אא

חג שמח: למעלה מחצי מיליון ישראלים טיילו בראש השנה

כ-800 אלף ישראלים פקדו את הפארקים והגנים הלאומיים ברחבי הארץ במהלך ימי החג, כך מדווחות הקרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים. היעדים החמים: אגמון החולה, בית גוברין, יער בן שמן, פארק גולדה ומערת הנטיפים. למעלה מ-350 אלף נוסעים ביקרו בנתב"ג במהלך החג

| |

קמים ומתהלכים בארץ. כ-800 אלף מטיילים הישראלים החליטו לנצל את ימי החופש של ראש השנה לצורך ביקורים במגוון הפארקים ואתרי התיירות המרכזיים שברחבי המדינה, כך עולה מנתוני הקרן הקיימת לישראל 

מוקדי הביקור המרכזיים בחג התחלקו בין מחוז הצפון במסגרתו נרשמה תכונה רבה בפארק אגמון החולה, יער קק"ל וחניוני הגליל והגולן, במרכז ביערות הרי ירושלים, בן שמן והשרון ובמחוז הדרומי ביער להב, פארק גולדה וחניוני הלילה בנגב. כמו כן נמסר מרשות הטבע והגנים על מספר אתרים מרכזיים נוספים במהלך החג אשר זכו לאלפי ביקורים, ביניהם בקיסריה, בית גוברין, מערת הנטיפים ועין פרת.

מקק"ל נמסר כי לא נרשמו אירועים מיוחדים במהלך החג ואף ציינו בסיפוק כי הציבור מגיב באופן חיובי לפעילות התקשורתית והתדמיתית בנושא השמירה על ניקיון הפארקים והאתרים הציבוריים. המגמה עצמה ניכרה בהפחתה של 10 אחוזים בכמויות האשפה שנאספו לעומת אשתקד.

בנוסף ציינו אלפי מטיילים אתמול (שבת) את  יום הנשר הבינלאומי במטרה להעלות את המודעות לסכנות העומדות בפני "מלך העופות", הדורסים ובעלי הכנף בכלל הנאלצים להתמודד אל מול מגוון של איומים החל מאובדן בתי גידול, צייד, התחשמלויות ואף הרעלות.

כזכור, גרעין הרבייה של הנשרים נשרף כולו במהלך השריפה בכרמל, דבר אשר הוביל השנה לציון היום בסימן שיקום מוצלח של החי בר שבכרמל ובשמורת גמלא שברמת הגולן.

בהלת החגים: נתב"ג נערך להמונים

במקביל מדווחת הבוקר (ראשון) רשות שדות התעופה על ביקור של למעלה מ-350 אלף נוסעים (360,500) שביקרו במתחם נמל התעופה בן גוריון מתחילת החודש, לרבות בימי ראש השנה.

ההערכה הכוללת ברשות צופה כי יעברו בנמל למעלה ממיליון וחצי נוסעים לכל אורך תקופת חגי תשרי - גידול של 10 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


צילום: דורון ניסים


סרטון וצילום: ענבר רובין, קק"ל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: