אא

אפרים פורטיס: "נמשיך לשמור על עמלות הסוכנים, כי זו פרנסתם"

בניגוד למגמה של חברות התעופה להוריד את עמלות הסוכנים, בחברות התעופה, המיוצגות ע"י אופן סקיי, ממשיכים לשלם עמלה של 7% לפחות ואפילו יותר. בלוט, לדוגמא, משלמים כרגע 12% עמלה על מכירת כרטיסים במחלקת הפרימיום

| |
בעוד חברות התעופה ממשיכות להוריד את העמלות לסוכני הנסיעות, בחברת אופן סקיי, בראשות אפרים פורטיס, ממשיכים לשלם עמלות לסוכני הנסיעות, מטעם חברות התעופה שהיא מייצגת.

אופן סקיי מייצגת בין השאר, את החברות: איירופלוט, לוט, סייפרוס איירווייס, בולגריאן וג'אט. כל החברות המיוצגות באופן סקיי משלמות לפחות 7% עמלה לסוכנים.

אפרים פורטיס מסביר את עמדת החברה בנושא העמלות: "אני תמיד אומר, בכל הראיונות שאתם עושים איתי, שאני עם הסוכנים, בעדם ולטובתם במשך 31 שנה, שאופן סקיי קיימת. בניגוד למה שעושים בחברות תעופה אחרות, שיורדות לעמלת 0% או 5%, אני , נכון לרגע זה, משכנע את כל החברות שאני מייצג לא לרדת מ-7%, ובמקרים רבים אנו עושים מבצעים של מעל 7%. בזמן שביונייטד ובחברות אחרות העמלות יורדות, אצלנו העמלות עולות".

פורטיס ממשיך ומציין: "אני כל הזמן משכנע את המשרדים הראשיים שלי לשמור ולשמר את העמלות לסוכני הנסיעות. צריך לשמור על הסוכנים ולתת להם תגמול. אני לא נכנס לנעליים של חברות אחרות. אני מבין שהם רוצים לחסוך את העמלות ולהרוויח יותר על הקו. אצלנו באופן סקיי, כשציבור סוכני הנסיעות מהווה למעלה מ-85% מסך המכירות מת"א, בכל החברות שאנחנו מייצגים, 20 חברות, ויחד עם חברות המטענים, 35 חברות תעופה, אנחנו משמרים את העמלות ולא מורידים אותן. אני מתכונן להמשיך לשמור על עמלות הסוכנים, כי זו פרנסתם. אנחנו לא מוכרים בתי מלון או חבילות, רק מושבים על המטוס, ואני מקווה להמשיך להצליח כך".

יונתן בוברוב, מנכ"ל לוט בישראל, שמשלמת 7% עמלה לסוכנים, ובחודשים אלה מציעה עמלה מיוחדת של 12% לכרטיסים במחלקת הפרימיום, אומר על מדיניות העמלות של החברה: "סוכן הנסיעות בישראל הוא נכס לענף התעופה, ואותי לימדו שצריך לשמור על נכס. מה שחשוב כרגע הוא שחובת ההוכחה היא על הסוכן, שאכן העמלה משפיעה על המכירות שלו. לוט נותרה אחת החברות הבודדות, שנותנת עמלה מלאה וגם 12% כעת לשלושה חודשים, וסוכן הנסיעות צריך להוכיח לנו, חברת התעופה, שהעמלה עוזרת במכירות".

עד עתה יש הצדקה לתשלום העמלה מבחינתכם?
"בוודאי. אנחנו רואים צמיחה בשוק. זה מורכב מכמה דברים, אבל הסוכן הוא שותף לעסקים, למכירות. נוכח השינוי בעמלות בחברות תעופה אחרות, שמתייחסות לסוכן כאל מוקש מבחינתן, אנחנו מתייחסים אליו כשותף".

איך אתה משכנע את החברה לשמור על העמלה לסוכנים?
"הם אומרים לי: אם אתה חושב שזה מצדיק, נמשיך עם העמלה. כמי שמנהל את המכירות בשוק הישראלי, ונוכח השינויים של החברות האחרות, חובת ההוכחה כעת על סוכן הנסיעות".

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, מתייחס לשמירת העמלות בחברות המיוצגות ע"י אופן סקיי בניגוד למגמה בשאר החברות: "כל נושא הורדת העמלות בעולם חזר כבומרנג לחברות התעופה. במקום סוכנים נוצרו קבוצות גדולות, שמקבלות הרבה יותר עמלות מאשר חברות התעופה רצו להוריד. הן קוראות לזה כעת אינסנטיב. אני חושב שאופן סקיי עושה את זה, כי כנראה זה נכון לה עסקית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: