אא

עידן חדש בנתב"ג: מיליון נוסעים נוספים בשנה

לאחר כמעט עשור של היעדר פעילות נחנך היום רשמית המתחם המערבי בטרמינל 1 לטיסות בינלאומיות. מכסת טיסות הלואו קוסט השבועיות תגדל ל-55 במספר. שר התחבורה, ישראל כץ: "יום היסטורי. מחכה לראות את עם ישראל מסתער על הכרטיסים"

| |

יוצאים לדרך. תשע שנים לאחר סגירתו של טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות נחנך היום (ראשון) האולם המערבי לפעילות בינלאומית בטקס מרגש. 

דרך האולם המערבי שבטרמינל המשתרע על פני 1370 מ"ר ייצאו מדי שבוע 55 טיסות שבועיות למגוון יעדים באירופה ובמחירים נמוכים במיוחד, זאת במסגרת יישום מדיניות הממשלה ורפורמת "השמיים הפתוחים" של משרד התחבורה.

מי שעבורו מדובר היה ביום חג של ממש הוא שר התחבורה, ישראל כץ מהוגי הרפורמה שנצפה חייכני במיוחד על דוכן הנאומים וסיפר. "זהו יום היסטורי למדינת ישראל. רבים לא האמינו שאכן נשכיל להביא למהפכה של ממש, אבל היום אנחנו מוכיחים שאכן עשינו זאת".

השר הוסיף להתייחס למשמעות הכלכלית של הרפורמה כשהתייחס למחירי הכרטיסים הנמוכים משמעותית למגוון יעדים באירופה. "כשאני מסתכל על מחירים כמו 39 אירו לכיוון לבודפשט או וורשה ב-59 אירו אני מבין שעמדנו במשימה. אם דיברו בקיץ 2011 על צדק חברתי ויוקר המחייה כנושאים המחייבים טיפול, הרי שהיום זוהי אחת התשובות לכך.

מעתה טיסות לא יהיו רק לעשירים. זוהי אפשרות לצעירים, מבוגרים וכל מי שמעוניין להגיע לחו"ל ובזול לעשות זאת. אני קורא לעם ישראל ולתיירים להסתער על הכרטיסים וליהנות מהרפורמה ההיסטורית. שתהיה לכולנו טיסה נעימה".

גם מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, לא נותר אדיש למאורע ההיסטורי והצהיר כי "היום מדינת ישראל והתעופה האזרחית בה נכנסות לצמרת התעופה העולמית. כבר בשנה הבאה על פי התחזיות נחצה את רף 15 מיליון הנוסעים המשייך לקטגוריית נמלי התעופה הבכירים בעולם וזוהי הצהרה של ממש. בנוסף הוכחנו עד כמה אנחנו רציניים עם אישור כלל בקשות הסלוטים לחברות הלואו קוסט".

כידוע, שימש עד עתה טרמינל 1 רובו ככולו את טיסות הפנים הארציות באמצעות שני אולמות (מזרחי ומרכזי) בעלי 22 דלפקי שירות. חברות הלואו קוסט הפועלות כיום בטרמינל לטיסות בינלאומית הינן איזיג'ט וג'ט 2 הבריטיות לרומא, ז'נבה ולונדון,. וויז אייר לרומניה והונגריה ונורווג'יאן אייר לשוודיה. 

חניכת האולם נעשתה כחלק מיישום רפורמת השמיים הפתוחים שתצא לפועל בתחילת 2014 וצפויה להביא לעלייה משמעותית של מאות אלפי נוסעים מנתב"ג. ברשות שדות התעופה מעריכים כי בזכות פתיחת האגף המערבי בטרמינל תסתכם תנועת הנוסעים עד סוף השנה בכ-250 אלף נוסעים.

שעות פעילות הטרמינל בתקופת החורף ינועו בין 14:00-22:00, כאשר עם קיץ 2014 צפוי לעבוד הטרמינל מסביב לשעון ולשמש כנספח משמעותי לטרמינל 3 המרכזי. 

 
השר כץ בטקס גזירת הסרט בטרמינל 1. "טיסות לא רק לעשירים"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: