אא

לאחר ארבע שעות: הסתיימו העיצומים בנתב"ג

בוקר של שיבושים והפגנות בנתב"ג: ועד עובדי רש"ת עיכב בשעות האחרונות מספר טיסות על רקע החלטת הרשות לצאת למכרז חדש ובניסיון למנוע הרעת תנאים לעובדים. טיסות רבות עוכבו. לאחר דיון ממושך נקבע: ממ"ן תמשיך להפעיל את מסוף המטענים בנמל

| |

ועד עובדי רשות שדות התעופה משבש בשעה זו את הפעילות השוטפת בנתב"ג. הסיבה: הזדהות עם מאבקם של עובדי מסוף המטענים המועסקים על ידי חברת ממ"ן (מסופי מטען וניטול יבוא ויצוא אווירי) והחשש מפגיעה במעמדם (הרעת תנאים, קיצוץ בשכר או סכנת פיטורין), זאת על רקע הודעת הרשות על יציאה למכרז חדש להפעלת מסוף המטענים בשדה.

בהפגנה המתקיימת בשעה זו מחוץ למשרדי הנהלת הרשות בנתב"ג נוטלים חלק כ-300 עובדים הקוראים לשמירה על זכויותיהם ופרנסתם בכל הסכם עתידי שלא יהיה. "מדובר כאן על עובדים של 40 שנה עם שכר ממוצע של 7000 שקל עם הסכם קיבוצי שאמור לדאוג לרווחתם", סיפר גורם בוועד מתוך ההפגנה ל-"פספורטניוז".

"החשש הגדול הוא מפני מצב בו אף אחד לא יספור אותנו בעתיד ונמצא את עצמנו בחוץ עם חברה שתעדיף להעסיק צעירים בני 20 בשכר מינימום ותזרוק אותנו הביתה. אנו שעובדים כל כך קשה על מנת להתפרנס בכבוד - לא ייתכן שאנחנו אלו שנשלם את המחיר".

לפי שעה מדווחים בנתב"ג על שתי טיסות אל על שעוכבו לפאריס ולונדון, אולם כבר בדקות הקרובות צפויים עשרות עובדי הרשות באקט סולידרי עם המפגינים לשבש עוד מספר טיסות נוספות.

עדכון: 12:01  - השביתה הסתיימה - המפגינים אופטימיים

לאחר בוקר של הפגנות ושיבושים בשדה הסתיימו השיבושים בנתב"ג והפעילות שבה לסדרה.

בקרב וועד עובדי רשות שדות התעופה ועובדי מסוף המטענים המועסקים על ידי ממן התגנבה שמועה לפיה חברת ממ"ן היא זו שתזכה במכרז. המשמעות במקרה שכזה: שמירה על תנאי העובדים.

"כנראה שבמדינה שלנו צריך לעשות רעש בשביל שיקשיבו למצוקות שלך", סיפר רפי סוזין, יו"ר ממ"ן דקות לאחר התפזרות ההפגנה בשדה. "לא נסכים ולא נאפשר שחיקה של העובדים המסורים. זהו יום חשוב בעתיד עובדי נמל התעופה בן גוריון".

גם בועד רשות שדות התעופה נשמעו מרוצים מהשפעת ההפגנה והעיצומים שננקטו לאות הזדהות עם מאבקי עובדי מסוף המטענים ומסרו. "נמשיך לפעול על מנת לסייע לעובדים לשם דאגה לרווחתם ופרנסתם".

כזכור, יו"ר וועד הרשות, פנחס עידן, שהוביל את ההפגנה התבטא בעת האחרונה כמי שלא יאפשר שום פגיעה בעובדי השדה. "כל מי שיזכה במכרז לא ייכנס לעבודה בשדה בטרם תוסדר קליטתם של העובדים ותנאי העסקתם כפי שהיו עד עתה", כך הבהיר בשיחה עם מספר כלי תקשורת.

על כל פנים, לאחר ארבע שעות מרגע תחילת ההפגנה, הודיעו ברשות שדות התעופה כי ממ"ן זכתה במכרז להפעלת מסוף המטענים בנתב"ג לתקופה של חמש עשרה שנים, זאת לאחר שבחברה הגישו את ההצעה הגבוהה ביותר על סך 21.5 מיליון שקלים.

הפגנת העובדים הבוקר (רביעי) בנתב"ג

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: