אא

קיץ חם באתונה: כ-2 מיליון נוסעים ביקרו בשד"ת

ממשיכים להתאושש: עלייה של 6.5 אחוזים נרשמה בתנועת הנוסעים בנמל התעופה "אלפת'ריוס וניצלוס" שבאתונה בין החודשים מאי-אוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד

| |

התיירות כתרופה למשבר הכלכלי? סוכנות הידיעות רויטרס וגורמי בתיירות ביוון מעידים השבוע על עלייה של 6.5 אחוזים (קרוב ל-2 מיליון נוסעים) בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנמל התעופה "אלפת'ריוס וניצלוס" שבבירת יוון, אתונה, אשר השלכותיו על פי הערכות גורמי תיירות בכירים צופים הגעה של כ-17 מיליון תיירים (לעומת 16 מיליון ב-2012) עד סוף השנה.

יוון הידועה במשך שנים ארוכות כיעד נחשק במיוחד עבור תיירים מגרמניה ובריטניה הוכיחה בנוסף השנה נסיקה גם באגף התיירות הנכנסת מחוץ ליבשת, מתוכם יותר מ-70 אחוזים נוספים ממדינות המפרץ הפרסי שעברו בשדה התעופה המקומי.

כידוע התיירות היוונית מהווה 17% מהתפוקה הלאומית, אולם בעקבות המשבר הכלכלי הקשה שפקד את המדינה ב-2009 שולשה האבטלה ליותר מ-27%. גורמים בתעשייה מדווחים על עלייה של 10% בשנת 2013 לסכום כולל של 11 מיליארד אירו.

לעומת זאת תיירות הפנים המהווה 25% מהכנסות התיירות הכללית במדינה צנחה משמעותית ל-12.4% בעקבות השפעות המשבר הכלכלי על התושבים המקומיים, זאת לעומת השנה דאשתקד. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: