זה הזמן לסלוח: בכירי ענף התיירות פותחים את הלב
בכירי ענף התיירות והמלונאות בישראל מגלים אצילות נפש בראיון מיוחד ל-"פספורטניוז" ומבקשים סליחה, מחילה וכפרה רגע לפני יום הכיפורים. מעוניינים לדעת ממי? התשובות בפנים
זה הזמן לסלוח .יום הכיפורים כבר כאן וכמיטב המסורת היהודית מדובר ללא ספק במועד הייעודי אשר תכליתו נועדה לחשבון נפש ולהסתכלות פנימית של כל אדם על חטאיו.
בדיוק לשם כך קיבץ "פספורטניוז" לפרויקט מיוחד בכירים בענף התיירות והמלונאות, שהסכימו להיחשף ולהתנצל קבל עם ועדה כלפי גורמים שונים. סקרנים לדעת במי מדובר? זה הזמן להמשיך לקרוא.
בתמונה (מימין לשמאל): עופר אביסרור, דני שניידר ושמואל צוראל
מנכ"ל התאחדות המלונות: "עושים לעובדי המלונות עוול"
משבר עמוד ענן, המאבק על ביטול הפטור ממע"מ על תיירות נכנסת והמשך התרעומת על מחירי הארנונה הגבוהים אותם משלמים המלונות היו רק חלק מהסוגיות עימם נאלץ להתמודד מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל, שהתפנה מעיסוקיו לשם בקשת סליחה כנה מאלפי עובדי המלונות השונים הפזורים רחבי המדינה.
"את הסליחה שלי אני מבקש מעובדי מלונות ישראל, על שלא עלה בידי לתקן עבורם את העוול המתמשך באשר לקיפוחם מההטבה במס ההכנסה לעובדי משמרת שניה ושלישית. למעשה מדובר בהטבה לה זוכים חבריהם מהתעשייה ורק הם אלו המודרים ממנה, ללא כל צדק או הגינות אלא ממש כמעשה "כבשת הרש".
עוד הוסיף לציין צוראל כי "בשלל המאבקים בהם עסקנו לצערנו בשנה החולפת, לא הצלחנו לקדם תיקון על עוול זה ואיתם הסליחה. יחד עם זאת, בשנה הקרובה נעשה הכול על מנת לתקן עוול זה שאולי אף יוכל לבשר על ביטול חלק מהאפליות לרעה מהן סובלת תעשיית התיירות.
יו"ר ועד עובדי ארקיע: "מבקש סליחה מהעובדים"
שנה לא פשוטה עברה על יושב ראש ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן. מלחמות על הסכם קיבוצי ותנאי העסקה נאותים לעובדים אל מול הנהלת החברה, ניסיון לשווא למנוע את סגירתו העתידית של שדה דב ועננת הפיטורין המרחפת מצעד שכזה, הצליחו לבגר את האחרון בעוד כמה שנים לפחות.
את יום הכיפורים תשע"ד מנצל כהן לצד נימה פייסנית ובקשת מחילה כיאה ליום הקדוש גם לדרישת סליחה מיאיר לפיד.
"חשוב לי לנצל את היום הזה בכדי לבקש סליחה קודם כל מעובדי ארקיע. למרות מאבקנו כנגד החלטות הממשלה, לא הצלחנו לדאבוני לשנות עבורם את רוע הגזרה ועל כך אני מתנצל מעומק ליבי.
אני מבקש מהעובדים סליחה נוספת על כך שהממשלה שכחה את העקרונות החשובים והמוסריים שעל פי הם נבחרה. לצערי הקרב האמיתי אותו מנהלים כיום בכנסת הוא קרב העוסק בעיקר במי יכתוב הכי מהר ויפה בפייסבוק, דבר הבא על חשבונם של העובדים המסורים.
מצד שני ובסך הכולל במהלך המאבקים שלנו דאגנו לשיח ציבורי דמוקרטי ופורה, כך שהחלטות גורליות לעתיד העובדים שהתקבלו בממשלה לא יתקבלו במחטף. חשוב היה לנו שרוב הציבור שאינו מכיר את עולם התעופה יקבל מלוא המידע והאמת. זהו האני מאמין שלי ושל ועד עובדי ארקיע.
מבחינתי מי שצריך לבקש סליחה הוא ללא ספק יאיר לפיד. ציפיתי ממנו שיקיים את הבטחתו שנתן לי בפגישה בינינו בביתו ובה סיפר כי ידאג לאדם העובד. בינתיים פעולותיו האחרונות בכל הקשור לעתיד שדה דב מוכיחות כי ההפך הוא הנכון".
יו"ר ועד עובדי אל על: "מתנצל על השביתה"
על רקע סימני השאלה בעניין השקעת קרן פימי בחברה, רפורמת השמיים הפתוחים אליה התנגדה ארוכות וקיץ עמוס בטיסות וגם לא מעט איחורים, מצפים באל על לשנה רגועה עד כמה שניתן. לשם כך דאג יו"ר וועד העובדים, אשר אדרי, לנצל את הבמה ולבקש את התנצלותם של למעלה מ-150 אלף איש שטסו עם החברה מאז תחילת השנה.
"אני מבקש סליחה עמוקה מהם", הבהיר אדרי בשיחה עימו השבוע. "אני יכול רק להצטער אם פגענו בציבור הלקוחות בזמן השביתה שהתרחשה עם אישור תוכנית "השמיים הפתוחים" ונמשכה שלושה ימים. לא עשינו זאת בכוונה על מנת לפגוע חלילה באף נוסע או לקוח אלא על מנת לשמור בסך הכול על עתידנו ועל הפרנסה שלנו. אבל בכל זאת, אם מישהו נפגעה כתוצאה מכך אני מקווה ומאמין שיידע לקבל את סליחתנו".
מנהל מלון דן אכדיה הרצליה: "מבקש את סליחת האורחים"
המלון הוותיק והמוערך מספק לרוב את הסחורה עבור אורחיו הרבים בשנה, אולם למרות התדמית והמוניטין הרב מבקש מנהל המלון, דני שניידר לנצל את המעמד ולהתנצל באופן נוגע ללב.
"אני מבקש להתנצל ולבקש סליחה מכל אותם אורחים שהתארחו במחיצתנו ואשר אנו כמארחים, לא עמדנו בציפיותיהם לגבי חופשתם. כנותני שירות ומארחים חובתנו לעמוד בכל ציפיות הלקוחות המשלמים על כך ממיטב כספם.
צוות המלון ואנוכי נמשיך לעשות גם בשנה הבאה את כל המאמצים למען עמידה במטרה נעלה זו, אותה חרטנו על דגלנו".
מ"מ מנהלת מלון דניאל מרשת טמרס: "סליחה ומחילה ממשפחתי"
רק לאחרונה נכנס עופר אביסרור לתפקיד מנהל המלון בפועל במקומה של אושרת יואב הנמצאת בחופשת לידה. על כל פנים אביסרור על שלל תפקידיו הרבים במלון (מנהל מלון ספא שיזן הסמוך ואגף החדרים במלון דניאל) בהחלט מרגיש צורך להתנצל השנה.
"אני מרגיש צורך לבקש סליחה ומחילה ממשפחתי על כך שנעדרתי במשך שנה שלמה מהחגים והאירועים. אני מאמין שסלחו לי", סיפר בטון מתגונן אך מיד חזר לעצמו והתייחס לשגיאות שהתרחשו השנה בענף.
"הטעויות שנעשו טמונות בעיקר בעובדה כי לא הוחלטו החלטות ממשלתיות לגבי פיתוח הענף והחלטה לסווג אותו כענף מייצר. ענף התיירות הוא סקטור מוביל בתקופה האחרונה בפיתוח עסקי ואנושי והרשויות לצערי טרם מבינות זאת, כאשר מרבית המהלכים נעשים על ידי בעלי המלונות עצמם".
מנהל שיווק רשת המלונות אטלס: "שהדולר יבקש סליחה"
רשת אטלס המשיכה להתפתח השנה ולהרחיב את מניין בתי המלון שברשותה לאחד עשר, הישג מרשים לכל הדעות. אולם עבור מנהל השיווק, אורי קרונקופ מהווה יום הכיפורים הקרוב בכל זאת זמן לחשבון נפש על השנה שחלפה.
"אני רוצה לבקש סליחה ממר סטנלי פישר על שאפשרנו לו ללכת ולעזוב את אנשי המלונאות והתיירות יתומים, מבלי שיהיה מי שידאג לנו יותר", סיפר בהפתעה.
ומה לגבי מי צריך לבקש מהם סליחה? "אני בהחלט מצפה ששער הדולר יעשה זאת", הגיב בהלצה. "הוא צריך להתנצל בפני כל המלונאים וסוכני התיירות הנכנסת ושיבטיח שלכל הפחות לא יהיה גרוע יותר בשנה הבאה".