אא

עובד השבוע של "פספורטניוז": אנדי גלר

עם ניסיון יוצא דופן של למעלה מ-45 שנים במלון שרתון תל אביב אין פלא כי אנדי גלר לא מעוניין לצאת לפנסיה. השבוע ערכו לו בהנהלת המלון כבוד מלכים אליהם הצטרף גם "פספורטניוז". "לא רואה את עצמי בשום מקום אחר"

"פספורטניוז" ממשיך לבחור בקפידה את העובדים המצטיינים בענף התיירות. השבוע בחרנו באנדי גלר אשר זכה להוקרה בשבוע שעבר בטקס מרגש על פועלו מזה למעלה מ-40 שנה ברשת מלונות שרתון בארץ ובעולם כמנהל תחזוקה מסור ואיכותי. זה הזמן לתת לו כבוד.

סיפורו של גלר (68, תושב רעננה) הוא סיפור פשוט אך מקסים על נאמנות ואהבה למקצוע, כזו אשר מצליחה לעורר השראה בכל מי שענף המלונאות קרוב לליבו.

תחילת הדרך: את צעדיו הראשונים בענף החל גלר בתחילת העשור השלישי לחייו דרך המלצה אקראית מקרוב משפחה שלימים הפכה אותו למלונאי בכל רמ"ח איבריו. "באותו זמן עבדתי כחשמלאי רשת בחברת החשמל אבל במקביל חיפשתי אופציות נוספות", נזכר השבוע האחרון בשיחה עם "פספורטניוז".

"באותה תקופה היו רק שני בתי מלון בינלאומיים ותחושת ההילה הזו סביבם מאוד משכה אותי. זה התחיל במדים היוקרתיים, המטעמים המיוחדים ומשטר העבודה הייחודי שלא היה נהוג במיוחד באותם זמנים בארץ. תוסיף לזה את האורחים המגוונים ממדינות שונות והאווירה האקסקלוסבית ותבין מדוע התאהבתי".

ותק וניסיון: זוהי השנה ה-46 לעבודתו של גלר שהספיק במרוצת השנים להכיר מאות עובדים סביבו. בין עבודתיו המרכזיות במלון ניתן למנות את תפקידי עובד אגף האחזקה, סגן האגף ועד לתפקיד מנהל האגף האחראים לביצוע תיקונים ושדרוגים בכלל מתחם המלון. "אני עושה הכול. מטיפול במראות, תאורה, שירותים, אמבטיה, מיזוג ובריכות שחייה. בקיצור, איפה שקוראים לי אני מתייצב".

בנוסף זכה גלר לשמש למספר שנים כמנהל אחזקת מלונות הרשת גם בטורקיה ובולגריה. "זו הייתה חוויה יוצאת דופן", סיפר.

עתיד המלונות: "אני מאוד אופטימי. רואה מצב שבו המלונות ימשיכו לשגשג ויעלו בתפוסות לאורך זמן. הסיבה לכך נעוצה בכך שלאנשים יש הרבה יותר זמן פנוי בעולם המודרני אותו הם מחפשים למלא. אנשי העסקים הולכים וגודלים ומחפשים יותר ויותר מלונות לשם עריכת סדנאות, הרצאות וכנסים. כך שבגדול אני רואה עתיד ורוד לענף".

טיפ: "יחד עם הנהלת המלון הצבתי דגש מרכזי בשנים האחרונות על חיסכון מתמיד באנרגיה ומים. מעבר לחיסכון המלונות על הוצאות חשמל ומים גבוהות, הקפדה על ביצוע מהלכים שיפחיתו את הצריכה תביא גם לשיפור איכות הסביבה. אם בחלקנו נפלה הזכות לסייע לסביבה, צריך לקחת אותה בשתי ידיים.

למה מלונאות? "אני אדם של אנשים. לטעמי כל מי שאוהב ליצור יחסי גומלין עם בני אדם ומתעניין בתרבויות שונות ימצא בענף עולם ומלואו. בנוסף העבודה במלונאות הופכת כל עובד בה אוטומטית למעין שגריר. עצם הידיעה שהצלחת לגרום לאורח זר לאהוב את המדינה, לטייל בה ואף לחזור ולבקר בה שנית גורמת לתחושת סיפוק גדולה מאוד".

שרתון: "כמי שעוד הספיק לעבוד בבניין שרתון הישן כבר בסוף שנות ה-60, גיליתי בשרתון משפחה אחת גדולה. היחסים בין העובדים להנהלה ובין העובדים לבין עצמם יוצאים מן הכלל. בכל בוקר הגעתי לעבודה עם חיוך

טעון שיפור: "לצערי נושא השכר בענף המלונאות כמי שנמצא בתחום כל כך הרבה שנים הוא דבר שלא מספיק מייחסים אליו חשיבות. למעשה פרט לחקלאות, המלונאות נמצאת בתחתית רשימת השכר וזה חבל. הייתי רוצה לראות מישהו שייקח יוזמה ויסייע לפתרון המצב הנוכחי. אין לי ספק כי ברגע שהעובדים יהיו מרוצים הדבר יורגש גם בשירות".

משפט לאומה: "עם עבודה קשה והתמדה השמיים הם הגבול".



גלר (במרכז ובחולצה שחורה) עם צוות המלון. "משפחה אחת גדולה"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: