בסמוך לשער סימנה לנהג לעצור לשם בדיקת מסמכים, אולם יושבי הרכב החליטו להאיץ ופרצו את מחסום בהפתעה, אירוע אשר הוביל מיידית להפעלת נוהל חירום בשדה ופריסת חסימות במספר מוקדים.

הדרמה המשיכה כאשר רכבי ביטחון דלקו אחר המשאית הגנובה שהמשיכה בנסיעה מהירה. המאבטחים במתחם החלו בשלב זה בכריזה קולנית תוך הוראה ליושבי הרכב לעצור על פי כללי הבטיחות ובכדי לא לסכן לשווא את אלפי הנוסעים שהגיעו לטיסתם וחנו בכניסה למסוף הטרמינל, בו שהו באותה עת אלפי חסידי ברסלב שהתכוננו לקראת טיסתם לאומן שבאוקראינה.

כאשר ברור היה כי המשאית אינה עומדת לעצור הופעלו על ידי אנשי הביטחון דוקרנים לעצירת המשאית בנוסף לירי מדויק של אחד המאבטחים בגלגלי המשאית שהובילו לעצירתה המלאה. הנהג המשיך להגביר המהירות למרות הירי תוך סיכונו בדריסה. תוך מספר שניות הצליחו המאבטחים להשתלט על שני בני המיעוטים שנאזקו והובלו להמשך טיפול וחקירות במשטרה, זאת לאחר שעל גופן לא אותרו אמצעי לחימה. 

במקביל מפלס הלחץ בשדה עלה כאשר השמועות על האירוע החלו להגיע לאוזני הנוסעים ששמו לב להסטת הנוסעים מחזית הטרמינל. על כל פנים מבהירים ברשות שדות התעופה כי לרגע לא נשקפה סכנה לחיי הנוסעים או לפגיעה כלשהיא בטרמינל. בנוסף הוקפאה למספר שעות הפעילות בשדה, מה שגרם לדוחק וצפיפות רבה עם הודעת מספר חברות תעופה על עיכובים של שלוש שעות ויותר בזמני ההמראות.

על כל פנים, לאחר המעצר האלים שכלל כאמור דוקרנים וירי ובדיקת השנים נשלל החשש לאירוע בטחוני. 

"מעגלי האבטחה הופעלו נכון"

גפן התייחס לסיכום הראשוני של האירוע ממנו עולה בנוסף כי "המאבטחים פעלו על פי נהלי החירום באופן מתואם ומושכל תוך הפגנת קור רוח ומקצועיות לאורך כל התרחיש, הפעילו נכון את יכולות הלחימה תוך הבנת האירוע וקבלת החלטות מבצעיות ראויות. "מעגלי האבטחה בנתב"ג הופעלו נכון באירוע ועל פי הנדרש לתרחיש".

עוד נמסר על ידו כי "אירועים בהם נהגים אינם מבצעים את הנחיית הבודקים הינם שכיחים ואנשי הביטחון נדרשים לפעולה שקולה ומדודה בהתאם לאיום הנשקף לנוסעים ולטרמינל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: