אא

כרתים: רעש אדמה חזק הורגש באי

רעידת האדמה בעוצמה 6.4 בסולם ריכטר הורגשה אתמול גם בישראל. אין דיווח על נפגעים או נזק. חשש להצטברות גלי צונאמי באיזור. תושבים באי: "כל הבית רעד"

| |

לא נעים. האי כרתים ידוע כאחד מאתרי הנופש היותר שלווים וכזה המושך אליו מיליוני תיירים בשנה. אלא שאחר הצהריים נאלצו השוהים בו לחוות אירוע מסוג שונה לחלוטין בדמות רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר שהכתה את האי ואף הורגשה בישראל (!)

מקורות יווניים מדווחים כי מקור הרעידה נוצר כ-70 קילומטרים ממערב לעיר חאניה וכ-15 קילומטרים בעומק הים התיכון ומוסרים במקביל כי למרות בהלה מצד חלק מהתיירים, החיים באי חזרו לשגרה.

כשעתיים לאחר האירוע שהתרחש בשעה 16:10 (שעון ישראל) נמסר על שלוש רעידות משנה שפקדו את האיזור, כאשר החשש הגדול ממנו מקווים כוחות ההצלה להימנע הוא מפני אפשרות של הצטברות גלי צונאמי באיזור.

מי שהיטיב להתייחס לרעש האדמה באי הוא מנהל שיתופי הפעולה בחברת "קווי חופשה", אילן שלו שסיפר ל-"פספורטניוז" כי "כבר בשעה 16:00 עם היוודע דבר רעידת האדמה ועוצמתה ביצעו בחברה בדיקה מול נציגי קווי חופשה באי על מנת לבדוק שהכול תקין וכי למאות לקוחותינו שלום".

שלו סירב להיכנס ללחץ וציין כי כבר בשבוע הבא תצאנה שלוש טיסות נוספות מטעם החברה לאי, זאת במסגרת המשך הפעלת הטיסות ליעדים שונים באגן הים התיכון. "לאור הביקוש והתנאים האופטימליים הכוללים מזג אוויר מושלם, מחיר אטרקטיבי וזמינות חדרים במגוון רחב של מלונות, החלטנו להמשיך בהוצאת שלוש טיסות שבועיות ליעד עד לסוף החודש".

יוון ידועה במרוצת השנים כאיזור "מועד לפורענות" עבור רעידות אדמה שונות שלרוב אינן גורמות לקורבנות בנפש או נזקים, פרט לרעש אדמה ב-1999 בעוצמה של 5.9 בסולם ריכטר שגבה את חייהם של 143 בני אדם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: