ברביעי: יריד התיירות הבינלאומי של אוקראינה יוצא לדרך
חופשות חורף, חופשות אקזוטיות, "'גסטרו תיירות" ותיירות מרפא יעמדו במוקד יריד ה-UITM שייפתח השבוע בקייב. בין המשתתפות: סוכנויות נסיעות ישראליות המתמחות בשוק המזרח האירופאי, ביניהן אופיר טורס, אשת טורס,השטיח המעופף, ישרוטל, פתאל ועוד
יריד התיירות האוקראיני הבינלאומי (UITM 2013) ה-20 במספר ייפתח ביום רביעי הקרוב בקייב, בירת אוקראינה ויתפרס על פני שלושה ימים במרכז הירידים הבינלאומי שבעיר.
אחד מנושאי המפתח בתוכנית של השנה הוא 'גסטרו תיירות' - טיולים המשלבים מוזיאונים, אתרים ואדריכלות עם הנאה ממנעמי המטבח המקומי. אוהבי נסיעות ואוכל יוכלו למצוא ביריד שילוב מושלם להנאותיהם בנושאים של תיירות החורף, נסיעות אקזוטיות ותיירות יוקרתית.
חופשות החורף תוצגנה על ידי מפעילים פינים, טורקים, סלובקים ובולגרים. תיירות אקזוטית תיוצג ע"י ברזיל, הרפובליקה הדומיניקנית, הודו, תאילנד וסרי לנקה. אוקראינה נחשבת לאחד השווקים המבטיחים ביותר לסרי לנקה, ומזרח אירופה בכלל אחראית לחלק מהצמיחה הגבוהה ביותר במספר תיירים לאי.
בין המשתתפים ביריד: לשכות התיירות של ברזיל, בולגריה, הונגריה, הרפובליקה הדומיניקנית, דובאי, מצרים, הודו, קפריסין, פולין, סלובקיה, תאילנד, טורקיה, פינלנד, סרי לנקה, ונציגויות רבות נוספות, שכבר הבטיחו את השתתפותן, כולל זו של ישרראל ושל הרשות הפלסטינית. נציגויות רבות, המשתתפות ביריד מזה שנים, כמו איטליה, ויאטנם והאיים המלדיביים, עומדים להרחיב משמעותית את ביתני התצוגה שלהם.
בנוסף אליהן צפויות להתלבט מספר משלחות כאמור מישראל הכוללות סוכנויות נסיעות וחברות המתמחות בשוק המזרח האירופאי ביניהן אופיר טורס, השטיח המעופף, אשת טורס, ישרוטל ופתאל
המבקשים לברוח מחורף לקיץ וליהנות משמש על החוף, יוכלו לבחור בין מגוון בתי מלון וחברות תיירות במצרים, טורקיה, קפריסין ודובאי. הונגריה, פולין, בולגריה, הודו וטורקיה נחשבים ליעדים מוצלחים עבור חופשות בריאות ורוגע מחוץ לעונה בספא, מרפאות בוץ ומעיינות טבעיים.
למציגים אוקראינים, המציעים חופשות יוקרה, תיירות ירוקה ופנימית, ואזורים שונים במדינה, יהיה גם כן תפקיד נכבד ביריד, כאשר אחת הבעיות העיקריות העומדות בפני תיירות הפנים באוקראינה הוא הרחבת עונת הנופש.
איך ניתן למשוך נופשים בין העונות? רוב אתרי הנופש ובתי הארחה באזורים קרים ובקרפטים אינם פעילים כמעט לכל אורך השנה, פרט לראש השנה, מספר ימי חופשה במאי ותקופת חופשת הקיץ. ספקי אירוח באוקראינה מוכנים לירידה במחירים שלהם, אבל קהילת העסקים האוקראינית עדיין מאמינה בסטריאוטיפ, שבתקופת החגים מוצעים מחירים גבוהים ובאיכות נמוכה, וכתוצאה מכך, הם מעדיפים לארגן את האירועים העסקיים שלהם מחוץ למדינה. הנושא יידון בסמנירים ייחודיים במסגרת היריד.
גם תיירות המרפא תבוא לידי ביטוי בתערוכה החדשה באמצעות מספר דיונים בנושא תיירות המרפא קייב B2B המיועדת לאנשי תיירות ורפואה שתתקיים במקביל ל-UITM 2013.