אא

אפקט סוריה: ירידה חדה בכניסות תיירים לישראל בספטמבר

במשרד התיירות מדווחים על צניחה של 16 אחוזים במספר המבקרים בישראל בחודש שעבר. הסיבה: השפעת המתיחות הביטחונית ונפילת חג הסוכות על חודש אוקטובר. מספר התיירים הנכנסים לישראל מתחילת השנה: 2.6 מיליון

| |

סיבה לדאגה? משרד התיירות מפרסם היום (שלישי) את נתוני כניסות התיירים לישראל בחודש ספטמבר האחרון לפיו נרשמה ירידה חדה ודרמטית במספר המבקרים אשר פקדו את גבולות המדינה.

על פי דו"ח הנתונים נכנסו במהלך חודש ספטמבר לישראל 255 אלף מבקרים המהווים ירידה חדה של 16% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד ואף נמוך בהשוואה גם לספטמבר בשנים 2010-2011 (ירידה של 10% ו-5%) בהתאמה. מתוך כניסות אלו 212 אלף נרשמו על ידי תיירים.

ההסבר לצניחה הדרמטית במספר התיירים מקורה לפי גורמים במשרד התיירות במספר סיבות עיקריות החל מהמתיחות הביטחונית מסוריה וממצרים (ירידה של 90% בתיירות היומית הנכנסת דרך הגבולות היבשתיים) ועצם העובדה שחג הסוכות חל השנה בחודש אוקטובר בניגוד לשנה אשתקד בה נפל על חודש ספטמבר. כידוע, חגי ישראל אינם משפיעים לטובה על תיירות נכנסת בשל עליות מחירים ותפוסות גבוהות של המלונות ברחבי הארץ על ידי ישראלים.

סיבה נוספת לירידה תולים במשרד בעצם מוגבלות פעילות השיווק של המשרד בחו"ל עקב היעדרותו של תקציב מדינה במשך שמונה חודשים השנה. 

בכך מסתכם מספר כניסות המבקרים מתחילת השנה לישראל ב-2.6 מיליון תיירים המהווים ירידה של 2% לעומת התקופה המקבילה ב-2012.  

חרף הירידה בנתוני התיירות הנכנסת לישראל מיאן שר התיירות, עוזי לנדאו להיכנס למרה שחורה ובחר להדגיש כי "ישראל מוסיפה להיות אחד היעדים הבטוחים ביותר לתיירות וכזו המעודדת תיירות בינלאומית. אנו עושים זאת באמצעות ריכוז מאמץ להורדת מחירי הנופש על ידי השקעה בבניית חדרי אירוח ופיתוח אתרי קמפינג. כמו כן המשרד ימשיך לפעול נמרצות על מנת לעודד ולחזק את התיירות תוצרת כחול לבן".

צילום: דנה פרידלנדר, משרד התיירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: