אא

המלחמה על הרכבת לאילת: בזבוז כספי ציבור או צורך חיוני

על רקע דיון ועדת השרים לענייני פנים בנושא הקו יוצאים הארגונים הירוקים בדרישה לטרפד את המהלך. "מהלך פופוליסטי ולא יעיל". מנגד משיב אש מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי בשיחה עם "פספורטניוז": "הופכים כל ניסיון להקל על העיר למלחמת חורמה"

| |

אילת כמרקחה. על רקע פתיחת הדיונים בוועדת השרים לענייני הפנים ושירותים בנושא אישור תוואי הקמת קו הרכבת לאילת, מתנהל בתקופה האחרונה מאבק בין ארגונים סביבתיים וירוקים לבכירים בענף המלונאות.

כל צד מנסה למשוך לכיוונו כאשר בעוד מטרת הארגונים היא לעכב את התהליך עד לדיון מחודש בסעיפיו, הרי שמנגד מעוניינים גורמי תיירות ומלונאות באילת להעביר את ההחלטה בהקדם האפשרי. מה שבטוח, עוד הרבה מים צפוים לעבור עד שהצדדים יגיעו להסכמה ביניהם, אם בכלל.

"מדינת ישראל צריכה לעשות את שיקוליה תוך הסתכלות מנקודת מבט רחבה וכוללת", מסביר גלעד גבאי, סגן מחוז דרום ברשות הטבע והגנים תוך התייחסות לחוסר הכדאיות הכלכלית של המהלך. "תמוה בעינינו שהמדינה משקיעה בו זמנית גם בהרחבת כביש 90, הקמת שדה תעופה ותמנע וכעת גם בתוואי הרכבת לאילת. אלו שלוש אופציות תחבורתיות שמתחרות בעצם האחת בשניה, מה גם שהרכבת עצמה בכלל אמורה לשמש בעיקר להובלת מטענים ולא בני אדם".

מעבר לכך שם דגש גבאי על נזק סביבתי אדיר, כך לטענתו שעלול לפקוד את אילת וכנגזרת גם את היקף התיירים המגיעים אליה מדי שנה. "במידה והתוואי הנוכחי יאושר מדובר בפגיעה הסביבתית הגדולה ביותר אי פעם בנגב", הכריז בתוקף.

"לא יכול להיות שערכי הטבע והנוף שעליהם מתבססת התיירות ייפגעו בצורה כה אנושה עקב מהלך שכזה. החשש הגדול הוא מפגיעה במפרץ אילת עקב הכנסת אוניות ענק, תנועה בלתי פוסקת של רכבות, זיהום אוויר ונמל שלא יהיה מסוגל לקלוט כמות סחורות כה גדולה. זוהי הסיבה שאנחנו מבקשים דיון מחודש בתוואי, אחרת לצערי הנזקים לעיר אילת ולענף התיירות בפרט ייפגעו קשות".

גורם סביבתי אחר מסר ל-"פספורטניוז": מדובר במיזם פופוליסטי ולא יעיל של ראש הממשלה וזאת מבלי שהוכח כל צורך בו. יש לעשות הכול על מנת להימנע מפרויקט הרסני שכזה לטבע".

"הזדמנות יוצאת דופן לחבר את אילת למרכז"

מי שמתקשה לקבל את דעתם של הארגונים הסביבתיים הוא מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי, שנשמע כעוס במיוחד. "אני באמת מתקשה להבין אותם", סיפר בשיחה שקיים אחר הצהריים עם "פספורטניוז"

"הגופים הירוקים הללו הופכים כל ניסיון חיובי להקל על אילת למלחמת חורמה. כנגד שדה התעופה הם נלחמו במשך שנים וכך גם על הרחבת הכביש ותוואי קו הרכבת הנוכחי. איך הם בדיוק חושבים שאנשים ייסעו לאילת - דרך הכביש הישן מתקופת מלחמת השחרור!? 

שי המשיך לשפוך את זעמו והבהיר כי הפעלת רכבת עתידית לאילת היא בגדר צורך חיוני. "בכל אירופה מצליחים להגיע לפשרות בין הצרכים הירוקים לצרכי הפיתוח. בוא נגיד שלא שמעתי שלריביירה הצרפתית מגיעים בשבילים. גם שם עשו ויתורים בשביל לבנות אוטוסטרדות. זו הזדמנות יוצאת דופן לחבר את אילת למרכז".

בנוסף מזהה שי לטווח הארוך השפעה מרחיקת לכת להקמת תוואי הרכבת לעיר הדרומית שתהווה לטעמו בשורה משמעותית לענף התיירות אליה. "אני לא יכול לדבר במספרים, אבל אין לי ספק שהעיר אילת תהנה מצמיחה תיירותית ואורבנית נרחבת. עצם האפשרות של אדם להיכנס לרכבת ובתוך שעתיים להגיע לאילת זהו דבר חסר תקדים - חלום שיהפוך למציאות".

צילום: דפנה טל, באדיבות משרד התיירות.

New layer...
.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: