אא

בואו תעשו לנו חג: סועדים ונהנים בראש השנה במלונות ישראל

רגע לפני הסעודה הראשונה של תשע"ד מביא אליכם "פספורטניוז את החוויה הקולינרית שתוגש הערב במספר מלונות מובילים בישראל. אז איפה ראש הדג הכי טעים, כמה אורחים יבלו את ארוחת החג בהרודס ת"א וכמה זה יעלה לכם. שתהיה שנה טובה

|||| ||||

בעוד כמה שעות תסבנה לשולחן מאות אלפי משפחות ברחבי הארץ לארוחת ערב ראש השנה החגיגית. אולם עבור אלו מכם (או יותר נכון מכן) אשר לא מעוניינים לטרוח השנה ולהתמלא באגלי זיעה בעבודה מאומצת וסיזיפית במטבח, מציעים מגוון מלונות ישראל לבלות אצלן את ארוחת החג, הכי רחוק מהסירים והתנור. "פספורטניוז" מביא אליכם כמה מהמובילים שביניהם. לכם נותר רק לבחור או לקנא.

מלון שרתון תל-אביב

אחד המלונות הוותיקים נערך גם השנה ביתר שאת לקראת תקופת חגי תשרי. מדובר כידוע על אחת התקופות האינטנסיביות ביותר של המלון אשר התפוסה בו תהיה מלאה בערב החג ובימים שלאחריו.

מחיר לזוג בחדר ללילה בתקופת החג תעמוד על 1350 ₪ על בסיס לינה וארוחת בוקר (תוספת לחצי פנסיון: 350 ₪, לפנסיון מלא – 750 ₪). כמו כן ניתנת אפשרות להוספת ארוחת חג לחבילה במחיר 150 ₪ לאדם בעבור שהייה של לילה אחד.

אז מה בתפריט?

מנות ראשונות:

פלפל חריף מטוגן וקלוף בשום לימון ושמן זית, פלפל אדום מקולף ומתובל בבלסמי וסוכר, ממרח עגבניות מרוקאי (מטבוחה), סלק אדום מבושל עם בצל ופטרוזיליה מתובל בחומץ, סוכר ושמן חמניות, סלט זיתים ים תיכוני עם עגבניות ושום, טבעות חצילים עם רוטב פפריקה שום חומץ ושמן זית, עלי מנגולד מוקפצים בשום ועגבניות, דג מסורתי (גפילטעפיש) עם חזרת אדומה, פלטות סלמון כבוש, פלטות נקניקים, ירקות מוחמצים בסגנון עיראקי ועוד שפע מטעמים.

סימני החג:

גרעיני רימון, תפוח בדבש, ראש דג, סלק מבושל, כרישה ותמרים.

מרקים:

מרק עוף (אפשרות לתוספת קניידלעך) ומרק ירקות.

מנות עיקריות:

תחנת חיתוך בה יוגש נתח חזה עגל חלב מעושן מוגש עם מרמלאדת תפוחי עץ וזנגביל, קוסקוס מתוק עם קינמון וסוכר, פרגיות במילוי כבד עוף, ברווז צלוי עם קרמל, אנטריקוט צלוי ברוטב פטריות יער, פילה בורי מבושל בנוסח מזרחי, מדליוני סלמון בגריל סלסה עגבניות, אורז מאודה עם פירות יבשים, שישיות בטטה ותפוחי אדמה עם קינמון צימוקים ודבש, מנות ילדים עם נקניקיות, כדורי בשר ברוטב עגבניות ושניצלים וקלחי תירס.

מנות אחרונות:

מבחר קינוחי הפתעה ממטבחו של השף.

דבר השף,  צ'רלי פדידה: "ראש השנה ופסח אלו החגים הקשים ביותר עבור ענף המלונאות, כאשר ישנו ביקוש רב מלקוחות ישראלים שרוצים לבלות בחג ולחסוך את הקניות והבישולים. כאן שרתון תל אביב נכנס לתמונה שדואג כי כל מרכיבי החג הכוללים משפחה, חברים והחשוב ביותר האוכל הטוב, הריחות והטעמים ייחקקו בזיכרון. לזה בעצם אני נערך יחד עם צוות המטבח המיומן שלי ומתחיל לתכנן את ארוחת החג (!).

זה מתחיל כמה חודשים מראש בכתיבת התפריט שחשוב שיהיה יצירתי, חגיגי, טעים ורפרזנטטיבי. תפריט זה בעצם סוג של חוזה בין הלקוח שמגיע לארוחה לבין בית העסק. זהו תאום ציפיות ולכן חייבים להתייחס לכך ברצינות, לכתוב דברים שאפשר לעמוד בהם ולעשותם על הצד הטוב ביותר.

לאחר כתיבת התפריט עוברים עם ספקי המזון ומשריינים את סוגי הבשרים ושאר המרכיבים לארוחה ורק אז יוצאים לדרך. ככול שהזמן עובר, מצרכי המזון מתחילים לזרום לכיוון מחסן המלון והרסיבר ממיין בודק את איכות חומרי הגלם והשף יחד איתו עומד על הרמפה ומקבל את הספקים.

במטבח אין אפשרות לעשות יותר מדי, אי אפשר הכין כמות מראש כי צריך לבשל  סמוך לארוחה וכאן חשוב שיהיה לך צוות מיומן שמבין אותך ואת הטעמים שהשתרשו בו במשך השנים. הייתי אומר שככל שיש לך יותר ניסיון כך אתה רגוע יותר ומסוגל להתכונן לארוחת החג בצורה רחבה ושלמה יותר.

זה מצחיק אותי לפעמים שאני מדבר עם כל מיני מאמות ומספר להם שיש לי 600 איש להאכיל לארוחת ערב החג. הן מיד מרימות גבה, נכנסות להלם ומגיבות ב-"מהההה... איך אתה מסוגל...איך אתה יכול...זה ממש לא מתקבל על הדעת...".

אז כמו שהסברתי קודם, הכול אפשרי אבל דרוש ניסיון, יצירתיות, ארגון נכון וחשוב ביותר צוות טוב ואיכותי, כי הרי מי אתה לבד ללא הצוות שלך.  זהו מבחינתי המרכיב החשוב ביותר להצלחה משותפת".

מלון הרודס תל אביב (רשת פתאל)

המחיר למשפחה (שני חדרים זוגיים) עבור חבילת חג כוללת בין התאריכים 4-7/9 כולל ארוחת החג על בסיס חצי פנסיון הינו 9330 ₪ (אפשרות ללילה רביעי ב-50 אחוז הנחה). מחיר ארוחת החג למי שאינו אורח המלון: מבוגר – 550 ₪, ילד – 412 ₪.

אז מה בתפריט?

מאכלים מסורתיים ומנות ראשונות:

כבד קצוץ עם קונפיטורה, גפילטעפיש, מגוון סוגי אנטיפסטי, נתחי רוסטביף בשלל רטבים וכדורי סלומון, סביצ'ה לימון סלטים טריים הכוללים עלי בייבי, חסות, סלטים מבושלים ועוד. בנוסף כל משפחה תקבל צלחת חגיגית כמיטב המסורת הכוללת תפוח בדבש, ראש דג, גרעיני רימון ותמר צהוב.

מרקים:

מרק עוף עם תוספות שונות, מרק שורשים ומרק קוסקוס.

מנות עיקריות:

פילה בקר ופרגיות לצד גומה של אספרגוס, שניצלים מטוגנים אל מול הלקוחות על גזיה, פילה ובקר פרגיות על הגריל, פילה דניס על קרם חצילים ברוטב ויניגרט, כתף טלה, עופיון ממולא, שוקי ברווז, חריימה בורי ולימונים כבושים.
תוספות: תפוחי אדמה, בטטות בתפוזים, אורז עם שקדים וצימוקים וגרעיני רימון. ארוחות ילדים: נקניקיות, נגיסי עוף ופסטה.

מנות אחרונות:

בר קינוחים עשיר הכולל בין היתר מוס תפוחים, זרים של תפוחים מסוכרים ופירות יבשים.

דבר השף, גולן ישראלי: " ארוחת ערב החג במלון צפויה לכלול כ-700 סועדים בשלושה אולמות שונים שייכללו מזנונים שופעים, מאכלים מסורתיים, חמים ומיוחדים ובעיקר אווירת חג אמיתית כיאה לראש השנה ולקראת תחילתה של שנה חדשה בעלת אנרגיות חיוביות.

מלון ממילא ירושלים 

המחיר למשפחה (שני חדרים זוגיים) עבור חבילת חג כוללת בין התאריכים 4-7/9 הינו 11,700 ₪ בסוויטה משפחתית על בסיס לינה וארוחת בוקר כולל ארוחת ערב החג או 10,800 ₪ לשני חדרי סטודיו סמוכים על בסיס לינה וארוחת בוקר כולל ארוחת ערב החג. מחיר ארוחת החג למי שאיננו אורח המלון: מבוגר – 400 ₪, ילד – 300 ₪.

מה בתפריט?

מאכלים מסורתיים ומנות ראשונות:

צלחת סדר ראש השנה המסורתית, מזנון וסלטים עשירים ומגוונים ביניהם: סלט ארגולה רימונים ושקדים, כבד קצוץ סילאן ופיסטוק, סלט שרי צלוית, בלסמי ושום קונפי, גפילטע פיש, סלט כרובית איולי ובצל ירוק, כרוב סיני ואטריות ביצים פריכות, פלפלים קלויים עם שמן זית ותימין, טבולה, סלט שעועית לבנה עם בצל סגול ועגבניות, דלעת מקורמלת ושאלוט, קולפניות גזר ופטוש.

מנות עיקריות:

לוקוס חריימה על טוסט חלה, פילה וולינגטון וקרם תפוחי אדמה, עוף ממולא אורז בסמטי וצנוברים, אווז קונפי וירקות צלויים, ירקות ממולאים בורגול ונענע, מגוון טאפאסים (טונה צרובה, פטה כבד אווז בריוש וריבת תאנים, ביצת שליו מטוגנת על רוטב טרטר).

בנוסף ייכללו מנות הילדים פסטה ברוטב עגבניות, שוקיים ועוף פטריות ושניצל.

עוד בסעודה תוכלו למצו לחמים במרכז השולחן, מזנון פירות ומזנון קינוחים.

מלון רימונים אילת (רשת מלונות רימונים)

מחיר לארוחת חג במלון על בסיס מקום פנוי – 160 ₪ למבוגר ו-80 ₪ לילד. חבילה לשלושה לילות עבור זוג + 2 ילדים בראש השנה על בסיס חצי פנסיון – 8595 ₪.

מה בתפריט?

האורחים ייהנו השנה מתחנת ברכות הכוללת: ראש של דג , גרגירי רימון , לוביה, דלעת מבושלת , סלק מבושל ,תפוח עץ , דבש מנות ,כוורות , תמרים , בצל ירוק.

מנות עיקריות:

קרווין קרה עגל חלב, קרווין ורד הצלע, צוואר כבש ברוטב ירקות שורש, שוקיים וירכי עוף ברוטב בצל, פרגיות צרובות תפוחי אדמה סירות פטריות מוקפצות ובצל ירוק, גולש עם זיתים, מוח בקר ברוטב פלפלים פיקנטי, קציצות בקר עם סלק מבושל ובמיה ,מפרום, מרק בטטה וחומוס, מאפה בשר וטנזייה { פסטייה },פילה אמנון ברוטב מזרחי , דג דניס מטוגן, אורז לבן, אורז עם כבש וירקות שורש, תפוח אדמה אפוי סירות, אספרגוס שעועית ירוקה תחתיות ארטישוק ופטריות מוקפצות, צ'יפס מטוגן, צ'ונגו, נקניקיות מאודות,  קציצות בקר ברוטב עגבניות.

מנות אחרונות:

מבחר קינוחי הפתעה ממטבחו של השף.

מלון רימונים גלי כנרת  

מחיר לארוחת חג במלון על בסיס מקום פנוי: מבוגר – 250 ₪, ילד – 150 ₪, חבילה לשלושה לילות בראש השנה עבור זוג + 2 ילדים על בסיס חצי פנסיון – 9922 ₪.

מה בתפריט?

בכל שולחן תוצב צלחת תפוח בדבש ובמזנון יעמוד לרשותם מגון מוצרים של ברכות החג – רימונים, תפוחים, חבושים, שעועית ירוקה, סלק, עלי מנגולד, דלעת, תמרים וראש של דג. בר סלטים, פטה כבד ברוטב רימונים, קרפצ'יו פילה בקר עם חמוציות, גפילטעפיש עם ביצי סלמון וקרם חזרת, פינת מרקים עם מבחר מרקים כמו: מרק צח, מרק כרובית מוקרם, מרק קישואים עם נענע, מרק עדשים ועוד, פילה דג אמנון בנוסח אוריינטאלי, דג דניס עם עשבי תיבול, פריסה של כתף עגל חלב, אוסובוקו כבש עם ירקות שורש, שקדי עגל על קוביות סלק וחבוש צרוב, צלי בקר ברוטב יין, שוקי עוף ממולאים עם פירות יבשים, עופיונים עם עלי מנגולד ולימונים, בטטה עם רוזמרין

עוד יוגשו תוספות כגון: תפ"א עם בצל, אורז עם פירות יבשים וגרגרי רימונים, גזר פריזאי, שעועית ירוקה מוקפצת ועוד.

אז, שיהיה בתיאבון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: