אא

על רקע הלחימה בדרום איך להתמודד עם המצב

התאחדות סוכני הנסיעות הוציאה הבהרות איך להתמודד עם סוגיות שונות: ביטולי נסיעות, צווי 8, היעדרות עובדים ועוד.

Shutterstock Shutterstock

בעקבות הלחימה בדרום ובעקבות פניות של סוכנים, התאחדות סוכני הנסיעות הוציאה את עמדתה בסוגיות השונות שעלו:
1. מדיניות "דמי ביטול" בעטייה של הפעילות הצבאית בדרום


ההיבטים המסחריים:
1. דרישה גורפת שלא לגבות "דמי ביטול" בכל המקרים של ביטול נסיעה בטענה של "המצב הביטחוני", אינה מתקבלת על הדעת, שכן סוכני הנסיעות או הספקים העבירו את כספי הלקוחות לספקים בארץ ובחו"ל, או שיש להם מחויבות לתשלום, ובכלל זה לבתי המלון ולחברות התעופה.

2. לקוחות אשר נאלצו לבטל את נסיעתם עקב המצב הביטחוני, רואים את הדרישה לתשלום "דמי ביטול", כבלתי הוגנת בעליל. אך הרגשתם, גם אם היא כנה, אינה מתיישבת, למרבה הצער, עם ההסכמים להם מחויבים ספקי התיירות והיא אינה יכולה לגרוע מהנזקים הנגרמים להם עצמם.

3. למרות זאת, ועד כמה שידיעתנו מגעת, נהגו בעבר מרבית הספקים וחברות התעופה לפטור מתשלום "דמי ביטול" לקוחות אשר נאלצו לבטל את נסיעתם בעקבות קבלת "צו 8", כולל נשותיהם וילדיהם, כשהם נושאים בנזקים הנגרמים עקב כך. יש לשער שאם יורחב מעגל המגויסים, יקשה על הספקים או הסוכנים להמשיך ולספוג את הנזקים הנובעים מכך.

4. ההתאחדות סבורה כי רק מנגנון ממשלתי לפיצוי ספקי התיירות והסוכנים על הנזקים שנגרמים להם כתוצאה מביטולי הנסיעה, יכול לפטור את הספק או הסוכן מגביית "דמי הביטול" מהלקוח המבקש לבטל את נסיעתו על רקע הנסיבות הביטחוניות.

ההיבט המשפטי:
5. על פי חוות דעת משפטיות, ובהתבסס גם על פסק דין של בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי, לא עומדת לצרכן הזכות לבטל את העסקה מבלי לשלם "דמי ביטול" בטענה של סיכול חוזה, וזאת, למרות הנסיבות הביטחוניות.

6. הדרישה לתשלום "דמי ביטול" על ידי ספקי התיירות, סוכני הנסיעות או חברות התעופה, במקום בו היא קיימת, אינה אלה המחויבות של הספק או הסוכן לשלם לספקי התיירות עמם הוא קשור בהסכמים מחייבים ובגין ההוצאות הישירות הנגרמות לו.

סיכום:
7. במציאות הנוכחית ולאור דברינו שלעיל, מוטלת על כל סוכן או ספק, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, החובה להבטיח את איתנותו הפיננסית, ולמרות המציאות הבעייתית אליה נקלעים הלקוחות, עליו להקפיד על גביית דמי הביטול בגין הנזקים הישירים שנגרמו עקב הביטול, כמו גם גביית דמי טיפול בגין ההוצאות הישירות.

2. העברת תשלומי חודש דצמבר ל- BSP ולחברות התעופה:

8. אנו מקווים שעד למועד התשלום תסתיים הפעילות הצבאית, אך סוכנויות נסיעות, שאינן חלק מרשת, ואשר יזדקקו בסמוך למועד התשלום לסיוע, מוזמנים ליצור קשר עם ההתאחדות ואנו נתערב למענם בהנהלת ה-BSP.

3. היעדרות עובדים והוצאת עובדים לחופשות.

9. ההנחה היא שבשלב ראשוני זה של המערכה ייזקפו ימי ההיעדרות של העובדים לטובת ימי החופשה העומדים לרשותם. אנו מניחים שאם המערכה תימשך, יצא משרד התמ"ת עם הנחיות מפורטות במסגרת הסדר פיצוי זה או אחר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: