אא

עמי פדרמן מזהיר: "ענף המלונאות עלול להפסיד 200 מיליון שקל"

נשיא התאחדות המלונות שיגר מכתב בהול לראש הממשלה, בנימין נתניהו בו הוא מתריע מפני השלכות שחיקת שער הדולר והוצאות האבטחה הגבוהות על הענף. "הזדמנות טובה מצידך להוכחת מנהיגות ואחריות". ההפסד ההכנסה שקול לאיבוד 400 אלף לינות תיירים

| |

 נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, שיגר הבוקר (ראשון) מכתב בהול לראש הממשלה, בנימין נתניהו. הסיבה: חשש כבד מפני השלכות שחיקת שער הדולר והוצאות האבטחה הגבוהות על הענף בהיקף מוערך של כ-200 מיליון שקלים בשנת 2014.

הערכות גורמים בענף סבורות כי הפסד ההכנסה הצפוי שקול לאובדן מעל ל-400 אלף לינות המייצגות קרוב ל-100 אלף תיירים.

במכתב עצמו שהתפרס על פני שני עמודים זועק פדרמן את כאב הענף בפני נתניהו ומפרט. " אין בכוונתי או ביכולתי לייעץ לך באשר לשער החליפין וברור שאין ביכולתנו להשפיע על מעמדו של הדולר, אך יש בהחלט גורמים הנמצאים בשליטת הממשלה", הסביר תוך פריסת פתרון אפשרי לסיטואציה הנוכחית. "הדרך העיקרית להתמודד עם מצב זה היא באמצעות הורדת עלויות התפעול והייצור של התעשייה בכלל, והמלונאות בפרט".

בנוסף הלין פדרמן בגנות עלויות האבטחה הגבוהות המהוות 2 אחוזים מסך מחזור ההכנסות החודשי של הענף העומד על 180 מיליון שקלים שנכללו כחלק ממסקנות ועדת בר ניר אותה אישרה ממשלה בחודש נובמבר האחרון. הוועדה שנוצרה במטרה להוזיל את עלויות הנופש בישראל הנובעות מדרישות מוגזמות מצד המשטרה, לא מיושמת כהלכה לדעת פדרמן, פרט לסעיף שקבע את ביטול הצורך במדריך חדר כושר מוסמך במלונות. 

בסיכום דבריו הביע נשיא ההתאחדות את תקוותו כי נתניהו יוכל להביא לשינוי המצב הקיים. "זו הזדמנות טובה מצידך להוכחת מנהיגות ולקיחת אחריות. זהו הזמן לפעול היכן שניתן על מנת להשפיע ולשמור על תחרותיות התעשייה הישראלית."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: