אא

ביקורת קשה של מבקר המדינה כנגד שר התיירות לשעבר

בדוח הביקורת על השתתפות משרד התיירות במימון פסטיבל הקולנוע של הסטודנטים כותב המבקר על מיסז׳ניקוב : ״ נוכח זאת וכלל הנסיבות הקשורות להשתתפות המשרד במימון פסטיבל הסטודנטים, עולים ספקות בכל הקשור להתנהלותו התקינה של השר"

| |

 דו"ח ביקורת קשה של מבקר המדינה בגין התנהלות משרד התיירות ובראשו השר וחבר הכנסת לשעבר, סטס מיסז'ניקוב פורסם אתמול ובו כותב המבקר  כי משרד התיירות בראשות השר לשעבר מימן באופן לא תקין פסטיבל קולנוע של סטודנטים שהופק על ידי מקורבת לשר לשעבר 

הפסטיבל המדובר התקיים בחודש ספטמבר 2010 באילת בסך עלות כוללת של 936 אלף שקלים.

על פי דו"ח הביקורת לשר לשעבר הייתה היכרות אישית ורבת שנים עם המפיקה שהועסקה על ידי החברה והפיקה את הפסטיבל. לאור זאת, מצא המבקר כי "לנוכח כלל הנסיבות הקשורות להשתתפות המשרד במימון פסטיבל הסטודנטים, עולים ספקות בכל הקשור להתנהלותו התקינה של השר".

בנוסף מעיר משרד המבקר למיסז'ניקוב כי היה עליו לנקוט זהירות ולוודא שהוא אינו נמצא בניגוד ענייינים, שעה שקידם את הפסטיבל בפגישות ובשיחות עם נציגי החברה, המנכ"ל והיועץ המשפטי.

מבקר המדינה אשר בחן במשך למעלה מחצי שנה (אפריל-נובמבר 2011) את הנושא לעומק כולל סדרי השתתפות משרד התיירות במימון פסטיבלים לסטודנטים, ממשיך לציין בדו"ח הקשה כי הליכי אישור השתתפות משרד התיירות למימון הפסטיבל חרגו מדרך המלך ומנוהל האירועים והיו רצופי כשלים.

המבקר: "המשרד חרג מתקנות חובת המכרזים"

לפי דו"ח מנכ"ל משרד התיירות דאז, נמסר כי המשרד ישתתף במימון מיליון שקלים באירוע, זאת עוד לפני שהגורמים במשרד בחנו את טיב איכותו ועמדו על סיכויי ההצלחה שלו. 

כאמור המשרד העביר לטובת הפסטיבל סכום סופי של 936 אלף שקלים, סכום אשר אינו עולה בקנה אחד עם נוהל האירועים המגדיר תקרת השקעה מקסימלית של 350 אלף שקלים לאירוע. עוד מציין המבקר כי לא נמצא נימוק ענייני לייחודיות הפסטיבל המצדיק את החריגות בהתנהלות המשרד לאישור השתתפותו והשקעתו המאסיבית באירוע.

המבקר ממשיך כותב בהמשך הדו"ח את ביקורתו על התנהלות משרד התיירות. "בביקורת הועלו ליקויים קשים בהתנהלות המשרד בדבר העברת מימון לגורמים חוץ ממשלתיים. המשרד חרג מתקנות חובת המכרזים ופעל בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ולהוראות החשב הכללי".

הביקורת מעלה ממצאים נוספים לפיהם בשנים 2009-2010 אישר משרד התיירות מימון של 100 אלף שקלים בכל שנה עבור עיריית אילת לטובת "הפסטיבל הקלאסי בים האדום" הנערך בעיר.

משרד התיירות מצידו הגיב לביקורת החריפה וציין כי בעקבות הממצאים שנחשפו הוא פועל לתיקון מרבית הליקויים שהועלו. בין היתר, פועל המשרד בשיתוף החשב הכללי ומשרד המשפטים לטובת ניסוח ופרסום מבחני תמיכות להשתתפות המשרד באירועים ופסטיבלים החל משנת 2014.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: