אא

12 שנים אחרי: התרעות לניסיון פיגוע במטוס בארה"ב

איגוד הטייסים האמריקני מתריע מפני אפשרות השתלטות או תקיפת טרוריסטים בטיסות פנים. גורם תעופה במדינה: "נוכל להקשות על ביצוע פיגוע אך לא למנוע אותו לחלוטין"

| |

מתכוננים לכל תרחיש. 12 שנים חלפו מאז חוותה ארצות הברית את אחד מאירועי הטרור הקשים בתולדותיה עת התרסקו מגדלי התאומים לאחר התנגשות שני מטוסים חטופים על ידי פעילי ארגון הטרור העולמי אל קעידה. האירוע המסעיר אשר גבה מחיר עצום בדמות מאות הרוגים ופצועים, כזכור הפך לאבן דרך משמעותית בהיסטוריית הטרור העולמית והגדיר מחדש את סכנות ענף התעופה העולמי.

בחזרה להווה. גם בשלהי 2013 ממשיכה סכנת הטרור האווירי להוות איום של ממש על האומה האמריקנית, כפי שמתריעים בימים האחרונים חברי איגוד הטייסים במדינה על ניסיונות השתלטות על מטוס או תקיפה של נוסעים באוויר על ידי טרוריסטים במסגרת טיסות פנים. 

על פי צוות מומחים מטעם איגוד הטייסים האמריקני הכולל למעלה מ-5000 חברים ברחבי המדינה, ישנם ניסיונות ותיכנונים מצד פעילי טרור בעת האחרונה לפעול ולשאוב מידע "על יבש" בטיסות פנים במדינה במטרה לבחון אפשרות למגה פיגוע נוסף בעתיד. הצוות מצידו הורה לטייסים מפורשות להפעיל שיקול דעת ובמקרה של חשש להימנע מהמראה עד לבידוק המטוס באופן יסודי על ידי כוחות הביטחון. 

"צריך להיות מוכנים לכל ניסיון כזה או אחר של טרוריסטים לפגוע במטוס", סיפר מומחה אמריקני שנותר בעילום שם. "נעשה את הכול על מנת להקשות עליהם, אך מצד שני ברור לכולם שאף פעם לא ניתן למנוע שום דבר לחלוטין. אין 100 אחוז במלחמה בטרור.

מה שבטוח, אם האנשים הרעים יגיעו ויעשו את מה שהם צריכים לעשות, אנו נהיה שם לעשות את העבודה שלנו ולהרוג אותם ללא רחמים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: