אא

בדרך לתקיפה? ארה"ב פירסמה אזהרת מסע ללבנון

על רקע נסיון אובמה להשיג רוב בקונגרס לתקיפה צבאית בשטחי סוריה, הורתה בנוסף מחלקת המדינה האמריקנית לדיפלומטים ואזרחי המדינה אשר "שהותם אינה נחוצה" לעזוב לאלתר את שטחי לבנון השכנה

| |

האם ארצות הברית מכינה את הקרקע לקראת תקיפה בסוריה? את התשובה על כך אנו צפויים לקבל אמנם רק בהמשך השבוע, אך לפחות על פי אזהרת המסע שהוציאה מחלקת המדינה האמריקנית ללבנון בסוף השבוע נדמה כי התקיפה קרובה מתמיד.

האזהרה ניתנה לדיפלומטים ואזרחי ארה"ב אשר "שהותם אינה נחוצה" בתחומי לבנון.

"נמשיך בהערכת המצב ולהתאים את סידורי הביטחון של אזרחינו בהתאם", נכתב בהודעה שפירסמה דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף שהסבירה במקביל את הרקע להוצאת אזהרת המסע. "אנו עדים לפוטנציאל הספונטני להתפרצות אלימות בלבנון".

עוד נכתב באזהרת המסע כי "הרשויות בלבנון אינן מסוגלות לפי שעה להבטיח את שלומם של אזרחי המדינה ותושבי חוץ, אשר עלולים להיקלע לסיטואציות אלמות. בנוסף, הגישה לנמלי תעופה, נמלי ים, כבישים וגבולות עלולה להיות מסוכנת".

גם חלקים בדרום טורקיה הגובלת עם סוריה נכללו באזהרת המסע, זאת מחשש כי אזור הגבול עלול להיחשף אף הוא לפגיעה כלשהיא על ידי צבא אסד או גורם בטחוני אחר.

כידוע, רק בחודשים האחרונים נסגרו 19 שגרירויות וקונסוליות אמריקניות באפריקה ובמזרח התיכון לפרק זמן של למעלה משבוע בעקבות חשש מבחירתם כיעדים לביצוע אירועי טרור על ידי קבוצות קיצוניות. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: